موضوعات داغ

نسل جدید کامیون‌های الکتریکی اسکانیا برای عملیات‌های سنگین معرفی شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت سوئدی اسکانیا اخیرا کامیون‌های جدیدی را در تیپ الکتریکی و هیبریدی به بازار عرضه کرده است که برای استفاده در ماموریت‌های سنگین و طولانی مدت مناسب هستند. این کامیون‌های برقی جدید در قالب خانواده اسکانیا سری R و اسکانیا سری S جای می‌گیرند.

کامیون‌های جدید اسکانیا از معماری ماژولار بهره می‌برند و مشتری می‌تواند پیکربندی آن‌ها را با توجه به نوع استفاده، جاده‌های پیش رو و وزن باری که حمل می‌شود تغییر دهد. این کامیون‌ها برای حمل مواد غذایی با دمای کنترل شده مناسب هستند و می‌توانند در نقش جرثقیل نیز ایفای نقش کنند.

کامیون‌های جدید و الکتریکی اسکانیا براساس معماری 4*2 یا 6x2*4 قابل سفارش هستند. باتری این کامیون‌ها نیز 624 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. مطابق ادعای اسکانیا، کامیون‌های 4*2 برقی این شرکت با استفاده از باتری 624 کیلووات ساعتی، می‌توانند مسافت 350 کیلومتر را با سرعت متوسط 80 کیلومتربرساعت پیمایش کنند. حداکثر وزن ناخالص کامیون‌های جدید اسکانیا نیز 64 تن برآورد می‌شود.

اسکانیا

کامیون‌های جدید اسکانیا با شارژر 375 کیلو واتی عرضه می‌شوند که می‌تواند باتری کامیون را در عرضه 90 دقیقه (یکساعت و نیم) به میزان 100 درصد شارژ کند. در صورتی که راننده عجله داشته باشد، می‌تواند تنها یک ساعت باتری کامیون را به شارژ متصل کند که در این حالت بردی حدود 270 الی 300 کیلومتر برای کامیون مهیا خواهد شد. هر دو سری کامیون اسکانیا R و اسکانیا S‌ الکتریکی با پیشرانه‌ای به قدرت 410 کیلوواتی (549 اسب بخار)‌ عرضه می‌شوند. کامیون‌های جدید و الکتریکی اسکانیا از سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی در بازار خواهند بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/27
واقعا خسته نباشید دستشون درد نکن به این میگن شرگت ماشینسازی