موضوعات داغ

چه ماشین‌هایی نخریم؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

آیا شما هم در حال حاضر قصد خرید ماشین یا ثبت نام در ایران خودرو و سایپا را دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم تا دست نگه دارید چرا که ما در این مقاله از خودرو بانک قرار است به شما بگوییم که چه ماشین هایی را نخرید! اگرکمی اطلاعات درستی از خودرو نداشته باشید و تنها با توجه به از ظاهر و نظرات دیگران بخواهید خودرو بخرید، قطعا دچار ضرر خواهید شد پس در ادامه همراه ما باشید تا از مدل و برند گرفته تا بهترین رنگ خودرو و تشخیص اتومبیل سالم را با شما بررسی کنیم، پس در ادامه این مقاله همراه با ما باشید.

1.خودرو رنگ شده نخرید

یکی از بدیهیات خرید خودرو این است که حواستان به این نکته باشد که به هیچ عنوان ماشین رنگ شده نخرید. تشخیص ماشین رنگ شده کار سختی نیست و گاهی به راحتی و با چشم می‌توانید آن را متوجه شوید اما اگر رنگ ماشین با چشم قابل تشخیص نباشد، کارشناس خودرو به راحتی می‌تواند به کمک شما بیاید.

حالا نکته اصلی این است که چرا نباید خودرو رنگ شده بخریم؟ پاسخ سوال واضح است. خودرو رنگ شده نشانه‌ای از تصادفی بودن ماشین است و در حالت کلی هر گونه رنگ پریدگی و تصادف که دلیل رنگ شدن ماشین باشد موجب افت قیمت ماشین می‌شود. حالا شاید به این نکته فکر کنید که افت قیمت می‌تواند به نفع خریدار باشد اما سخت در اشتباه هستید چرا که همین خریدار در زمان فروش این خودرو هم ضرر کرده با افت قیمت باید ماشین خود را بفروشد.

2. خودرو با شاسی غیر پلمپ را از لیست خرید خود حذف کنید

یکی دیگر از مواردی که در حین انتخاب ماشین باید به آن توجه کنید این است که شاسی ماشین را بررسی کنید. اگر شاسی ماشین پلمپ نباشد یعنی شما با یک خودرو که قبلا تصادف شدیدی داشته مواجه هستید. اگر در مورد شاسی پلمپ اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم مقالهشاسی پلمپ چیست را مطالعه کنید.

وقتی شاسی ماشین پلمپ نباشد یعنی شاسی و ستون آسیب جدی دیده، پس اگر قصد دارید ماشین دست دو خریداری کنید حتما از سلامت شاسی ماشین اطلاع داشته باشید و به هیچ عنوان ماشین با شاسی آسیب دیده نخرید.

3. خودروی چینی یا خودروی ملی؟

در سال‌های گذشته محبوبیت خودروهای چینی به علت ظاهر اروپایی و آپشن‌های جذابی که دارد خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. انصافا خودروهای چینی قیمتی مناسب‌تر از خودروهای اروپایی دارند اما حقیقت امر این است که معایب خودروهای چینی، مخصوصاً خودروهای قدیمی چینی را در هنگام خرید باید در نظر گرفت. به عنوان مثال نبود قطعات در بازار و در دسترس نبودن نمایندگی‌ها در سراسر کشور خودش یک بحران بزرگ برای خریداران است.

چه ماشین‌هایی نخریم؟

شاید بهتر باشد در رنج هایی مخصوصاً قیمت های پایین تر، به جای خرید چینی های دست دوم که سال ها از سن آن ها می گذرد و احتماً مشکل تامین قطعات هم دارند، انتخاب یک خودروی تولید داخل بهتر باشد. البته این موضوع در مورد خودروهای جدید چینی بسیار برطرف شده که البته در رنج های قیمتی بسیار بالاتری هستند و اعتماد بیشتری از نظر کیفیت و خدمات در مورد خودروهای جدید چینی وجود دارد.

4. برای فروش بهتر، خودرو غیر از رنگ سفید نخرید

انتخاب درست رنگ خودرو می‌تواند در فروش رفتن بهتر خودرو در آینده تاثیر گذار باشد. به همین خاطر پیشنهاد می شود که برای فروش بهتر خودرو خود در آینده حتما سعی کنید خودروهای که رنگ‌های متداول دارند مثل رنگ سفید، دودی یا مشکی را خریداری کنید. اگرچه بی شک داشتن یک خودرویی با رنگ هایی مثل آبی یا قرمز جذابیت خاص خود را دارد و در طول استفاده از آن می توانید لذت بیشتری از داشتن آن ببرید.

چه ماشین‌هایی نخریم؟

خرید اتومبیل با رنگ‌های فانتزی خیلی جذاب است اما در هنگام فروش اذیت کننده می‌شود چرا که کمتر کسی خودرو با رنگ‌های آلبالویی یا سبز یشمی را خریداری می‌کند. از این گذشته انتخاب رنگ خودرو مناسب در سالم ماندن رنگ هم تاثیر گذار است. به عنوان مثال خودروهای سفید رنگ در مقابل نور خورشید یا فضولات حیوانات تغییر رنگ نمی‌دهد و از این گذشته کثیفی خودرو روی ماشین‌های سفید کمتر به چشم می‌آید.

5. ماشین تازه وارد به بازار خودرو را نخرید!

یکی دیگر از ماشین‌هایی که از خرید آن‌ها باید صرف نظر کنید ماشین‌هایی است که به تازگی رو نمایی می‌شوند. با توجه به اینکه این سبک خودروها در بازار تجربه حضور نداشته‌اند احتمال موفقیت آن‌ها مثل یک هندوانه در بسته می‎ماند به همین خاطر به جای خرید خودروهایی که هیچ کس تجربه سواری آن را ندارد، می‌توانید روی خودروهایی که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند انگشت بگذارید.

البته اگر دوست دارید خودروهای به روز بخرید، می‎توانید خودروهای نسخه پلاس مثل رانا پلاس، دنا پلاس را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

چه ماشین‌هایی نخریم؟

6. ماشین با کارکرد بالا نخرید

از دیگر گزینه‌هایی که باید از لیست خرید خود کنار بزنید، خودروهایی است که به نسبت سال ساخت، کارکرد بالایی داشته است. به طور استاندارد هر اتومبیل در سال بایستی بین 20 الی 30 هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد حالا با در نظر گرفتن این عدد، محاسبه کنید که به نسبت سال ساخت خودرو آیا ماشین کارکرد مناسبی دارد یا خیر!

چه ماشین‌هایی نخریم؟

البته نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برای خرید خودرو سال ساخت را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال در سال 1401 خرید اتومبیل زیر سال 90 خیلی منطقی به نطر نمی‌رسد چرا که خودروهایی که بیش از ده سال از عمر آن‌ها می‌گذرد استهلاک بالایی دارند و در صورت خرید، راننده باید هزینه‌های جانبی زیادی برای ماشین کند.

7. خودروهایی که دیگر تولید نمی‌شود را برای خرید انتخاب نکنید

خودروهایی که تولید آن‌ها متوقف شده است انتخاب مناسبی برای خرید نیستند. چرا که نه قطعات آن‌ها در بازار موجود است و نه نمایندگی‌ها خدمات پس از فروش و تعمیرات آن را ارائه می‌دهند. پس بهتر است که به جای خرید خودروهای خارج از رده، خودروهای متداول موجود در در بازار را انتخاب کنید.

چه ماشین‌هایی نخریم؟

8. خودروهایی که سندش به نام شخص حقیقی نیست

یکی از مواردی که هنگام خرید خودرو و پس از تحقیقات فنی باید به آن توجه کنید. مالکیت خودرو است. خودروهای قسطی که سندش هنوز به نام خریدار نشده یا مشکل حقوقی دارد یا خودروهایی که سندش در رهن خودروساز است را فراموش کنید چرا که در هنگام مراحل مالکیت خودرو خریدار جدید خودرو را دچار مشکل می‌کند.

چه ماشین‌هایی نخریم؟

بالاخره چه ماشینی بخریم؟

ما در این مقاله 8 مورد از مهم‌ترین مواردی که به سوال «چه ماشین‌هایی نخریم» پاسخ می‌دهد را برای شما لیست کردیم. توجه کنید که خرید خودرو کار سختی نیست تنها کافی است که از برند معتبری فرایند خرید را انجام دهید و مشاوران مناسبی برای خرید کنار خود داشته باشید. راستی به نظر شما چه ماشینی نباید بخریم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید، کارشناسان خودرو بانک منتظر دریافت نظرات ارزشمند شما هستند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/4
این مقاله کاملاً داره سمت و سوی اشتباهی به خریدار و حتی فروشنده میده، لزوماً هر ماشین رنگ شده تصادف شدید نداشته و نخریدن ماشین رنگی باعث میشه مثل الان شهر بی روح بشه. کاش به جای این مقالات دلال پسند و عوام فریبانه کمی تخصصی تر راهنمایی میکردید
1401/7/12
معلومه دلالی
1401/7/4
مشکلِ خودروی رنگ شده به جز افت قیمت چیه ؟ هر رنگ شده ای صرفا دلیلِ بر تصادف سنگین که نیست...متاسفانه فرهنگ اشتباهی که بین ما ایرانیا شکل گرفته اینه که ماشینی که رنگ شده حتما تصادف شدید داشته و افت قیمتِ زیادی پیدا می‌کنه و به همین دلیل ماشینی که خورده گی های جزئی و تصادف های معمولی داره رو رنگ نمیکنیم که افت قیمت پیدا نکنه و همین موضوع باعث شده توی شهر ظاهر ماشینا زشت و ناپسند باشن چون مالک اعتقاد داره که اگر رنگ کنم افت قیمت پیدا میکنه ،در صورتی که ماشینی که حتی رنگ هم شده باشه اتفاقا نشون دهنده ی اهمیت صاحب قبلی ماشین به نگهداری و تمیز بودنه و در موقع ی خرید و فروش میشه با یه هزینه ی جزئی کارشناسی متوجه بشیم که این رنگ شده گی ناشی از یه تصادف شدید بوده یا صرفا یه زده گی معمولی بوده که برای همه مون پیش امده
1401/7/7
به نظرم یه دلال این مطلب رو نوشته.توی سایت یبار انتقاد می کنید که چرا همش سفید تولید میشه یجا می نویسید فقط سفید بخربد.
1401/7/9
درود
برخی از مطالب این مقاله از جمله “پیشنهاد کلی نخرید ماشین های رنگ شده” و یا “صرفأ خرید ماشین های سفید” واقعأ غیر علمی و ارایه این مطلب از جانب خودرو بانک؛ محل تأمل و تعجب دارد؟!