موضوعات داغ

مهم ترین راه های جلوگیری از سرقت پژو پارس را بشناسید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به‌طورکل سرقت‌های مرتبط با وسایل نقلیه، حدود 40 درصد از سرقت‌های کل کشور را در طی سال‌های 93 تا 99 شامل می‌شوند. ایران، کشوری با رتبه بالای جرایم سرقت در دنیا به شمار می‌رود. کیفیت نسبتاً نامطلوب امنیت خودروهای داخلی و موانع ورود وسایل حمل‌ونقل خارجی سبب شده تا روزانه درصد بالایی از خودروها یا لوازم داخل آن‌ها به سرقت برده شوند.

متاسفانه پژو، یکی از محبوب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین خودروهای داخلی در صدر جدول ماشین‌های کم‌امنیت قرار می‌گیرد. در این میان شاید راهکاری برای تهیه خودروهایی با امنیت بیشتر نداشته باشیم، اما بدون شک می‌توانیم با رعایت چند نکته ساده اما طلایی، میزان سرقت خودرو، اکسسوری‌های آن و لوازم داخل ماشین را به حداقل برسانیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در کنار هم، مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از سرقت پژو پارس را بشناسیم.

پژو پارس؛ خودرویی با بیشترین آمار دزدی در کشور

ممنوعیت‌های گسترده در ورود اتومبیل‌های خارجی، سبب شده تا شرکت‌های خودروسازی داخلی، بیشترین سهم را از سرقت ماشین در کشور داشته باشند. سلیمانی، رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگویی اعلام کرد: «بیش از 90 درصد از سرقت‌های اتومبیل کشور مربوط به سرقت محصولات دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی و به ترتیب بیشترین میزان سرقت مربوط به دو ماشین پراید و پژو است.»

سلیمانی در ادامه افزود: «آمارها حاکی از آن است که حدود 30 درصد از سرقت‌ها در 24 ساعت اول و درحالیکه قطعاتی از آن به سرقت رفته، کشف می‌شود؛ این نکته نشان‌دهنده آن است که انگیزه سارق در واقع سرقت قطعات و لوازم خودرو یا استفاده از وسیله نقلیه برای ارتکاب سایر جرائم است.» این مقام مسئول مهم‌ترین دلیل وقوع این دسته از حوادث را بی‌توجهی صاحبان خودروها به نکات ایمنی، استفاده از لوازم ضد سرقت دست دوم و نداشتن ابزارهای ضد سرقت حرفه‌ای مانند ردیاب خودرو اعلام کرد.

بنابر نظر کارشناسان این حوزه، دستگاه‌های جی پی اس وسایل نقلیه با دسترسی به مسیر حرکت و محل پارک آن‌ها در همان ساعات اولیه، به نیروی پلیس کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن محل اخفای خودرو را پیدا کنند؛ بنابراین پیش از آنکه سارقین با اسقاط خودرو سبب از بین رفتن کارکرد آن شوند، مال‌باختگان می‌توانند اموال خود را بازیابند.

اسقاط خودرو سرقتی

بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو؛ احتمال دزدی را به صفر نزدیک کنید

طبق گفته رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، ساده‌ترین روش برای کاهش احتمال سرقت خودرو و دیگر وسایل نقلیه، رعایت نکات ساده پیشگیری از سرقت است. اگر صاحب یک وسیله نقلیه شخصی هستید و مایلید امنیت آن را به 100 نزدیک کنید، بهترین راه تهیه یک ردیاب موتور سیکلت یا خودرو است. بااین‌حال، مطالعه ادامه این مطلب، مسیری طلایی از حفظ امنیت اموال را برای شما ترسیم خواهد کرد.

1. تهیه تجهیزات ایمنی؛ ساده‌ترین روش برای بالا بردن امنیت خودرو

اولین، ساده‌ترین و البته تأثیرگذارترین روش برای افزایش ایمنی خودرو در خیابان‌های ناامن و کوچه‌های مملو از سارقین، تهیه اکسسوری‌های ایمنی خودرو است. خودروهای پژو پارس به‌دلیل ضعف در ساختار بدنه آن‌ها، هدفی بی‌قید و شرط برای سارقان به شمار می‌آیند.

پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک یا دو عدد از لوازم زیر را برای پژو پارس خود تهیه کنید تا ماشین شما در لیست ده درصد خودروهای مسروقه سالانه کشور قرار نگیرد:

• قفل فرمان

• قفل پدال

• قفل صندوق عقب

• قفل کاپوت

• قفل پنل ضبط

• قفل رینگ

• سوییچ مخفی

• دزدگیر خودرو

توجه داشته باشید که این ابزارها می‌توانند در جلوگیری از سرقت خودرو موثر باشند؛ اما اگر سارق کمی حرفه‌ای‌تر عمل کرده و بتواند از سد قفل‌های ضدسرقت شما عبور کند، این ابزارها دیگر در یافتن ماشین مسروقه به شما کمک نخواهند کرد.

برای جلوگیری از قرارگرفتن در چنین شرایطی پیشنهاد ما به شما تهیه یک ردیاب آهنربایی است. این دسته از اکسسوری‌های امنیتی، زیر خودرو قرار می‌گیرند و مراحل نصب آسانی دارند. به همین دلیل انتخابی عالی برای مالکان خودروهای شخصی به شمار می‌آیند.

ردیاب آهنربایی

2. رعایت نکات ایمنی؛ کم‌خرج‌ترین روش کاهش خطر دزدی ماشین

اگرچه تجهیزات ایمنی خودرو می‌توانند خطرات ناشی از سارقان خودرو را به اندازه چشمگیری کاهش دهند، بااین‌حال رعایت چند نکته ساده می‌تواند ماشین شما را از روش های جدید سرقت خودرو حفظ کند:

• خودرو را در مکان‌های تاریک رها نکنید.

• برای پارک خودرو از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنید و در صورت عدم وجود آن‌ها، خیابان‌های شلوغ و پرتردد را برگزینید.

• حتی برای چند ثانیه از خودروی روشن خارج نشوید.

• پیش از خروج از وسیله نقلیه خود، از بسته بودن کامل در و پنجره‌ها مطمئن شوید.

• و در نهایت، در صورت اطلاع از سرقت خودرو، سریعاً با نیروی پلیس تماس بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم این چند نکته ساده را در خاطرتان نگه دارید تا خودروی دلبندتان را از لیست اهداف دزدی سارقان خارج کنید.

بهترین ردیاب برای خودروی پژو پارس کدام است؟

در حال حاضر نسل قدرتمند و هوشمندی از ردیاب‌های خودرو در بازار وجود دارند. شما می‌توانید از میان ردیاب‌های مغناطیسی، ردیاب‌های ماهواره‌ای و ردیاب‌های دزدگیردار بهترین نمونه را باتوجه‌به نیاز خود انتخاب کنید.

معمولاً ردیاب‌ یا جی پی اس خودرو، امکانات وسیعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر آنکه می‌توانید به کمک این دستگاه‌های کوچک و کاربردی از موقعیت لحظه‌ای ماشین خود مطلع شوید، قابلیت‌های زیر را نیز در اختیار خواهید داشت:

• امکان شنود صدای داخل کابین راننده

• فعال‌سازی آژیر هشدار خودرو

• اعلان پیامکی در صورت حرکت، ضربه یا روشن شدن خودرو

• اعلان پیامکی در صورت خروج از ناحیه جغرافیایی مشخص‌شده

• امکان مشاهده سرعت دقیق خودرو

• اعلان پیامکی باز ماندن در خودرو

اگر مایلید درباره انواع ردیاب‌های خودرو و نحوه کارکرد آن‌ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت Imenradyab.com بزرگترین تولیدکننده و پخش‌کننده ردیاب خودرو و ردیاب شخصی در کشور، سری بزنید.

ردیاب خودرو

ایمن ردیاب؛ تضمین امنیت و آرامش مشتریان با یک تماس

در این مطلب با میزان خطرِ در کمین برای خودروهای داخلی و نحوه افزایش امنیت این دسته از وسایل نقلیه صحبت کردیم. اگر مایلید با صرف کم‌ترین زمان و انرژی ممکن، بیشترین امنیت را به دست آورید، کافی‌ است همین حالا با شماره تلفن 02144420001 در تماس باشید.

کارشناسان فروشگاه آنلاین ایمن ردیاب آماده‌اند تا درباره انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل به مشتریان محترم مشاوره بدهند. محصولات شرکت ایمن ردیاب بدون واسطه و به‌صورت مستقیم به دست هموطنان می‌رسند؛ بنابراین می‌توانید با لذت تجربه یک خرید آسان و به‌صرفه، اولین قدم را برای تأمین امنیت اموالتان بردارید و ماشین‌تان را به ضد سرقت ترین خودرو ایرانی تبدیل کنید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/26
هیچی دیگه ،۵۰ درصد قیمت ماشین خرج کنیم تا شاید
ندز دنش!!!!