موضوعات داغ

بررسی وضعیت کیفی و ایمنی محصول سایپا شاهین

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تلاش های سایپا برای افزایش کیفیت شاهین و سایر محصولات در حدود بیشتر از 2 سال از زمان خارج شدن آخرین خودرو پراید از خط تولید شرکت سایپا می‌گذرد. خودرویی که از نظر طراحی و کیفیت همواره مورد انتقاد بوده است. حالا توقف تولید خودروهای جدیدتری مانند تیبا و ساینا نیز در ادامه خبر از تغییرات گسترده در این گروه خودرویی می‌دهد.

یکی از مهمترین نیازهای خریداران خودرو در سراسر جهان کیفیت و امنیت مناسب خودروهاست. این موضوع نیز در کشور ما صادق است و همواره خواسته مشتریان و خریداران بازار خودرو کشور ارتقا سطح کیفی خودروها و همچنین افزایش ضریب ایمنی محصولات خودروسازان داخلی بوده است. نظر به قیمت اقتصادی تر محصولات خودروسازان داخلی از جمله سایپا، این شرکت‌ها برای افزایش کیفیت و امنیت در عین حفظ قیمت اقتصادی همواره با چالش روبرو بوده‌اند. اما بنظر می‌رسد صدای مشتریان به گوش مدیران و مسئولان در این شرکت‌ها از جمله سایپا رسیده است.

ارتقا کیفی محصولات سایپا با شاهین

در شرایط تحریمی سنگین چندسال اخیر و کمبودهای فراوانی که خودروسازان با آن مواجه بوده و هستند ارائه خودرو جدید از اتفاقات مهمی است که در شرکت سایپا نیز شاهد آن بودیم. با توقف تولید محصولات مورد انتقاد قبلی حالا سایپا تمرکز خود را بر تولید محصولاتی مانند سدان خود یعنی شاهین و همچنین محصولات با کیفیت و ارتقایافته مانند خانواده کوییک قرار داده است.

خودرو شاهین که در سال 1399، توسط شرکت سایپا معرفی شد پرچمدار فعلی این مجموعه محسوب می‌شود و در حقیقت تحولی در خودروهای تولیدی گروه سایپا محسوب می‌شود. خودرو سایپا شاهین که با یک پلتفرم جدید و سطح کیفیتی متفاوت نسبت به محصولات قبلی ظاهر شده است.

خودروی سایپا شاهین از نظر کیفیت و ایمنی بر اساس اطلاعات منتشر شده توط شرکت سایپا در سطح قابل قبولی قرار داشته و سایپا برای اثبات این امر در بخش ایمنی تصادفات، ویدیوهای از مراحل تست تصادف این خودرو و همچنین عملکرد سیستم کیسه هوای سرنشینان را منتشر کرده است. تست‌های تصادف از بغل و روبرو برای خودرو سایپا شاهین در مراجع رسمی تست در خارج از کشور انجام شده است و جزو معدود دفعاتی است که یک خودروساز داخلی اقدام به انتشار ویدیو از تست‌های تصادف محصولات خود می‌کند.

نمای داخلی سایپا شاهین

داستان قدیمی کیفیت پایین قطعات در خودروهای شرکت سایپا قصه آشنای خریداران خودروهای این مجموعه بوده است اما بنظر می‌رسد با عرضه خودرو شاهین کیفیت خودروهای تولیدی سایپا ارتقا منطقی و قابل قبولی را پیدا کرده باشد و البته با توجه به کمبودهای دوران تحریم همچنان نگرانی‌هایی در خصوص این موضوع وجود دارد.

یکی از مواردی که می تواند تا حدودی نگرانی های متقاضیان و خریداران خودروهای سایپا شاهین را کاهش دهد گارانتی سه سال یا 60 هزار کیلومتری است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این اقدام سایپا نشان از تلاش برای جلب خاطر اطمینان مشتریان و اثبات سطح کیفیتی متفاوت محصول جدید خود یعنی سدان شاهین است.

عرضه مدل های جدید از خودرو شاهین با مشخصات فنی تازه مانند پیشرانه قدرتمندتر و گیربکس اتوماتیک در آینده نزدیک از مواردی مهمی است که شاید بتواند به سایپا در جهت ارتقا هرچه بهتر سطح کیفی این محصول کمک کند

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/3/18
این چنین محصولی رو شاید بشه از یه کمپانی نوپا و تازه تاسیس مثلا زوتی پذیرفت اما نمیشه بعد ۵۰ و چند سال که سایپا تاسیس شده بابت شاهین بهش باریکلا گفت!دقیق مثل اینه بچه انسان تو ده سالگی تازه راه رفتن یاد بگیره و همه ذوق کنن!میبینید چقدر کمدیه!
1402/3/18
بررسی وضعیت نباید با عدد و رقم هم باشه؟
1402/3/18
شما شاهین رابه موتوردرحد موتور ۱۸۰۰قدیم ارائه دهید ببینید مشترهاسرودست میشکنند عرضه میخواهد