موضوعات داغ

ساینا برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، آیا این خودرو تولید خواهد شد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از پروژه‌های سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، ساینا برقی بود. این خودرو پیش از این در نمایشگاه‌های مختلف مشاهده شده است و هنوز مشخص نیست که آیا قصدی برای تولید آن وجود دارد یا خیر. ساینا الکتریکی برای نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1397 رونمایی شده بود.

ساینا EV به موتور الکتریکی با قدرت 90 اسب‌بخار مجهز است و حداکثر برد آن نیز 200 کیلومتر عنوان شده است. بنابراین در بهترین حالت می‌توان گفت که ساینا برقی خودرویی مناسب استفاده در شهر است و برای مسافرت چندان مفید نخواهد بود، مگر آن‌که زیرساخت لازم برای ایستگاه‌های شارژ سریع در سراسر کشور گسترش یابد.

تیبا 2 برقی

بنابر اعلام سایپا، زمان مورد نیاز برای شارژ باتری‌های ساینا EV با جریان برق شهری چهار ساعت است. شتاب صفر تا صد 12 ثانیه و حداکثر سرعت 130 کیلومتربرساعت، از دیگر مشخصات ساینا برقی هستند. سایپا علاوه بر ساینا برقی، نسخه الکتریکی از تیبا 2 را نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآورده بود.

ویدیو ساینا برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/5
طراحی این به اصطلاح ماشین دقیقا مثل این میمونه که چلویی که از امروز ناهار مونده رو با خورشتی که پریشب مونده رو قاطی کنی و یه پلو برا شام امشب اختراع کنی!!!!!!!!!!!!!!!
1401/6/5
سم خالص