موضوعات داغ

یواز پاتریوت با بیش از 750 هزار کیلومتر کارکرد ، جان سخت به زبان روسی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

محصولات خودرویی کشور روسیه همواره به سخت جان بودن مشهور بوده‌اند. آب و هوای خشن روسیه، جایی که با سرمای طاقت‌فرسای زمستانی و همچنین گرمای شدید، شرایط را برای هرگونه محصول از جمله خودروها چالش برانگیز می‌کند.

دوام و ماندگاری خودروهای روسی از جمله یواز پاتریوت به خصوص در سرمای سخت و طاقت فرسای روسیه یکی از دلال اصلی شهرت محصولات یواز است. مدل‌های مختلف این برند به شدت در مقابل سرمای خشن طبیعت روسیه مقاوم بوده و حتی در بعضی از مدل‌ها توان فعالیت در دمای منفی 60 درجه را دارند. دوام این خودروها در سطح استقامت خودروهای نظامی قرار دارد. تا جایی که شرکت یواز مدل‌هایی از این برند را برای مصارف نظامی و ارتشی توسعه داده است و قابلیت حرکت همزمان از مسیر خشکی و رودخانه را دارد.

شاسی‌بلند یواز پاتریوت یک خودرو با توان قابل توجه برای حرکت در مسیرهای بیراهه و آفرودی است که توسط یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان روسیه در کلاس شاسی‌بلندهای اقتصادی و ارزان قیمت ویژه بازار کشورهای درحال توسعه به تولید رسیده و این موضوع در بخش طراحی ظاهری خودرو نمود دارد، در حالی که به صورت همزمان به بسیاری از ویژگی‌های فنی ویژه آفرود و رانندگی ایمن در بیراهه‌ها تجهیز شده است.

یواز پاتریوت خودرو جان‌سخت

یواز پاتریوت ضمن دارا بودن توان فنی آفرودی قابل توجه، نشان داده است که در زمینه دوام نیز حرف‌هایی را برای گفتن دارد. با یک بررسی در سایت‌های خرید و فروش خودرو کشور روسیه با نسخه‌های با کارکرد بسیار بالای 450، 480 و 750 هزار کیلومتری از این شاسی بلند روسی یواز پاتریوت مواجه می‌شویم. کارکردهای در حدود نیم میلیون کیلومتر برای یک خودرو پیغام‌های زیادی را به همراه دارد و این موضوع نشان‌دهنده دوام قابل توجه و کیفیت یک محصول است. یواز پاتریوت در بخش ظاهری با چهره خط‌کشی شده و کلاسیک، حس مواجه با یک محصول قلدر، گردن کلفت و جان‌سخت را القا می‌کند.

خودرو یواز پاتریوت در بخش فنی و سیستم تعلیق این رویکرد را ادامه داده است و خودرویی شاسی‌بلند با ساختار اتاق جدا از شاسی (Body on Frame) است که امروزه بیشتر در وانت‌های سنگین و شاسی‌بلندهای آفرودی توانمند نظیر خانواده جیپ و لندکروزر دیده می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه 2,7 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد و توان تولید 150 اسب بخار قدرت در 4600 دور دقیقه و 235 نیوتن متر گشتاور در 3900 دور در دقیقه را دارا است. البته چهره قدیمی و امکانات رفاهی کم این خودرو از معایب آن است که در دوره خودروهای پرآپشن و خوش‌چهره بسیاری از اوقات مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

فضای داخلی یواز پاتریوت

مشخصات فنی یواز پاتریوت
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2693 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت 150 اسب بخار در 4600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 235 نیوتن متر در 3900 دور در دقیقه
جعبه دنده دستی پنج سرعته
شتاب 0 تا 100 -
حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت
وزن 2125 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 2785 طول - 1900 عرض - 1910 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2760 میلیمتر

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/16
اینجور مواقع که این جور تیتر میزنید بیش از 750000هزار کیلومتر یه نمونه یه مثال یه همینجور چیزی هم نشون بدید نه همینجور بنوسید 750000پیمایش
1401/6/16
در ایران هم بیشتر ماشینها ۲۰۰ ۳۰۰ هزارکیلومتر کارکرد دارن و مردم سوارن ،ایا این نشان از کیفیت خودروهاست یا گرانی وکمبود خودرو خوب و اجبار مردم به استفاده از خودرو بنجل؟؟؟
1401/6/16
الکی تعریف نکن با هایما تک دف اتوماتیک
من مسیر ( گاز یولی ) از آبی بیگلو تا بالای شیب بلند فندقلو را بالا رفتم و از آنجا از بیراهه های جنگلی آمدم به کنار دریاچه سوها ی فندقلو ..
این ماشین بدرد مردم عادی نمیخوره که سالی چند بار هم جاده کوهستانی بروند و کل سال را سفتی و بد قیافه گیشو و ....و.... را تحمل کنند!
1401/6/19
در صورت خارج شدن انحصار عرضه خودرو از دست مافیای خودرومونتاژکن داخلی و فراهم شدن بازار رقابتی با قیمت اعلام شده یواز پاتریوت شانسی برای فروش در ایران ندارد ، پاتریوت امکان رقابت با محصولات پراپشن چینی را ندارد
1401/6/24
این که تو سال 2023 از دل یه موتور 2700سی سی فقط150 اسب بخار بیرون بکشن فقط یه هنره از صنعت آشغال ساز برمیاد حداقل وقتی پول میگیرین که برای یه ماشین تبلیغ کنین به این نکاتش اشاره نکنین زشته به خدایه ماشین افرود فقط سی اسب از یه 206 tu5 بیشتر قدرت داشته باشه ودو برابر وزن