موضوعات داغ

پیکاپ تراک KrAZ-260 مدل ۲۰۲۳ جایگزین اکراینی برای داستر

عکس مطلب اول

به سبب موقعیت ژئوپلیتیکی اوکراین، بسیاری از کارخانه‌های خودروسازی این منطقه دست از کار کشیده‌اند. با این وجود، طبق گفته‌های طراح رندرهای پیکاپ تراک KrAZ-260، این خودرو با همکاری رنو در کارخانه کراز ساخته می‌شود.

واقعیت این است که در حال حاضر کمپانی فرانسوی یک بحران جدی را تجربه می‌کند و این بحران تنها به سبب ترک روسیه نیست. فروش پایین محصولات باعث شده تا رنو در خصوص استراتژی همکاری با نیسان و میتسوبیشی نیز تجدیدنظر کند.

به هر حال، وضعیت فعلی به رنو فرصت داده تا با سرمایه‌گذاری در تولید پیکاپ کراز ۲۶۰ بتواند مدل‌های خود را روانه شرق اروپا کند. البته اقدام مشابهی قبلا توسط کمپانی آوتوواز انجام شده است.

KrAZ-260

پیکاپ کراز ۲۶۰ در قالب یک خودروی گران ساخته می‌شود که قیمت آن حداقل به یک میلیون روبل خواهد رسید. ناگفته نماند که تولید پیکاپ تراک در محدوده تخصص رنو نیست، اما نتیجه آن می‌تواند خودروساز فرانسوی را تشویق به ساخت خودروهای بیشتر در این سگمنت کند. به علاوه، همکاری با KrAZ می‌تواند محبوبیت رنو را نزد کشورهای پساشوروی افزایش دهد. در یک کلام، موفقیت پیکاپ جدید بستگی شدیدی به هزینه و آگاهی از برند دارد.

پیکاپ تراک کراز ۲۶۰

پیکاپ تراک KrAZ-260 بر اساس پلتفرم داستر ساخته می‌شود که یک پلتفرم عالی و مناسب برای ساخت بارکش جمع‌وجور است. پیشرانه‌های متعددی برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. در مدل پایه‌، یک موتور ۱.۲ لیتری توربو با قدرت ۱۲۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر وظیفه تأمین انرژی خودرو را بر عهده دارد. موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار نیز جزو گزینه‌های ممکن است. برترین مدل کراز 260 می‌تواند به یک موتور توربودیزلی با قدرت ۹۰ الی ۱۱۰ اسب بخار مجهز باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد