موضوعات داغ

آوروس کومندانت 2023 معرفی شد، رولزرویس کالینان به سبک روسی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت روسی آوروس موتورز مدتی است که کمپین معرفی مدل جدید خود موسوم به Komendant را آغاز کرده است. این خودرو روز 29 سپتامبر به صورت رسمی در مسکو رونمایی خواهد شد، با این حال تیزرها و تصاویر آن در فضای مجازی از هم اکنون منتشر شده‌اند.

آوروس کومندانت یک شاسی بلند لوکس است و همان طور که از ظاهر آن بر می‌آید، با یک کپی روسی از رولزرویس کالینان روبرو هستیم. آوروس موتورز شرکتی نوپا است که فعالیت خود را در سال 2018 و در شهر مسکو آغاز کرد. محصولات این شرکت از روی خودروهای رولزرویس کپی برداری شده‌اند. دولت روسیه سعی دارد تا با راه اندازی این شرکت، به بقیه جهانیان نشان دهد که این کشور قابلیت ساخت خودروهای تشریفاتی تولید داخل را دارد.

طول آوروس کومندانت برابر با 5380 میلیمتر اعلام شده است و فاصله بین دو محور آن نیز 3100 میلی‌متر خواهد بود. بنابراین با کابینی بزرگ و جادار در آوروس کومندانت روبرو هستیم. البته این شرکت هنوز تصاویری را از فضای داخلی این خودرو منتشر نکرده است.

آوروس کومندانت

آوروس کومندانت براساس پلتفرم ماژولار این شرکت توسعه می‌یابد که بودجه آن توسط دولت فدرال روسیه تامین شده است. پیش از این لیموزین آوروس سنا یا Aurus Senat توسط این شرکت معرفی شده بود و مدل کومندانت نیز براساس همین پلتفرم توسعه یافته است. آوروس کومندانت با پیشرانه هیبریدی مرکب از موتور برقی و موتور 4.4 لیتری بنزینی با دو توربو عرضه خواهد شد که قدرت آن در مجموع به 538 اسب بخار می‌رسد. بنابر اطلاعات به دست آمده از آوروس، چهار ترکیب بندی پیشرانه برای این خودرو در دسترس خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد