موضوعات داغ

تارا برقی با برد حرکتی 300 کیلومتر معرفی شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز طی مراسمی که با حضور مدیران ارشد ایران خودرو و اصحاب رسانه برگزار شد، این شرکت از محصول جدید خود مدل برقی سدان تارا با نام تارا EV رونمایی کرد.

خودرو برقی تارا به عنوان اولین محصول تمام برقی شرکت ایران خودرو به زودی راهی بازار خودرو کشور می‌شود. البته عرضه خودروهای الکتریکی نیازمند همراهی ارگان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم مانند عرضه جایگاه شارژ است و همچنین برای جا افتادن فرهنگ استفاده از خودروهای برقی و تشویق خریداران به استفاده از این گونه محصولات ضمن ایجاد بسترهای لازم، مشوق‌هایی نیز باید در نظر گرفته شود.

پروژه تولید خودو برقی تارا حاصل فعالیت های شرکت شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری ‌های خودرو یا جتکو از زیر مجموعه‌های ایران خودرو بوده است. خودرو تارا EV در همکاری شرکت ایران خودرو با مجموع‌های مختلف تولید شده است. بخش تولید الکتروموتور این خودرو بر عهده شرکت‌های موتورژن و رادسا، طراحی و ساخت پک باتری توسط شرکت صباباطری،بخش درایو توسط پرتوصنعت و مانا، شارژر و مبدل DCDC بر عهده فرزانگان و سیستم مدیریت حرارت تارا برقی به صورت مشترک توسط دانشگاه صنعتی شریف،رایزکو، کوشش رادیاتو و سندن انجام شده است.

ماشین برقی تارا محصول ایران خودرو

مشخصات فنی ماشین برقی تارا محصول ایران خودرو

تارا برقی از یک موتور برقی با توان حداکثر 160 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر برخوردار است که می‌تواند طی 9 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر شتاب بگیرد. حداکثر سرعت لحظه‌ای خودرو تارا برقی 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. تارا برقی از یک باتری 45 کیلوواتی بهره می‌برد که با یک بار شارژ توان پیمایش 300 کیلومتر را دارا است. با استفاده از شارژر سریع این خودرو در کمتر از 30 دقیقه و با شارژر خانگی در 10 ساعت شارژ 100 درصد می‌شود.

کیوان وزیری مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی از تارا برقی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری در کشورهای جهان عنوان کرد که نیمی از این سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های چینی انجام شده است.

وزیری با اشاره به دانش بنیان بودن تولید محصول تارا الکتریکی در گروه صنعتی ایران خودرو، گفت که در دو قطعه بسیار مهم در ماشین‌های برقی، باتری و درایور(قوای محرکه الکتریکی) آن‌ها است. با توجه به برنامه ریزی انجام شده در این موضوع امید است که از سال آینده تولید دو بخش در کشور انجام شود.

او با اشاره به بحث زیرساخت برای خودروهای برقی در کشور اظهار امیدواری کرد که با حمایت از سوی وزارت صمت این زیرساخت ها زودتر آماده شود

او در ادامه گفت که تیراژ خودرو تارا برقی 5000 دستگاه بوده و احتمالا بخش تاکسی‌ها اولین بازار هدف ماست.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/6/30
مشخصاتیکه شمانوشتید بامشخصات درون عکس کاملاًمتفاوت است!
1401/6/31
خااااک تو سرتون!
بعد از اینهمه گاریسازی و مونتاژکاری آخرش ۳۰۰ کیلومتر؟
بعد مرسدس کشنده با اون عظمت ساخته ۸۰۰ کیلومتر برد داره!

ایران بهشت مافیای خودرو
لجنزار مصرف کننده خودرو
1401/7/1
اون مانیتور تسلایی رو انگار با گچ دورشو در اوردن بعد رنگ مشکی زدن 😂😂😂 اینم میره پیش رانا و دنا و ساینا برقی ...
1401/7/2
خدا برسه به داد تسلا