موضوعات داغ

سیتروئن C3 مدل 2024 به عنوان یک شاسی بلند عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سیتروئن C3 در سگمنت B یک شاخص محسوب می‌شود، و برند فرانسوی بخش زیادی از محصولاتش را توسط آن پشتیبانی می‌کند. نسخه کنونی این مدل در سال 2016 عرضه شد و با وجود فیس‌لیفت در سال 2020، زمان بازسازی کامل آن فرا رسیده است.

سیتروئن با حمایت استلانتیس این فرآیند را آغاز کرده است. برنامه اصلی کارلوس تاوارز مدیرعامل استلانتیس عرضه سیتروئن C3 جدید توسعه داده شده برای بازار هند و آمریکای جنوبی در سراسر دنیا بود. همچنین قرار بود نسخه‌های تولیدشده در هند به طور مستقیم در بازار اروپا عرضه شوند، تا تولید این مدل در فرانسه متوقف شود. اما این برنامه‌ها با انتخاب ونسان کوبی به عنوان مدیرعامل سیتروئن در ژانویه 2020 تغییر کرد. کوبی تاوارز را متقاعد کرد که مشتریان اروپایی نیازهای متفاوتی نسبت به مشتریان در سایر بازارها دارند.

در نتیجه نسل چهارم سیتروئن C3 به منظور مطابقت با نیاز مشتریان امروزی به عنوان یک شاسی بلند عرضه خواهد شد. لارنتیس باریا مدیر بازاریابی و ارتباطات سیتروئن گفته است که در ساخت C3 جدید از نسخه برزیلی آن الهام گرفته شده است.

به دلیل کمبود سیستم‌های ایمنی در شاسی بلند C3، سیتروئن انتظار ندارد که این مدل نمره ایمنی عالی از برنامه ارزیابی خودروهای جدید در اروپا را بگیرد. با این وجود، C3 جدید با مواد عالی و روی پلتفرم CMP ساخته خواهد شد. همچنین این مدل از پژو 208 و اوپل کورسا ارزان‌تر خواهد بود و با داچیا ساندرو رقابت خواهد کرد.

C3 جدید با موتور دیزلی عرضه نخواهد شد و به یک موتور 1.2 لیتری بنزینی پیورتک مجهز خواهد بود. همچنین در آن از فناوری هیبریدی 48 ولتی استفاده نمی‌شود تا قیمت آن بالا نرود. به منظور مطابقت با استانداردهای آلایندگی، نسخه تمام برقی این مدل هم عرضه خواهد شد.

این نسخه با نام سیتروئن ë-C3 از موتورهای برقی چینی با قدرت مناسب و قیمت ارزان بهره خواهد برد. نسخه پایه این مدل توان 82 اسب بخار و نسخه بالارده آن توان 109 اسب بخار تولید می‌کند.

باتری‌های نسخه برقی توسط شرکت چینی Svolt تأمین می‌شود و شامل دو آپشن 40 کیلووات ساعت و 50 کیلووات ساعت است. محدوده پیمایش مدل برقی 300 کیلومتر خواهد بود.

این اقدامات منجر به تأخیر در عرضه C3 جدید در اروپا شده است که قرار بود در سه ماهه دوم 2023 عرضه شود. اما حالا باید تا سال 2024 برای عرضه شاسی بلند C3 منتظر بمانیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/2
طراحی واقعا خوبه اما موتورها جالب نیستند. روی این کراس اور باید موتور 1.6 توربو در حد 180 تا 200 اسب عرضه بشه.