موضوعات داغ

لادا Xray مدل ۲۰۲۳ برای بازار روسیه، حضور ایکو ری را در روسیه؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه باعث شده تا بسیاری از خودروسازان مجبور به تعلیق فعالیت‌های خود در این کشور شوند و برخی از آن‌ها نیز در آستانه تعطیلی قرار دارند.

در عین حال، شرکت روسی آتوواز برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای افزایش تولید به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال با پتانسیل ۸۰۰ هزار دستگاه در سال را اعلام کرده است.

آوتوواز قصد دارد خانواده گرانتا را به‌روزرسانی کرده و یک کراس‌اوور براساس مدل وستا عرضه کند. همچنین مدتی پیش شایعاتی مبنی بر معرفی یک شاسی بلند دیگر توسط این شرکت که به صورت مشترک با ایران خودرو تولید می‌شود، منتشر شد. ایران‌ خودرو، پس از خروج خودروسازان غربی از بازار روسیه، تمایل زیادی برای پر کردن این فضای خالی نشان داده است.

همچنین با انتشار تصاویر رندری از کراس‌اوور لادا Xray مدل ۲۰۲۳ که در وبسایت NaVtotrace.ru منتشر شده است، احتمال معرفی یک مدل جدید قوت گرفته است.

ریرا

براساس اطلاعات ارائه شده، طراحی Xray جدید شبیه کراس‌اوور ایرانی ریرا خواهد بود. این مدل به عنوان یک کراس‌اوور شهری اندازه متوسط با ابعاد ۱.۶*۱.۷*۴.۳ متر و فاصله بین دو محور ۲.۶ متر عرضه خواهد شد.

نمای جلویی با یک جلوپنجره بزرگ با الگویی ساده متمایز شده است و چراغ‌های جلو در دو طرف آن قرار دارند. یک نوار نوری که چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند در بالای جلوپنجره دیده نمی‌شود، هرچند بعید است شاهد چنین طرحی در مدل تولیدی باشیم. در بخش پایینی سپر نیز ورودی هوای اضافی و چراغ‌های روز قرار گرفته‌اند.

بخش پایینی بدنه، از جمله قوس چرخ‌ها، با کیت بدنه پلاستیکی مشکی براق پوشانده شده است. ستون‌های پنجره مشکی شده‌اند که جلوه یک سقف شناور را ایجاد می‌کند. چراغ‌های جلو و اگزوز دوگانه ظاهر اسپرت‌تری به این کراس‌اوور داده‌اند.

در صورت همکاری آوتوواز و ایران خودرو، لاداX-Ray ۲۰۲۳ جدید روی پلتفرم CMF-A ساخته می‌شود و به موتور ۱.۶ لیتری ایرانی با توان ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر به همراه جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی مجهز خواهد شد. همچنین امکان استفاده از موتور ۱.۶ لیتری واز نیز در آن وجود دارد.

قیمت نسخه پایین‌رده لادا XRay از ۱ میلیون روبل فراتر نخواهد رفت، اما در حال حاضر هیچ کدام از طرفین بیانیه‌ای رسمی در مورد این سرمایه‌گذاری مشترک منتشر نکرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد