موضوعات داغ

مرسدس بنز EQE مدل 2023 با قدرت خارق‌العاده معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز پس از معرفی شاسی‌بلند برقی EQS، نسخه کوچکتر و ارزان‌تر آن را با نام EQE معرفی کرده است. مرسدس بنز EQE جدید به پیشرانه‌ای قوی‌تر مجهز است و در سال 2023 میلادی روانه بازار خواهد شد. شاسی بلند مرسدس EQE ابتدا در کلاس های 350+، 350 4Matic و 500 4Matic در ایالات متحده به فروش خواهد رسید و در نهایت تیپ AMG آن نیز به بازار نیز عرضه خواهد شد.

شاسی بلند مرسدس EQE با ابعاد متوسط و دو ردیف صندلی، طیف بزرگی از خریداران را مد نظر قرار داده است. از نظر ابعاد و اندازه، مرسدس EQE به تسلا مدل ایکس شباهت دارد. شاسی بلند مرسدس بنز EQE به همراه نسخه سدان آن بر مبنای پلتفرم ماژولار EVA مرسدس بنز ساخته شده‌اند که مختص به توسعه خودروهای برقی است. این پلت فرم از یک باتری 90.6 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. ظرفیت این باتری با استفاده از شارژ سریع طی 32 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد خواهد رسید.

تیپ 350 و 350 پلاس از مرسدس بنز EQE تک موتوره هستند و پیشرانه الکتریکی آن‌ها با 288 اسب‌بخار، روی محور عقب قرار دارد. تیپ 350 4Matic دو موتوره و چهار چرخ محرک است و تیپ 500 4Matic دو پیشرانه به مجموع قدرت 536 اسب‌بخار دارد. اگر این قدرت برای مصرف‌کنندگان راضی‌کننده نیست، آن‌ها می‌توانند تیپ AMG EQE را خریداری کنند. این تیپ در حالت استاندارد 617 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد اما در صورتی که به پکیج داینامیک پلاس مجهز شود، قدرت خروجی آن به 677 اسب‌بخار افزایش خواهد یافت. شتاب صفر تا صد قوی‌ترین نسخه مرسدس بنز EQE حدود 3.5 ثانیه خواهد بود.

مرسدس بنز EQE

با خرید تیپ AMG‌ از مرسدس بنز EQE، تجهیزات بیشتری را نیز دریافت خواهید کرد. این تجهیزات عبارتند از: صندلی‌های مخصوص AMG، دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش جداگانه 12.8 اینچی برای سیستم سرگرمی، رینگ‌های بزرگتر 21 اینچی ( نسخه استاندارد رینگ 19 اینچی دارد)، فرمان اسپرت و رکاب نورانی. مرسدس بنز EQE در کارخانه مرسدس واقع در توسکالوزا واقع در ایالت آلاباما انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد