موضوعات داغ

برنامه کاما جهت خرید کارخانه فورد روسی برای تولید خودروهای برقی

عکس مطلب اول

استارت آپ خودروی برقی Kama که به واسطه سرمایه‌گذارانی همچون تاجر بزرگ روبن وارداریان و سرگی کوگوگین رئیس کاماز به شهرت رسیده، احتمالا به زودی نام خود را به Atom تغییر خواهد داد. این کار موجب جذب سرمایه‌های بیشتر می‌شود که مقدار آن حدود ۱۵۰ میلیون دلار تخمین شده است.

شرکت دولتی Rosatom یکی از سرمایه‌گذاران بالقوه اصلی به شمار می‌آید که در این صورت نام کمپانی Kama به Atom تغییر می‌یابد. همچنین مذاکراتی جهت همکاری با شرکت Kaspersky Lab و Yandex در جریان است.

استارت آپ Kama قصد دارد کارخانه قبلی فورد در شهر نابرژنیه چلنی را با قیمت ۲۰ میلیون دلار خریداری کند که از سال ۲۰۱۹ تاکنون تعطیل بوده است. سرمایه‌گذاران آتی ۳۷.۵ از سهام شرکت را در دست می‌گیرند، هرچند باقی سهام کماکان نزد مالکین قبلی از جمله کوگوگین و وارداریان خواهد ماند.

خودروهای برقی Atom

ناگفته نماند که Rosatom تنها مایل به خرید موتورهای الکتریکی، باتری و سایر اجزا و قطعات الکتریکی است، چراکه برنامه ساده‌ای پیش رو دارد. این شرکت انتظار دارد چند برابر پول سرمایه‌گذاری شده در Atom را با دریافت مبلغ باتری‌های به‌کاررفته در وسایل نقلیه برقی جبران کند؛ باتری‌هایی که قرار است در کارخانه Rosatom‌ در کالینینگراد ساخته شوند.

استارت آپ Atom (یا همان کامای سابق) در حال حاضر با یاندکس بر سر آزمایش نمونه‌های اولیه خودروهای برقی، همکاری بین اعضای تیم تولید، و نوسازی ناوگان تاکسی با خودروهای برقی روسی به توافق رسیده است. شرکت کسپرسکی نیز قصد دارد درگاه امنی را جهت انتقال داده‌های مربوط به این ماشین‌ها ایجاد کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد