موضوعات داغ

بی ام و XM، نخستین شاسی بلند پلاگین هیبریدی قدرتمند از باواریا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ام و در طول چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به خودروهای سبز داشته است. یکی از جدیدترین محصولات این برند، بی ام و XM است که به مناسبت پنجاه سالگی تاسیس زیرشاخه M معرفی شد. این محصول از چند جنبه برای خودرو دوستان مهم است، چرا که بی ام و XM یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی قدرتمند با ظاهری منحصر به فرد محسوب می‌شود.

واقعیت این است که بی ام و XM هنوز یک موتور V8 بزرگ را زیر کاپوتش دارد. خروجی پیشرانه این خودرو 653 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور است. حتی بی ام و قصد دارد نسخه قدرتمندتر برچسب قرمز یا Red Label را از این خودرو به فروش برساند که که 750 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. اعلام این ارقام برای راندمان بی ام و XM، آن را به یک خودرو منحصر به فرد تبدیل کرده است.

بی ام و XM

بی ام و پس از جمع آوری نظرات اولیه در مورد بی ام و XM، متوجه شد که بایستی این خودرو را برای بازارهای چین و آمریکا عرضه کند. قیمت بی ام و XM به همراه برخی آپشن‌ها در حدود 180 هزار یورو تخمین زده می‌شود. بی ام و XM یکی از معدود شاسی‌بلندهای این برند خواهد بود که نشان M‌ را روی خودش می‌بیند. چهره این خودرو در قسمت جلو و عقب جذاب است اما منتقدان انتظار داشتند نمای جانبی جذاب‌تری را روی بی ام و XM مشاهده کنند. بی ام و با ساخت مدل XM‌ سعی کرده است تا حس و حال سدان‌های اسپرت سری M را به شاسی‌بلندها اضافه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد