موضوعات داغ

تولید بوگاتی شیرون به ۴۰۰ دستگاه رسید، فقط ۱۰۰ نسخه دیگر باقی مانده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بوگاتی آهسته و پیوسته برنامه تولید ابرخودروی شیرون را پیش می‌برد. این شرکت فرانسوی به تازگی تولید چهارصدمین نسخه از این مدل را پس از حدود دو ماه فرآیند مونتاژ در مولشایم به پایان رساند. یک تیم ۲۰ نفره از مکانیک‌ها و صنعتگران ماهر حدود ۱۸۰۰ قطعه جداگانه را در کنار هم قرار داده‌ و یک شیرون سوپر اسپرت جدید را مونتاژ کرده‌اند که منتظر تحویل به مالک جدیدش است.

هیچکدام از شیرون‌ها مانند دیگری نیستند و شیرون شماره ۴۰۰ نیز همینطور است. این نسخه بدنه‌ای از جنس فیبرکربن با روکش سبز تیره دارد که توسط مشتری انتخاب شده است. بوگاتی می‌گوید ساخت این روکش منحصر به فرد نیاز به دقت و توجه زیادی به جزئیات داشته است.

بوگاتی می‌گوید رنگ سبز تیره این نسخه به خوبی با چرخ‌های سبک و مستحکم شیرون سوپر اسپرت مطابقت دارد. فضای داخلی نیز با تودوزی چرم مشکی و سبز زیبا همراه شده و رنگ مشکی بلوگا بر کابین حاکم است. قطعات فیبرکربنی از جمله فرمان و تزئینات مشکی ظاهر کابین را جذاب‌تر کرده‌اند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

این مدل نیز از پیشرانه ۸ لیتری چهارتوربو W16 بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با توان ۱۶۰۰ اسب بخار بهره می‌برد. به لطف چهار توربوشارژر و افزایش دور نهایی موتور به ۷۱۰۰ دور بر دقیقه، خروجی این پیشرانه ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از شیرون اصلی مدل ۲۰۱۶ است. این موتور قدرتمند در کنار جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه شتاب ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در ۱۲.۱ ثانیه را فراهم می‌کند. سرعت نهایی این مدل ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

با توجه به تولید چهارصدمین نسخه از شیرون، حالا بوگاتی فقط باید ۱۰۰ نسخه دیگر از این ابرخودروی محبوب را تولید کند. البته موتور W16 همچنان در رودستر میسترال و مدل مسابقه‌ای بولاید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد