موضوعات داغ

ام وی ام X22 پرو بخریم یا نه؟ + ویدیو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بودجه، نیازها و علایق ما، معیارهایی هستند که هنگام خرید خودرو روی انتخاب ما تأثیر می‌گذارند. اگر ما بتوانیم مجموعه‌ کاملی از این معیارها را در یک خودرو پیدا کنیم، می‌توانیم بگوییم که خودرو ایده‌آلمان را پیدا کرده‌ایم. بنابراین انتخاب یک خودرو مناسب لزوماً به معنی خریدن قوی‌ترین، گران‌ترین یا سریع‌ترین خودرو موجود در بازار نیست بلکه به معنای انتخاب خودرویی است که به بهترین شکل ممکن با معیارهای ما مطابقت داشته باشد.

ام وی ام X22 پرو به‌عنوان یک کراس اور شهری، یکسالی می‌شود که توسط مدیران خودرو به بازار ایران وارد شده و در این مدت به شکل‌های مختلف مورد نقدهای مثبت و منفی زیادی قرارگرفته است. فارغ از فضای نقدها و دیدگاه‌های شخصی و سلیقه‌ای، سؤال اینجاست که آیا ایکس 22 پرو در مقایسه با رقبای هم‌رده‌اش خودرو مناسبی برای زندگی شهری در ایران حساب می‌شود؟ این کراس اور چه مزیت‌هایی دارد که بتواند کسی را مجاب به انتخاب کند؟

طراحی ام وی ام X22 پرو

در سال 2020 در حالیکه «استیو یوم»، با عجله از اتاق جلسه‌ خارج می‌شد، از پشت تلفن به خبرنگار رویترز گفت: «هدفش در طراحی محصولات جدید، رسیدن به جزییاتی در کلاس جهانی است». طراح ایکس 22 پرو که سابقه طراحی خودروهایی مانند هیوندای تی 300، هیوندای سانتافه، فورد تاروس، لینکلن نویگیتور، کانسپت کادیلاک المیراج، جی ام سی آرکادیا و شورولت کروز را از قبل در کارنامه خود دارد با همین دیدگاه خط و خطوط نسخه فیس لیفت ایکس 22 را پیچ و تاب و نمای جلوی آن را به کلی تغییر داد تا شمایلی مدرن به آن ببخشد.

ام وی ام X22 پرو خودرویی است که در اصل برای نسل جوان طراحی شده بنابراین ترکیب چراغ‌های ال ای دی جدید جلو، جلو پنجره الماسی، خطوط کناری بدنه و رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی با هدف القای حس پویایی و حرکت طراحی شده است.

درطراحی داخلی استفاده از چرم دو رنگ در کنار جزییات ساده به دنبال ایجاد نوعی حس سادگی بصری برای سرنشینان درون کابین ام وی ام X22 پرو بوده است.

طراحی داخلی ام وی ام X22

در مجموع، اگرچه سلیقه شخصی نقش مهمی در دیدگاه افراد نسبت به خودروهای مختلف دارد اما می‌توان گفت که ایکس 22 پرو نسبت به رقبای فعلی هم‌رده‌اش در بازار ایران طراحی به‌روزی دارد.

امکانات ام وی ام X22 پرو

از نظر امکانات ام وی ام X22 پرو با داشتن سان‌روف برقی دو حالته، مانیتور 9 اینچی لمسی به همراه بلوتوث، مسیریاب و قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات موبایل و تبلیت Mobile Mirror Link، گرمکن صندلی برای راننده و سرنشین جلو، سیستم استارت پیشرانه با دکمه، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، فرمان برقی دی کات، سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS علاوه بر امکاناتی مثل سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سیستم تهویه الکتریکی و دیفیوزر اسپورت تجهیزات مناسبی را ارائه می‌کند. در این کلاس قیمتی ام وی ام X22 پرو از امکانات خوبی برخودار است و در رقابت با خودروهای رقیب حرف‌هایی برای گفتن داردو

نمای جانبی ام وی ام X22 پرو

تجهیزات ایمنی، راحتی؛ زندگی شهری

زندگی در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و ... با ترافیک و شلوغی روزمره گره‌خورده و احتمالاً با این نظر موافق باشید که برای ساعت‌ها رانندگی در ترافیک یا پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های پر ازدحام معیاری‌هایی مانند مصرف سوخت، راحتی، خدمات پس از فروش و حتی ابعاد ماشین اهمیت بالایی پیدا می‌کنند.

ام وی ام X22 پرو با موتور یک لیتری مجهز به توربو شارژ در کنار گیربکس 9 سرعته CVT در مجموع 102 اسب بخار توان و 150 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد که تجربه رانندگی قابل قبولی را به سرنشینان ارائه می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی اعلامی شرکت چری در بهترین حالت 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر است و عدد مناسبی برای ام وی ام X22 پرو است. البته در شرایط استفاده روزانه و با کیفیت متفاوت بنزین احتمالا این عدد متغییر خواهد بود.

فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری Bosch ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم ترمز کمکی الکترونیکی EBA و سیستم ترمز اضطراری BOS، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سراشیبی HAC-HDC، سیستم پارک برقی و اتوهولد، کروز کنترل و سنسور پارک و دوربین عقب از دیگر امکاناتی هستند که برای رانندگی در شهر، ایمنی و راحتی نسبی بیشتری در مقایسه با خودروهای هم‌رده‌ به سرنشینان این خودرو ارائه می‌دهد.

ام وی ام X22 پرو بخریم یا نه؟

ام وی ام X22 پرو بخریم یا نه؟

در مجموع، اگر بخواهیم به طور کلی درباره مزیت‌های ام وی ام X22 پرو صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم که این کراس اور جمع‌وجور شهری از نظر به‌روز بودن طراحی، امکانات رفاهی و مناسب بودن برای زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک ایران مزایای قابل‌قبولی نسبت به رقبای هم‌رده‌اش در بازار ارائه می‌دهد و در بحث مصرف سوخت نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و بنظر انتخاب مناسبی به عنوان یک خودرو روزمره یا یک کراس اور اسپورت شهری باشد. شرایط فروش منعطف مدیران خودرو و داشتن گارانتی 4 ساله نیز از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

حساسیت پیشرانه مجهز به توربوشارژ نسبت به بنزین مورد استفاده و شرایط نگهداری آن از مواردی است که باید نسبت به آن توجه داشت و متقاضیان خرید ام وی ام X22 پرو باید با آگاهی کامل این خودرو را انتخاب کنند. توان پیشرانه نیز در سطح یک خودرو اقتصادی و شهری بوده و نباید توقع یک عملکرد پرشتاب و اسپورت را از این خودرو داشت. در بحث هندلینگ به دلیل استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو به همراه سیستم تعلیق میله پیچشی در عقب، این خودرو مناسب مانور ناگهانی و اسپورت نبوده و برای استفاده ساده شهری در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

35 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/8/12
سلام
من این ماشین ۲۰ روزه خریدم
سربالایی ولنجک وقتی ایست کامل می کنی با سرعت ۵ کیلومتر راه میفته میره بشدت ضعف گیربکس داره
1402/5/25
ببخشیدماشین شمادستیه یااتومات
1401/8/12
موتور یک لیتری سه سیلندر برای ماشین با وزن بالای یک تن فاجعس
1401/8/12
دوستای که x22 دارند از هندلینگ و کیفیت
آن راضی هستند؟
1402/1/29
من ۳ ماهه این ماشین رو گرفتم و از بم تا خوزستان خودم روندمش و تو انواع اقسام جاده هایه کوهستانی و شیب تند هم بردمش و واقعا قدرت و شتابش فوق العاده عالیه و هیچ نقصی نداره.و به تمامی دوستان و آشنایان هم پیشنهادش دادم.
1402/6/26
سلام دوستان اگر سوار شدین نظر بدین وبه مشخصات فنی روی کاغذ اکتفا نکنید موتوررسه سیلندر توربو با ۴ معمولی قدرت وکتاب برابر نسبتا بالاتری داره این خودرو برا شهر ومسافرت کوتاه خوبه وبرا افرود وفشار بالا مناسب نیست وساختمان نشده برا سربالایی غیر استاندارد هم نه برا استفاده های معمولی خوبه بنده جک اس ۵ اتومات ۲۰۰۰ هم دارم اون برای یه کار ساخته شده این برا چیز دیگه بالاخره قیمتش ومصرف و استهلاک هم مهمه وبرای خرید گزینه بله موتور جاروبرقی روشه ولی از پس خودش بر میاد وکم نمیاره اول سوارش بشین اگه پسندیدی بخرین اگه برای صخره نوردهی وکارهای عجیب وغریب ماشین میخواین لند کروز بخرین نه این ماشین را با این حرفها دیگران گمراه می‌شوند و مجبور به خرید خودروهای بزرگتر وبا استهلاک بالاتر میشن.
من بین این دوماشین برای شهرx22pro وبرا جاده اس فایو۲ لیتری را پیشنهاد میکنم.
یا حق
1401/8/12
من راستش فاز این موتورای ۳ سیلندر توربو را درک نمی‌کنم.
همین ماشین، ۱۰۲ اسب توان و ۱۵۰ تیوتن گشتاور داره. در حد موتور ۴ سیلندر tu5 و تندر. مصرف سوختش هم که در همون حده. ما تندر داشتیم تو جاده گاهی زیر ۶ لیتر مصرفش بود و ترکیبی حدودا ۷.
پس چرا باید از موتور ۴ سیلندر ساده و راحت استفاده نکرد و یه موتور ۳ سیلندر توربوی حساس رو جایگزینش کرد؟! این ۳سیلندر توربو که مطابق اعداد اعلامی مزیتی نداره.
1401/12/28
سلام
من این ماشین رو دو ماهه تحویل گرفتم و از بم خودم تا تهران آوردم. واقعا هر نظر منفی که در مورد شتاب و قدرت این ماشین میدن رو به شدت تکذیب میکنم. من قبل از این ماشین ۶ سال دنا داشتم و خیلی هم ازش راضی بودم اما این خیلی متفاوته. برای سبقت گرفتن هیچ نگرانی نداری و کافیه پاتو روی گاز فشار بدی، حتی توی سربالایی. من تا حالا ۲۶۰۰ کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم و فعلا هیچ نقطه ضعفی در مقابل آنچه اعلامی شرکت هست ندیدم. و خریدش رو به همه نزدیکانم توصیه کردم. ضمنا عرض کنم بنده ۸ سال ساکن کیش بودم و کمری، مزدا ۶ و توسان هم داشتم.
1401/8/12
فیلم بررسی ناقصه ، قشنگ آقای آل طه دارن صحبت می کنن ، یهو قطع میشه ، چرا؟
1401/8/14
مثل شاهین سایپا موتور چرخ خیاطی روشه :)
1401/10/16
سلام البته قیاس درستی نیست سایپا شاهین با موتور ۱۵۰۰ccتوربو با وزن ۱۲۶۰ که در یک کلاس خودرویی ام نیستند اشتباه و اینکه موتور با استهلاک بسیار پائینتر و گارانتی ۳ ساله شاید بهتر گاهی از محصولات ایرانی خوب دفاع و خود تحقیری نکنیم!
1401/8/14
ماشین شیک و زیبا و جدید خیلی هم عالی
1401/8/14
سلام و وقت بخیر
ضمن تشکر بابت مطالب مفید و به روز در سایت خوب شما، لطفاً یک بررسی تخصصی کامل از این خودرو داخل سایت قرار بدید. فیلمی که ارائه کردید مربوط به زمان رونمایی هست که بسیار محدود خودرو رو مورد بررسی قرار داده
متشکرم، حسنی
1401/8/14
سلام دوستان نخرید اصلا وسایلش نیس گارانتی هم که کردن به درد نمیخوره من الان خریدم قفل درب عقب خراب شده الان۳ماهه رو گارانتی میخوان عوض کنن ندارن که عوض کنن با سیم بستن
1401/11/24
با سلام .واقعا ماشین باکیفیتی هست نسبت به ماشینهای داخلی اصلا قابل قیاس نیست .امکاناتش عالیه.سرعتش هم واسه جاده های خودمون خیلی خوبه .تو سرابالایی واقعا عملکردش خوبه.من یه هفته هست گرفتمش .
1401/11/9
عرض سلام ما سال ۱۴۰۰ x22 اتومات cvt ۹ سرعته گرفتیم خیلی راضی هستیم تو سر بالایی کم نمیاره الان یه ساله دارم و دوماه بعد پرو اومد خیلی ناراحت شدم که چرا عجله برای خرید کردم ولی بعد که دیدم زیاد از این محصول راضی نیستن من با این ماشین مسافرت هم رفتم خیلی راحت بودم و خسته نشدم
1401/11/24
نخرید آقا نخرید
مشکلاتی که بعد خرید باهاش مواجه میشید:
مانیتور اغلب اوقات روشن نمیشه و رو کیلومتر خطای rrm ظاهر میشه با اینکه بیش از یک سال از عرضه این ماشین میگذره هنوز هیچ راه حلی واسش نیست و نمایندگی بهتون میگه هر بار اینطور شد سر باتری رو بکن و دوباره جا بزن که واقعاراهکار مسخره ایه!!!!

مشکل بعدی اینه که ماشینی که تحویل میگیرید اصلا جون حرکت کردن نداره باید حتما برید نمایندگی تا مشکل ویست گیت رو برطرف کنن عملا ماشین صفر معیوب تحویل میدن

مشکل بعدی کوبش موتور خصوصا تو صندلی عقبه که هیچ درمانی هم نداره

حالا بابت همچین ماشینی باید 733 پول بدی تازه بعد 4 ماه بری بم تحویل بگیری
تعویض لاستیک با اندازه متفاوت ؛ تعویض مانیتور ؛نصب کفی موتور یا حتی دودی کردن شیشه هم گارانتی رو باطل میکنه

با تمام این مشکلات واقعا ارزش خرید نداره؛ من خریدم و واقعا با این مشکلات پشیمانم!
1402/5/21
قطع ارتباط prm با سر باتری دوباره جا زدن حل شد
خدا خیرت بده چند روز درگیرش بودم
نمایندگی هم زنگ زدم گفت باید بری نمایندگی مرکزی ک وقت نداشتم

الان سرچ کردم کامنت شما اومد بالا رفتم اوکیش کردم
1401/12/6
با سلام خدمت دوستان
من این ماشینا دارم خودمم اقبل از خرید مردد بودم ولی با راهنمایی یکی از اقوام خریدمش خیلی راضی ام فکر نمیکردم با یه ماشین سه سیلندر اینقدر رانندگی خوب و باحال بلشه باید امتحان گنید تا به حرف من برسید من که خیلی راضی ام
مصرفش هم با سرعت 110 کیلومتر صدی 7 میسوزونه
1402/2/24
حاجی من سراتو ۲۰۰۰ دارم با سرعت ۱۴۰ مصرفش توی جاده ۷ تا هست اونوقت این با موتور ۳ سیلندر ۷ مصرفش .چینی فقط قیافه داره و تمام
1402/4/5
بنزین سوپر میزنید همیشه؟ایا با بنزین معمولی مشکلی براش پیش میاد؟
1401/12/12
من قبلا لیفان ۸۲۰ داشتم اصلا گاز نمیخورد و تو سر بالایی ها واقعا کم میاورد اما این ماشین تو سر بالایی های برفی هم به راحتی بالا میرفت دقیقا جایی که ماشین های ایرانی دیگه گیر کرده بودن یه دکمه برای اینجور مواقع داشت که مانع از سر خوردن ماشین میشد البته ببخشید من زیاد تخصصی نیستم ولی در کل از ماشین راضیم یکم موتور صدا میده خیلی کم و مصرف سوختش هم او شهر بعضی وقتها تا ۱۲ یا ۱۵ میرسه ولی تو جاده خ کم مصرفه و به ۵ میرسه ماشین خوبیه خصوصا برای خانم ها
1402/2/6
۳ماه استفاده میکنم از ماشین، کیفیت فوق العاده خوب در این رنج قیمتی بهترین
1402/2/26
سلام
من میخوام این ماشینو بخرم ولی میگن اگه بنزین معمولی بریزی داخلش به موتورش آسیب وارد میشه و باید حتما از بنزین سوپر استفاده کنی.میخواستم ببینم حقیقت داره یانه؟؟
1402/3/4
باور کن اگر بخری پشیمون میشی من حقیقت رو بهت گفتم
1402/3/6
خب در بلند مدت موتورهای توربو که بنزین معمولی میزنن دچار مشکل میشن. مسئله اینه که بنزین سوپر بد گیر میاد
1402/4/5
سلام ببخشید امکان تعویض لاستیک ها هستش برای این ماشین؟یعنی روی همین رینگا میشه لاستیک پهن تر انداخت؟
1402/4/28
عالی
1402/5/30
من ٢٠٧ داشتم و هميشه مقاومت ميكردم كه ٢٠٧ رو تبديل كنم به يه ماشين چيني ولي زد و يه ايكس ٢٢ پرو به نامم درامد و من مجبوري ماشينم رو فروختم و ايكس ٢٢ پرو ثبت نام كردم پيش خودم گفتم ماشين رو تحويل دادن ميفروشمش به چيزه ديگه ميخرم چون از ماشين چيني خيلي بدم ميومد.
الان كه ٢ هفته است تحويل گرفتم و نشستم توش عاشقش شدم در حدي كه حتي واسه خونه خريدنم دلم نمياد بفروشمش
واقعا با اشغال هاي ايران خودرو قابل مقايسه نيست ٢٠٧، ٢٠٦
سواريش عاليه، اپشن هاش عاليه، سرعت و شتابش عاليه، داخل كابين خيلي خوشگله، در كل تو اين رنج قيمت اين ماشين خيلي ارزنده است
1402/6/23
سلام دنده ایشودارین یااتوماتشو؟؟قطعاتش پیدامیشه؟؟بنزینش معمولیه؟
1402/6/26
با سلام
من یک ماه بیشتره که این ماشین را دارم البته در خرید اقساطی با تحویل خیلی طولانی بهم دادن ولی از اون زمان که تحویل گرفتم حدود ۲۰۰۰ باهاش رفتم داخل شهر وجاده ماشین خوبی هست و کم نمیاره به نظرم من داخل شهر خیلی راحته و دید خوبی داره و جمع وجور برادمسافرتهای کوتاه خوبه ،حساسیت به پدال گاز خوبی داره ترمز عالی داره وبسیار روانه کولرش خوبه با کولر قدرتش خیلی کم نمیشه،مصرف نسبتن کمی داره ونسبت به هم رده ای هاش امکانات خوبی داره خوشکل وبا کلاسه ومن دوسش دارم.
یا حق
1402/9/14
سلام من اخر اردیبهشت اتومات این ماشین رو تحویل گرفتم قسطی خریدم و دقیقا سر سه ماه یا ۹۰ روز کاری تحویل دادن انقدر کامنتای منفی خونده بودم که ناراحت بودم ولی از هر کسی که تو خیابون دیدم سوار بود و پرسیدم همه راضی بودن الان خودم ۷ ماهه دارم و ۱۰ هزار تا باهاش راه رفتم جادههای مازندران و گیلان و رفتم سمت آذربایجانم رفتم هیچ مشکلی تو گردنه و سربالایی باهاش نداشتم شتاب و سرعتش عالیه اصلا اذیت نکرد و کم نیاورد داخل تهران و ترافیکاشم واقعا راحتی و خسته نمیشی بنظرم اکثرا کسانی که سوار نشدن و به صرف خوندن موتور سه سیلندر نظر میدن کامنت منفی میذارن. از خدمات گارانتی هم تا بحال راضی بودم.یعنی واقعا با راحتی و زیبایی و امکاناتی که داره صد سر و گردن بالاتر از خودروهای هم رده ی قیمتی خودش مثل شاهین و ۲۰۶ و ۲۰۷ و دنا و پرشیا و .... است. هندلینگشم اوکیه. در ضمن چون توربو داره با اینکه سه سیلندر شتاب و قدرتش با ۴ سیلندرا قابل مقایسه نیست. در ضمن دودی کردن شیشه هم گارانتی رو باطل نمیکنه. بنزینم تا سوپر پیدا کنم سوپر میزنم نباشه معمولی تا حالا که مشکلی نبوده. به همه هم توصیه میکنم جای خریدن ماشینای ایرانی هم قیمت این ماشین و بخرن و لذت ببرن.
1403/3/21
سلام
وقت بخیر
واقعا راضی هستید؟من ۲۰۶دارم میخوا بفروشم اینو بگیرم همه میگن نکنی پشیمون میشی
1402/11/15
با سلام من نسخه دنده ای x22pro را دارم ماشین از هر نظر مناسبیه توربو نداره وکشش وسرعت مناسبی داره در این چهار ماه که استفاده کردم نسبت به خودروهای ایرانی لوازم جانبی وبدنه گران قیمتی داره ولی امکانات وموتور گیربکس خوبی داره
1403/2/29
سلام . حدود 2 سال است که خریدم و به معنای واقعی یک خودروی شهری بی نقص می باشد. حیف پول که بابت ماشین های سایپا و ایران خودرو بدید . امکانات و آپشن هایی که این خودرو داره تو این فرغون های ایرانی دیده نمی شه . مخصوصا اگر جوان هستید ایکس 22 پرو بخرید و چند سالی رو از رانندگی و زندگی با خودروتون لذت ببرید . ما که توان خرید خودروهای اروپایی و آمریکایی و تویوتا و هیوندایی و .. را نداریم حداقل تو ایران جزء خودروهایی است که همه امکانات خودروهای لوکس را تا حدی دارد و تا جوان هستید بخرید و بعد از 4 یا 5 سال بفروشید . به نظر بنده بهترین گزینه با این قیمتها و بیشترین امکانات و آپشن ها را دارا است می تونید باهاش لذت ببرید. در حد خودش سرعت و قدرت دارد. برای آفرود به هیچ وجه کاربرد ندارد. برای مسافرت عالی می باشد. برای داخل شهر بهترین و عالی ترین خودرو است. ولی باید توقع منطقی داشته باشید. اگر پول دارید که اشتباهه خودروی چینی یا ایرانی بخرید هیوندای کارکرده از اینا بهتره ولی با توجه به بودجه ای که دارید باید تصمیم بگیرید.