موضوعات داغ

خودروی سال ژاپن: رقابت رنو آرکانا با بی ام و iX

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اوایل این هفته فهرست کامل خودروهای واجد شرایط برای رقابت بر سر جایزه خودروی سال ژاپن در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ منتشر شد: در مجموع ۴۸ مدل (شامل دوقلوها و نسخه‌های مختلف) در این فهرست حضور داشتند.

حالا برگزارکنندگان این مراسم فهرست نهایی را اعلام کرده‌اند. این بار ۱۱ خودرو به جای ۱۰ خودرو به مرحله نهایی راه یافته‌اند، به دلیل اینکه چند مدل امتیاز یکسانی کسب کرده‌اند. این رقابت از سال ۱۹۸۰ برگزار شده و هیئت داوران آن متشکل از خبرنگاران محلی و کارشناسان خودرو است که در مراسم امسال ۶۰ نفر هستند.

براساس قوانین فعلی، شرط اصلی برای حضور در این مراسم عرضه آن خودرو در بازار ژاپن از اول نوامبر سال گذشته تا ۳۱ اکتبر سال جاری است.

در بین فینالیست‌ها هفت خودروی ژاپنی حضور دارند: سه نیسان (در کنار یک نسخه مشابه از میتسوبیشی) و همچنین یک مدل از برندهای سوزوکی، تویوتا، هوندا و مزدا.

خودروهای خارجی شامل بی ام و iX برقی، لندرور رنجرور، هیوندای آیونیک ۵ برقی و کراس‌اوور رنو آرکانا هستند.

فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲ ژاپن:

سوزوکی آلتو

تویوتا کراون

نیسان ایکس تریل

نیسان ساکورا/میتسوبیشی eK Cross برقی

نیسان فیرلیدی Z

هوندا سیویک e:HEV / سیویک تیپ R

مزدا CX-60 e-Skyactiv D

بی ام و iX

هیوندای آیونیک ۵

لندرور رنجرور

رنو آرکانا

از میان برندهای داخلی، سوبارو، دایهاتسو و لکسوس به مرحله نهایی راه پیدا نکردند. خودروهای خارجی که نتوانستند به فینال راه پیدا کنند آئودی، سیتروئن، دی اس، فراری، فیات، جیپ، مازراتی، مرسدس بنز، پژو، تسلا، فولکس واگن و ولوو هستند.

البته این مراسم دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که هر سال تغییر می‌کنند. بنابراین ممکن است حتی یکی از خودروهای حذف‌شده به عنوان زیباترین یا پیشرفته‌ترین خودروی سال انتخاب شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد