موضوعات داغ

آغاز پیش فروش پیکاپ جدید چانگان لنتاپ در چین

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

10 نوامبر امسال، پیش‌فروش وانت چانگان لنتاپ در بازار چین آغاز شد. این پیکاپ در بازارهای مختلف با اسامی متفاوت عرضه می‌شود. محدوده قیمت پیش فروش وانت جدید نسخه بنزینی با پیشرانه ملقب نهنگ آبی 99900-153900 یوان (503 تا 775 میلیون تومان است. پیش فروش نسخه دیزلی 106900-138900 یوان (538 تا 700 میلیون تومان) است. این خودرو یک پیکاپ کاملاً جدید است محصولی از گروه چانگان اتومبیل است. نسخه بنزینی چانگان لنتاپ به نسل جدید موتور نهنگ آبی 2 لیتری توربوشارژ مجهز خواهد شد.

از نظر ظاهری، فرم کلی چانگان لنتاپ شیک و محکم بنظر می‌رسد. طراحی جلوی آن با الهام از پیکاپ چانگان امگا(هانتر)، جلوپنجره شش ضلعی با قاب ضخیم سه بعدی و مشبک میانی از نوع مشبک افقی طراحی شده است. لوگوی V شکل Changan Auto در مرکز جلوپنجره و چسبیده به ضلع بالایی قرار دارد. یک مجموعه چراغ به شکل نوار نازک در بالای جلوپنجره وجود دارد.

خودروی چانگان لنتاپ یک نسخه ویژه آفرود را نیز روانه بازار خواهد کرد که روی جلوپنجره و درب عقب عبارت PRO درج شده و مجهز به لاستیک‌های ویژه آفرود، قفسه‌های سقف مشکی و دیگر تجهیزات ویژه آفرود است و همچنین سفارش با وینچ‌های اختیاری وجود دارد.

در نمای کناری پیکاپ چانگان لنتاپ جدید از ساختار استاندارد بدنه دو ردیفه مدل پیکاپ استفاده می‌کند. گلگیرهای جلو و عقب با زه مشکی ضخیم که کمی از بدنه بیرون زده است هماهنگ شده‌اند و تجربه بصری پهنای بدنه را ایجاد می‌کنند. از نظر اندازه بدنه، خودروی جدید چانگان لنتاپ دو ساختار بدنه، نسخه محور بلند و نسخه محور استاندارد ارائه خواهد کرد. طول، عرض و ارتفاع نسخه محور بلند به ترتیب 5600/1930 (1945)/1875 میلی متر است و اندازه جعبه بار عقب 1850/1595/500 میلی متر، فاصله از زمین 230 میلی متر است. طول، عرض و ارتفاع بدنه نسخه استاندارد اکسل 5350/1930 (1945)/1875 میلی متر، اندازه جعبه محموله 1600/1595/500 میلی متر، زاویه ورود 28 درجه، زاویه خروج 26 درجه، فاصله از زمین 225 میلی متر است.

در بخش عقب خودرو، چانگان لنتاپ جدید از طرح عمودی برای چراغ‌های عقب استفاده می‌کند که تیم مشکی دودی در آن بکار رفته است. قسمت پشتی با یک پدال ضخیم ادغام شده است که بسیار محکم به نظر می‌رسد. در این یک قفسه چمدان در بالای سقف اضافه شده است. چراغ‌های ترمز در بالای شیشه‌ی عقب تعبیه شده است و داخل جعبه بار عقب نیز با مواد ضد سایش پوشیده شده است که باعث می‌شود دوام بیشتر خودرو می‌شود.

فضای داخلی، پیکاپ چانگان لنتاپ

در فضای داخلی، پیکاپ چانگان لنتاپ از طراحی دو صفحه‌نمایش از ترکیبی صفحه ابزار LCD کامل متصل به صفحه نمایش چندرسانه‌ای کنترل مرکزی 12.3 اینچی استفاده می‌کند. این نسخه پیکاپ از آخرین نسل پردازنده الکترونکی چانگان بهره می‌برد و به کمک تراشه 8 هسته ای MT 8666 از تصاویر پانوراما 540 درجه پشتیبانی می کند. علاوه بر این، خودروی جدید به فرمان چند کاره سه‌پره و مکانیزم تعویض دنده الکترونیکی نیز مجهز شده است.

از نظر توان فنی، پیکاپ جدید به نسل جدید موتور چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ T2.0 نهنگ آبی با حداکثر قدرت 233 اسب بخار (171 کیلووات) و حداکثر گشتاور 390 نیوتن متر مجهز شده است. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF نیرو تولیدی را به 2 یا 4 چرخ انتقال می‌دهد. همچنین یک سیستم چهار چرخ محرک اختیاری قابل انتخاب است که از 5 حالت رانندگی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، خودروی جدید همچنین از ساختار تعلیق از نوع جناغی دوبل جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در عقب استفاده می‌کند که تجربه رانندگی مدل پیکاپ را بهبود می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد