موضوعات داغ

ظاهر میتسوبیشی اکلیپس جدید چطور خواهد بود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

به تازگی شرکت ژاپنی میتسوبیشی تصمیم گرفته تا تمرکز خود را تقریباً به طور کامل بر روی کراس‌اوورها قرار دهد و با این وجود مدل‌های سواری جالبی نیز عرضه کرده است. یکی از آن ها اکلیپس کوپه بود.

میتسوبیشی اکلیپس کوپه اسپرت اولین بار در سال ۱۹۸۹ معرفی شد. نام این مدل از روی یک اسب مسابقه انگلیسی شکست‌نخورده در قرن هجدهم انتخاب شد که در ۲۶ مسابقه پیروز شده بود. دو نسل اول این مدل دو-در با همکاری شرکت کرایسلر بر پایه ایگل تالون و پلیموث لیزر ساخته شدند. در مجموع، چهار نسل از اکلیپس تولید شد که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و تا سال ۲۰۱۱ در خط تولید باقی ماند. در سال ۲۰۱۷، نام اکلیپس دوباره در سبد محصولات این برند ژاپنی ظاهر شد، اما نه به شکلی که طرفداران این برند انتظارش را داشتند. آن‌ها تصمیم گرفته بودند این نام را برای یک شاسی بلند کامپکت انتخاب کنند.

اما عده زیادی منتظر معرفی میتسوبیشی اسپرت کوپه مدرن هستند. اگر قرار بر تولید چنین خودرویی در شرایط کنونی باشد، مطمئناً روی پلتفرم برخی از مدل‌های موجود ساخته می‌شود. یکی از این گزینه‌ها نیسان Z جدید است که در ماه اوت سال گذشته به نمایش درآمد، چون این دو شرکت ژاپنی بخشی از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی هستند که در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت. این مدل به عنوان مبنای رندر اکلیپس مدرن در نظر گرفته شده است. مدل میتسوبیشی می‌تواند طراحی نمای جلو اریجینال را تکرار کند: جلوپنجره ذوزنقه‌ای عریض روی سپر و چراغ‌های افقی باریک.

میتسوبیشی اکلیپس

خودرویی که در رندرها می‌بینید، مانند نیسان Z و بر خلاف نسل‌های قبلی اکلیپس دیفرانسیل جلو، بر روی پلتفرم دیفرانسیل عقب FM ساخته شده است. یکی از ویژگی های این پلتفرم، این است که موتورش بین محورها قرار گرفته است. فاصله بین دو محور ۲.۵۵ متر است و طول نیسان Z در مقایسه با نسل قبلی ۱۱ سانتیمتر افزایش یافته و به ۴.۴ متر رسیده است. نیسان از یک موتور ۳ لیتری V6 دو-توربو با توان ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر بهره می‌برد که در کنار یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یک ۹ سرعته خودکار ساخت جتکو کار می‌کرد.

در راستای روند فعلی در صنعت خودروسازی، اکلیپس جدید می‌تواند یک مدل برقی باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد