موضوعات داغ

از پیکاپ زاگرس در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت زامیاد که زیرمجموعه کار و تجاری سایپا محسوب می‌شود، با دست پر در نمایشگاه خودرو اصفهان حضور داشت. تمامی محصولات این شرکت در سگمنت پیکاپ به نمایشگاه خودرو اصفهان آمده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیکاپ پرچمدار این شرکت یعنی زامیاد زاگرس اشاره کرد.

زمزمه‌های عرضه پیکاپ زاگرس به بازار ایران از مدت‌ها پیش شنیده می‌شد و در نهایت زامیاد در سال 1401، تصمیم گرفت تا این محصول را به بازار ایران بیاورد. زامیاد زاگرس در حقیقت یک محصول از شرکت چینی فودای است که با نام فودای F22 شناخته می‌شود. پلتفرم این پیکاپ با پیکاپ مکث موتور کلوت که محصولی از دایون به حساب می‌آید، مشترک است. به همین دلیل زاگرس و کلوت از نظر ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند.

زامیاد زاگرس چندمین محصول فودای برای بازار ایران است. پیش از این زامیاد پادرا و زامیاد کارون که نسخه‌های تک کابین و دوکابین فودای F16 هستند، به بازار ایران عرضه شده بودند. فودای F22‌ نیز سومین محصول این برند برای بازار ایران است. خوشبختانه فودای F22 با کمترین تغییرات در بخش قوای فنی و تجهیزات به بازار ایران عرضه می‌شود و برخلاف زامیاد کارون، از پیشرانه‌های قبلی زامیاد برای آن استفاده نشده است.

زامیاد زاگرس

پیشرانه پیکاپ زاگرس موتور نام آشنای 4G69‌ میتسوبیشی است که چهار سیلندر و 2.4 لیتر حجم دارد. این پیشرانه تقریبا قدیمی است و از دو دهه پیش توسط میتسوبیشی در اختیار خودروسازان چینی قرار داده شده است. موتور 2.4 لیتری 4G69 تاکنون در طیف وسیعی از پیکاپ‌های چینی حاضر در بازار ایران همچون دانگ فنگ ریچ، کاپرا و آمیکو آسنا مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور حداکثر 136 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس پنج سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به دو دیفرانسیل را در زامیاد زاگرس برعهده دارد.

پیکاپ زاگرس از نظر امکانات و تجهیزات در سطح مطلوبی قرار دارد و در صورتی که با قیمت رقابتی به فروش برسد، سایر پیکاپ‌های چینی هم‌رده خود را به دردسر خواهد انداخت. از جمله آپشن‌های رفاهی و ایمنی فودای F22‌ می‌توان به این موارد اشاره کرد: روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، آینه‌های تنظیم شونده برقی و قفل دیفرانسیل الکترونیکی. انتظار می‌رود زامیاد زاگرس با قیمتی در حدود 900 میلیون تومان به بازار عرضه شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد