موضوعات داغ

زیباترین طراحی داخلی خودرو ایرانی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

به‌نظر شما مهم‌ترین فاکتور هنگام خرید ماشین در ثبت نام سایپا چیست؟ قیمت، امنیت، طراحی؟ شما کدام فاکتور را در نظر می‌گیرید؟ مسلما اولین نکته‌ای که در خرید ماشین ذهن هر مخاطب را به خودش جلب می‌کند، جذابیت طراحی خودرو است؛ شاید طراحی داخلی خیلی مهم‌تر از طراحی بدنه خارجی آن باشد، چون شما و سرنشینان خودرویتان درون خودرو می‌نشینید، طراحی داخلی خودرو را می‌بینید و باید درون خودرو برای شما جذاب و راحت باشد.

امروزه تولیدات داخلی کشور نسبت به گذشته از نظر زیبایی طراحی داخلی و خارجی کابین پیشرفت چشم گیری داشته‌اند اما به‌نظر شما زیباترین طراحی داخلی مربوط به کدام خودرو است؟ تا پایان این مطلب همراه خودرو بانک باشید تا با زیباترین خودروهای ایرانی آشنا شوید.

رانا، خودروی زیبای ایرانی

1.رانا، خودروی جدید ایران خودرو

ایران‌خودرو به تازگی خودروی رانا را روانه‌ی بازار کرده است. خودرویی با ظاهر شیک که در اصل همان 206 صندوقدار است اما از نظر نمای داخلی کمی متفاوت‌تر است؛ در طراحی داخلی رانا، برخلاف 206 که از پارچه استفاده کرده است، از پلاستیک مرغوب استفاده شده است؛ سرنشینان جلوی رانا از فضای مناسب و راحتی برخوردارند. نمایشگر ال سی دی، دماسنج و چراغ بدرقه هم جز اکسسوری‌هایی هستند که به جذابیت طراحی داخلی این خودرو افزوده‌اند.

طراحی داخلی ساینا

2.ساینا، خودروی به‌صرفه با طراحی جذاب

اگر شما هم بابت خرید خودرو نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، شاید بهترین ماشین بعد از پراید، از نظر قیمت، ساینا باشد. این خودرو که به 2 صورت دنده‌ای و اتومات در بازار موجود است، از طراحی زیبای درها و رودری‌‌‌ها برخوردار است. وجود مانیتور، کنسول وسط زیبا و طراحی جذاب سردنده‌ از آپشن‌هایی است که به جذابیت داخلی این خودرو افزوده است. علاوه‌‌بر زیبایی به دلیل وجود سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر برقی، جمع و جور بودن داشبورد این خودرو نسبت به سایر خودروهای مشابه و در نتیجه فضای بیشتر برای سرنشینان، یک خودروی بسیار راحت برای مسافرت است.

طراحی داخلی دنا

3.دنا، خودروی لوکس ایرانی

شاید به جرات بتوانیم بگوییم یکی از بهترین خودروهای تولید داخل، دنا است. دنا نسخه‌ی پیشرفته‌ی سمند محسوب می‌شود؛ طراحی داخلی این خودرو بسیار شبیه سوناتا است و قسمت‌‌های داخلی این خودرو با 2 تریم تک رنگ (مشکی) و دو رنگ (مشکی_کرم) به بازار عرضه شده است. طرح چوب به کار گرفته شده در قسمت‌های داخلی این خودرو که از طبیعت الهام گرفته شده است، یک جلوه‌ی بسیار جذاب به آن بخشیده است. خودروی دنا هم از نظر طراحی و هم از نظر کیفیت قطعات به کار گرفته شده در آن یک گزینه‌ی بسیار خوب برای خانواده‌های ایرانی است.

طراحی زیبای داخلی شاهین

4.شاهین جاده‌‌های ایران، از زیباترین خودروهای تولید ملی

سایپا، شاهین را یکی از زیباترین خودروهای تولید شده خود می‌داند. این خودرو علاوه‌بر اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است، از ظاهر کاملا به‌روز و زیبایی هم بهره می‌برد. مواردی که به زیبایی داخلی این خودروی ملی افزوده است، نمایشگر 7 اینچی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سانروف، تریم پارچه‌ای (در برخی از مدل‌های شاهین از تریم چرم استفاده شده است)، فرمان هیدرولیک، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، فضای راحت برای سرنشینان عقب و عدم وجود زیر آرنجی در صندلی‌های عقب است.

پژو 207، خودروی جوانان ایرانی

5.پژو 207 بهترین خودرو خارجی با طراحی جوان پسند

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که طرفدار خودروهای هاچ بک‌اید، پژو 207 یک گزینه‌ی داخلی و بسیار مناسب برای شماست. ایران‌خودرو با تولید 207 توانست این خودرو را به دلیل طراحی مناسب و زیبا در لیست خودروهای پرفروش قرار دهد . فضای داخلی پژو 207 بسیار شبیه به فضای داخلی پژو 206 است اما کمی مدرن‌تر، از لحاظ ارگونومی، سرنشینان جلو کاملا راحت هستند و طراحی زیبای این خودرو هیچ وقت قدیمی نخواهد شد. طراحی جالب و 2 رنگ فرمان، نمایشگر 7 اینچی، وجود کلیدهای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و تلفن همراه روی فرمان پاسخی به سوال شما راجع به این که چرا کوییک نخریم و پژو 207 بخریم، است.

6.پژو پارس، سدان ایرانیزه شده

پژو پارس هم از آن دسته خودروهایی است که توانسته دل جوانان ایرانی را با طراحی داخلی زیبایش بدست بیاورد. پژو پارس که با نام پرشیا هم شناخته می‌شود در مدل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌‌شوند که همگی از طراحی داخلی زیبایی برخوردارند. از دلایل استقبال گسترده‌ی خانواده‌‌های ایرانی از پژو پارس در این سال‌ها می‌توانیم به ارگونومی مناسب، فضای مناسب برای سرنشینان، کیفیت خوب قطعات داخل کابین، غربیلک چرمی فرمان، تریم رنگ بژ-مشکی، استفاده از قطعات طرح چوب، رودری جذاب و بدنه مقاومی در برابر ضربات اشاره کنیم. به نظر شما محکم ترین بدنه ماشین ایرانی متعلق به کدام ماشین است؟

سمند سورن با طراحی داخلی متفاوت

7. سمند سورن، رخش ایران‌خودرو

سمند که از دهه‌ی 70 به عنوان اولین خودروی ملی ایران معرفی شد تا به امروز، فیس لیفت‌های مختلفی به خود دیده است که سمند سورن یکی از زیباترین طراحی‌های کابین داخلی را به خود اختصاص داده است. از نمونه تغییراتی که در سمند سورن نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر رخ داده است و موجب بهتر شدن و اسپرت‌تر شدن طراحی داخلی کابین سمند شده است، می‌توانیم به روکش چرمی فرمان، استفاده از رنگ‌‌های متضاد در روکش صندلی‌ها، طراحی غربیلک فرمان مشابه به فرمان دنا، جلو داشبورد با طراحی زیبا و ارگونومی استاندارد برای 5 سرنشین بزرگسال اشاره کنیم. البته برخی کارشناسان ادعا کرده‌اند که این تغییرات سمند سورن از پژو 407 الهام گرفته است.

امروزه خودروهای تولید داخل به نسبت گذشته از طراحی زیباتری برخوردارند اما هنوز هم به جذابی و کیفیت نمونه‌ها خارجی نمی‌رسند و بسیار محدود هستند؛ گاهی تنها تفاوت 2 مدل خودرو با یکدیگر، تفاوت در چراغ‌های آن‌ها است. در این مقاله از خودر بانک تلاش کردیم زیباترین خودروهای تولید داخل را به شما معرفی کنیم تا هنگام خرید خودرو داخلی بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

به‌نظر شما زیباترین طراحی خودروی داخلی متعلق به کدام خودرو است؟ کدام طراحی مورد پسند شما است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به منظور بهبود کیفیت مطالب خودرو بانک با ما در میان بگذارید

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/6/5
متاسفانه خرید ماشین چند صد میلیونی برای همه مردم امکان ندارد. مردم ما لیاقت سوار شدن به بهترین ماشینها را دارند.
قیمت یک شاهین در بازار بیش تر ششصد و دنا پلاس بیش از هفتصد میلیون است. ثبت نام توسط خود شرکتهای تولید کننده انجام نمی‌گیرد و تحویل خودرو گاها به بیش از دو سال زمان طول میکشد!