موضوعات داغ

بهترین ماشین بعد از پراید

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

آیا به دنبال جایگزین مناسب و مقرون به صرفه برای پراید هستید و از جستجوهای بی‌نتیجه خسته شدید؟ نگران نباشید، ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم. پراید قدیمی‌ترین خودرو دو دهه گذشته و همچنین محبوب‌ترین خودرو شهری در بازه قیمت اقتصادی است که همیشه صف ثبت نام سایپا برای خودرو صفر را پر رونق کرده است. این خودرو با وجود حاشیه‌های بسیاری که از نظر ایمنی و امکانات داشته، هنوز هم طرفداران خود را دارد و همچنان، افراد زیادی تمایل به استفاده از این ماشین برای زندگی روزمره خود دارند.

با توجه به اینکه ممکن است، برخی افراد بعد از مدت طولانی استفاده از پراید تمایل به تعویض و جایگزین این ماشین با محصولی در حیطه امکانات پراید یا مقداری بالاتر از آن باشند. بر این اساس، در ادامه این مقاله به بررسی بهترین گزینه‌ها، با امکانات و شرایط مناسب، که بعد از پراید میتوانید از آنها استفاده کنید، می‌پردازیم.

کوییک دنده‌ای؛ بهترین خودرو ملی جایگزین مناسب بعد از پراید

اواخر سال 95 شرکت خودروسازی سایپا از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. کوییک یکی از بهترین جایگزین‌ها برای پراید است که آپشن‌های زیادی به همراه دارد. خودرویی که به گفته کارشناسان یکی از پرطرفدارترین محصولات تولید داخلی در ایران است.

کوییک هرچند پاسخ دیرهنگام سایپا برای 206 ایران خودروست، اما ارتفاع بیشترش نسبت به تیبا هاچ‌بک و پراید و اضافه‌شدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها و حک‌شدن لوگوی CROSS در زیر آینه‌هایش، آن را به انتخاب مناسبی بعد از پراید، تبدیل کرده است. البته برای خرید این سبک خودروها حواستان به تفاوت قیمت رنگ خودرو هم باشد چرا که در برخی خودروها تفاوت قیمت با رنگ‌های متفاوت خیلی مشهود است.

کوییک؛ آپشن های بیشتر با بدنه مقاوم تر بهترین جایگزین برای پراید

تیبا و ساینا؛ خودرویی با طراحی بدنه مقاوم تر از پراید

از تیبا و ساینا به‌عنوان دو قلوی محبوب‌ خودروهای جایگزین پراید نام برده می‌شود.

تیبا به‌عنوان اولین محصول خودروسازی سایپا، در زمان محدودی خود را به رقیب پراپد تبدیل کرده است. البته با توجه به طراحی متفاوت بدنه به نسبت پراید و قیمت مناسب از این خودرو به عنوان بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار هم می‌توان یاد کرد.

طراحی و تولید آهوی سایپا از حدود ۱۰ سال قبل یعنی اواخر دهه ۷۰ شمسی و درست در دوران اوج استقبال متقاضیان پراید آغاز شد.

طراحی بدنه زیبا تیبا، انتخابی ایدئال برای جایگزینی پراید

رانا؛ نسخه جدید سدان با امکانات بیشتر از پراید

رانا از سال ۱۳۹۱ در لیست تولیدات بزرگترین کمپانی خودروسازی ایران قرار گرفت و به جهت مصرف کمی که دارد میتواند در لیست کم مصرف ترین خودروهای جهان، هم جا بگیرد. رانا در واقع نسخه تغییر شکل یافته 206 است و یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای انتخاب خودرو بعد از پراید به حساب می‌آید.

از آنجایی که رانا در مقایسه با نسخه پیشین تغییراتی همچون بهبود کیفیت کابین و برخورداری از امکاناتی نظیر سنسور فاصله سنج عقب، شیشه بالابر برقی عقب، نمایشگر کامپیوتر سفری روی داشبورد و اضافه شدن بلندگوهای روی درب عقب را تجربه کرده، در زمان کوتاهی بعد از رونمایی و عرضه به بازار توانست محبوبیت بین افراد به‌دست بیاورد.

همانطور که میدانید، ایران خودرو محصول رانا را در دو تیپ ای ال (EL) و ال‌ایکس (LX)، به بازار خودرو ارائه کرده است که در این بین رانا ال‌ایکس ( LX)، کمی گران‌تر است و از امکانات رفاهی ایمنی ویژه‌تری بهره می‌برد

امکانات رفاهی و ایمنی بهتر را با رانا تجربه کنید

جی‌ال‌ایکس؛ خودرویی با امکانات مناسب و بودجه‌ای نزدیک به پراید

پژو 405 جی‌ال‌ایکس در سال 1988 به عنوان بهترین خودرو سال اروپا و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساخته شده در کشور معرفی شد. پس از حضور این خودرو در ایران نزدیک به 13 سال است که بازار ثبت نام ایران خودرو برای سمند همچنان هم طرفدار دارد.

لازم به ذکر است که حدود 30 سال از عمر این ماشین میگذرد و طبیعی است که نسخه‌های قدیمی این ماشین امنیت و کارایی زیادی را برای شما فراهم نمی‌کنند. اما طرح جدیدی که صنعت خودروسازی کشور در چند سال اخیر به بازار عرضه کرد، هرچند شاید از لحاظ ظاهری زیبایی خاصی نداشته باشد اما کیفیتی مطلوب و ایدئال را برای شما فراهم می‌کند.

GLX خودرویی مناسب و جایگزین پراید

 سمند ال‌ایکس؛ بهترین خودرو دوگانه سوز ملی بعد از پراید

ایران خودرو اولین بار در سال 1381 نسخه نهایی و تکمیل شده سمند را به بازار عرضه کرد و در سال 1383 نسخه کامل‌تر و با آپشن‌های بیشتر، به نام سمند LX به بازار عرضه کرد.

سمند ال‌ایکس یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو در چند سال اخیر است. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این ماشین دوگانه سوز بودن آن است که موجب شده به عنوان یک خودرو کم مصرف مشهور شود. شاید به همین دلیل است که در سطح شهر عمدتا تاکسی‌ دارها سمند سوار هستند.

سفری ایمن با بهترین خودرو دوگانه سوز جایگزین پراید

پژو پارس؛ تجربه رانندگی با خودرویی کم هزینه، انتخاب ایدئال بعد از پراید

این محصول در زمان اولین تولید خودش انقلابی عظیم در صنعت خودرو سازی ایجاد کرده است. این ماشین با دارا بودن امکاناتی مانند، هزینه کم نگهداری، لوازم یدکی در دسترس، خدمات پس از فروش گسترده و کابین جادار و مناسب خانواده، پژو پارس را به‌عنوان انتخابی مناسب و البته با کمی اختلاف قیمت، گزینه مناسبی برای جایگزینی پراید تبدیل کرده است.

بالاخره بهترین خودروهای جایگزین پراید کدام‌اند؟

همانطور که قول دادیم، در این مقاله به بررسی بهترین گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی پراید پرداختیم. توجه داشته باشید که اگر قیمت اقتصادی خودرو برای شما مهم است اما دوست دارید خودرویی کمی بهتر از پراید داشته باشید، تیبا، ساینا و کوییک انتخاب ایده‌الی برای شما خواهد بود البته در حین انتخاب این دو خودرو به این نکته دقت کنید که موتور هر سه خودرو، موتور پراید است. با این اوصاف اگر کلا قصد دارید دور موتور پراید را هم خط بکشید و کمی بیشتر هزینه کنید، رانا، پژو پارس و سمند بهترین انتخاب شما خواهد بود.

نظر شما چیست؟ به نظر شما چه خودروی دیگر در این لیست می‌تواند به عنوان جایگزین پراید حضور داشته باشد؟ در بخش نظرات حتما نظر خود را برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/3/21
کپی پیست می کنید لااقل از روی متن یه بار بخونید ، قشنگ معلومه از آرشیو 12 سال پیش کپی کردین
1401/3/21
این مقایسه و گزینه هارو به تنهایی بررسی کردین یا کسی کمک تون کرده 😐😐
1401/3/21
این گزارش رو یه طنز پرداز تهیه کرده درسته؟! اخه زیبایی و ظرافت تیبا سایپا؟؟!😂😂 ایمنی کوییک‌!؟ رفاه و راحتی رانا!!😂😂دادا شوخیت‌ گرفته یا اسکل مُسکلی‌ چیزی هستی؟؟
1401/3/22
خداروشکر با این گرانی و تورم و بیکاری کاری سرمون آوردن که پراید کارکرده هم نمی‌تونیم بخریم سوار بشیم یا باید فرزند مسؤلین باشی
1401/3/22
کوییک با یه باد شدید شیش هاش می‌شکنه مگه فیلمش پخش نشد
1401/3/22
واقعا سمند ال ایکس را با پراید مقایسه میکنید ؟؟؟ شاید از لحاظ ظاهری سمند قشنگ نباشد ولی از لحاظ فنی خیلی بهتر از پراید و ... است .
1401/3/23
باسلام
بنظرم بهترین خودرو با شرایط اقتصادی مملکت خودرو سازی سایپاست یعنی تیبا ساینا کوییک ماشین های بی آزاری هستن هم خرج موتوری نسبت به ماشین های ایرانخودرو به مراتب پایین تر هست و کم هزینه است. برای ی خانواده چهار نفره گزینه ایده آلی هس . الان با این شرایط و کیفیت بد ماشین ها امثال پژو ی تعویض واشر سرسیلندر و سرسیلندر بالای 14 میلیون خرج روی دستت میذاره. اکثریت به چشم دیدین توی ترافیک یا جاده ها اکثر ماشین های ایرانخودرو زدن بقل کاپوت دادن بالا و مشکل خوردن که قابل حرکت نمی باشند و در آخر ماشینای خارجی مدل پایین هم اگر تمیز گیرتون بیاد خیلی خوبه فقط تنها بدی قطعات کمیاب و گرون اونهاست که تهران اکثر قطعات پیدا میشه ولی قیمت ثابتی متاسفانه نداره . موفق باشید
1401/3/25
کوئیک sهستش. که ازنظرکیفی 4ستاره کیفیت را برای اولین‌بار گرفته است قیمتش بازار آزاد باپراید۲۰م گرانتراست که خیلی هلدینگ نرمی داره همین بس از پراید
1401/3/25
چقد چرت و پرت
1401/3/25
کوییک پر ایراده من داشتم تو ۱۵ تا صفحه تموم کرد مشگل بلبرینگ چرخ جلو مشگل در قفل عقب آشغال بود
1401/3/26
بابا مردم بخاطر قیمت کم قطعات ارزان و مصرف کم سوخت عاشق پراید شدن ناچار هستن چون توان خرید ندارن و میدانند با جون خودشان و خانواده بازی میکنند هر کسی میداند سمند از پراید خانواده پراید مثل تیباو....بهتره ولی کجاست قدرت خرید.بخدا همه دررنجیم و آرزوی یک خودرو شیک را بگور می‌بریم.
1401/3/27
هر چی خودرو بود شما گفتی دیگه چیزی موند که خلق الله بگن.
بعدشم همشون سروته یه کرباسن
1401/4/6
این مقاله بعضی جاهاش شبیه جوکه ،مثل اونجا که میگه طراحی زیبای تیبا ،!!احتمالا نویسنده این مقاله از سایپا و ایران خودرو بوده