موضوعات داغ

خودروهای الکتریکی دانگ فنگ با برند وویا وارد بازار روسیه می شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

زیرشاخه وویا در سال 2020 توسط دانگ فنگ ایجاد شد و هدف آن تولید پیشرفته‌ترین و گران‌ترین مدل‌های موجود از محصولات هلدینگ دانگ فنگ بود. نخستین خودرو این برند وویا فری نام دارد که یک کراس‌اوور الکتریکی است. وویا پس از معرفی به بازار چین، اکنون نمایندگی‌های خود را در روسیه برپا کرده تا خودروهای لوکس دانگ فنگ را به مصرف کنندگان روسی بفروشد.

شرکت روسی Motorinvest که یکی از تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در چین است، واردات محصولات برند وویا را برعهده دارد. هیچ برنامه‌ای برای مونتاژ خودروهای وویا در روسیه وجود ندارد و تمامی آن‌ها به صورت وارداتی در این کشور عرضه خواهند شد. در حال حاضر 15 نمایندگی از برند وویا در شهرهای مختلف روسیه وجود دارد.

کراس اوور وویا فری تا پیش از پایان سال جاری میلادی به بازار روسیه خواهد رسید. این کراس‌اوور رقیب خودروهایی همچون آئودی Q7 یا ولوو XC90 است. این کراس‌اوور از سیستم تعلیق بادی بهره می‌برد که قابلیت تنظیم ارتفاع آن در محدوده 113 الی 213 میلیمتر را دارد. رینگ‌های وویا فری نیز 20 اینچی هستند.

وویا فری

نسخه بلند برد یا لانگ رنج وویا فری در بازار روسیه عرضه خواهد شد. این کراس اوور به پکیج باتری 103 کیلووات ساعتی مجهز است که بردی معادل 500 کیلومتر برای آن فراهم می‌کند. قدرت و گشتاور پیشرانه الکتریکی وویا فری در نسخه بلند برد برای افزایش محدوده پیمایش کاهش یافته است تا انرژی کمتری از باطری دریافت شود. 488 اسب بخار و 750 نیوتن متر حداکثر راندمان پیشرانه این نسخه را تشکیل می‌دهند. شتاب صفر تا صد وویا فری بلندبرد 4.7 ثانیه است.

هنوز قیمت وویا فری در روسیه اعلام نشده است اما خبرنگاران روسی احتمال می‌دهند که این خودرو با قیمت 7،990،000 روبل فروخته شود. در صورتی که نسخه‌های پایه وویا فری به این کشور صادر شوند، مشتریان روسی شانس خرید این خودرو با قیمت 6.4 میلیون روبل را خواهند داشت. قیمت وویا فری از سوی واردکنندگان غیررسمی در بازار روسیه هم‌اکنون 10 میلیون روبل معادل پنج میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد