موضوعات داغ

نسخه چهار چرخ محرک از چری اومودا 5 در راه بازار روسیه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری اومودا 5 که در برخی بازارها با نام چری اومودا C5 شناخته می‌شود، محصول جدید و جوان پسند از زیرشاخه جدید چری است. این کراس‌اوور علاوه بر چین، در روسیه و ایران نیز به فروش رسیده است. این خودرو در ایران با برند فونیکس و تحت نام فونیکس FX در قالب دو تیپ با مشخصات فنی متفاوتی گوناگون عرضه خواهد شد.

با این حال چری تصمیم ندارد متنوع‌سازی اومودا 5 را در همین سطح متوقف کند. تقاضا برای کراس‌اوورهای چهارچرخ محرک در بازار روسیه وجود دارد و چری نیز تصمیم دارد سهمی از این کیک بزرگ را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل نسخه چهارچرخ محرک از چری اومودا 5 را به زودی روانه بازار این کشور خواهد کرد.

انتظار می‌رود نسخه چهارچرخ محرک اومودا 5 به موتور 1.6 لیتری خانواده چری با کد SQRF4J16 مجهز باشد که حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در روسیه شناخته شده است، چرا که هم‌اکنون چری تیگو 8 پرو و اکسید TXL با این پیشرانه در روسیه به فروش می‌رسند. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این خودرو برعهده خواهد داشت. چری اومودا 5 در روسیه تنها با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به فروش می‌رسد و نسخه مجهز به موتور 1.6 لیتری با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد