موضوعات داغ

همکاری گروه مپنا و شرکت زامیاد برای تولید خودروهای تجاری برقی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت مپنا در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مپنا و زامیاد از تلاش‌های این دو شرکت در خصوص تولیدی خودروهای برقی خبر داد و تصریح کرد: گروه مپنا و سایپا در حال بررسی جمع جوانب برای برقی‌سازی خودروها هستند و اتفاق امیدوارکننده امضای تفاهمنامه همکاری بین این دو گروه صنعتی است و امیدواریم که قدمی مفید و موثری در این زمینه برداریم.

علی آبادی در ادامه افزود: موضوع تفاهم‌نامه به طور عام همکاری بین دو مجموعه بزرگ سایپا و مپنا بوده و محور اصلی این همکاری‌ها عمدتا در زمینه برقی‌سازی در حوزه حمل و نقل است. در این مسیر چند هدف را دنبال کردیم و اقداماتی را در بخش زیرساخت و همچنین برنامه‌ریزی برای برقی‌سازی یک محصول خودرویی مشخص در حال انجام است و مذاکرات در این خصوص در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل مپنا در خصوص بازدید از شرکت زامیاد و وضعیت فعلی این شرکت گفت: با توجه به تنوع محصولاتی که توسط این شرکت در حال تولید و عرضه است، مجموعه زامیاد پیشرفت خوبی داشته و در این مسیر جدی است. با در نظر گرفتن 2 پارامتر مهم یعنی کیفیت و قیمت که برای مردم مهم است را همزمان رعایت کنند تا رضایت مشتریان را برآورده کنند.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مپنا و زامیاد

او در خصوص فعالیت‌های گروه مپنا در حوزه خودروهای تجاری تصریح کرد: هدف اصلی گروه مپنا در بخش خودروهای تجاری همکاری با سازندگان این خودروهاست و برای ایجاد بستر این موضوع بخصوص در بخش زیرساخت و فناوری در حال فعالیت است. ما در گروه مپنا در تلاش هستیم تا فناوری‌هایی که در دنیا توسعه پیدا کرده است را دخلی سازی کنیم. مپنا در بخش زیرساخت برقی‌سازی و همچنین فناوری‌های توسعه برقی‌سازی خودروها مانند قدرت برقی، کنترل و همچنین باتری تجربه و توانایی خیلی بالایی را دارد. با اتکا بر توانایی‌های موجود می‌توانیم امکانات در اختیار شرکت‌های خودروسازی از جمله زامیاد قرار دهیم.

در ادامه مراسم سید محسن مرتضوی، مدیرعامل شرکت زامیاد نیز گزارشی از وضعیت تولید و توسعه محصول در این شرکت ارائه داد.

او امضا تفاهم نامه با مپنا را بسیار خوب دانست و گفت: بر اساس این تفاهم نامه می توانیم از تجربیات شرکت مپنا در زمینه انرژی های نو و ایجاد زیر ساخت ها استفاده کنیم و امیدواریم در حوزه خودروهای تجاری مسافری و باری پروژه های خوبی را به صورت مشترک آغاز کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: این تفاهم نامه نقطه آغازی برای انجام کارهای بزرگ است و امیدواریم به زودی نتیجه همکاری مشترک زامیاد و مپنا را به مردم عزیز کشور عرضه کنیم.

گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک در جهت مشارکت در زمینه تحقیق و توسعه به منظور تولید الکتریکال انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین با رویکرد هم افزایی و به اشتراک گذاری تخصص، دانش و تجربه های کاری به امضا مدیران عامل دو شرکت زامیاد و مپنا رسید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/20
اگر رو پلتفرم زامیاد بیست و چهار که الان سه تا هم مشتقات داره بیان حداقل در اول برای شهرداری و ده داری ها برقی کنند و بفروشند کار خوبیه ولی اگه بیاد رو پلتفرم فودی بیان کاری کنند انقدر گرون میشه و خود ماشینه مالی نیست که نکنند بهتره