موضوعات داغ

تست فنی وانت آریسان 2 ایران خودرو با مجموع 800 کیلوگرم بار + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

وانت آریسان 2 محصول گروه صنعتی ایران خودرو تابستان امسال رونمایی و در ماه آذر با قیمت 285 میلیون تومان برای فروش عرضه شد. این وانت شهری که ارتقا یافته نسخه اولیه آن است با تغییر در پیشرانه و مشخصات فنی به عنوان یک محصول جدید حالا بازدهی بهتری دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو طی رویدادی که عصر دیروز برگزار گردید، از خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو دعوت بعمل آورد تا عملکرد این محصول جدید تجاری سبک یعنی آریسان 2 را با بار 650 کیلوگرمی در فضای عقب تجربه نمایند. بنا بر اعلام مسئولان ایران خودرو، یک دستکاه وانت آریسان 2 به صورت آزمایشی برای تست عملکرد طولانی مدت با 650 کیلوگرم بار بلوک سیمانی و 2 سرنشین که مجموعا وزن ناخالص آن حدود 800 کیلوگرم است، چند هزار کیلومتر را در مسیرهای مختلف طی نموده است. حالا خودرو وانت آریسان 2 ذکر شده در مجموعه آبشار در اختیار خبرنگاران و افراد متخصص این حوزه قرار داده شده است تا به بررسی این خودرو و عملکرد این خودرو با بار 800 کیلوگرمی بعد از این تست بلندمدت بپردازند.

تست فنی وانت آریسان 2 ایران خودرو با مجموع 800 کیلوگرم بار

خودرو آریسان 2 مورد تست با توجه به ساختار جعبه دنده و پیشرانه اصلاح شده، در شروع حرکت عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت. این وانت در آغاز حرکت در شیب تند نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است و به نقل از کارشناسان ایران خودرو ماشین آریسان 2 با همین ظرفیت بار تا شیب 24 درجه نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌کند.

بیشترین توان حرکت در سربالایی و اصطلاح شیب‌روی آریسان 2 در دنده یک در دسترس راننده است و به دلیل ضریب دنده 2 توان حرکت در سربالایی با سرعت مطمئنه و با وجود حداکثر بار وانت، وجود نداد.در بخش عملکرد سیستم ترمز و قابلیت ترمزگیری آریسان 2 در شیب معکوس و رو به پایین و همچنین سطح صاف وضعیت تقریبا خوب و امیدوارکننده‌ای را به نمایش گذاشت.به دلیل تغییر ساختار دیفرانسیل و انتقال محور محرک از بخش عقب به جلو، کم فرمانی مشاهده می‌شود که به دلیل ماهیت خودرو است.

فضای داخلی آریسان 2

تغییرات فنی آریسان 2

پیشرانه قبلی XU7 جای خود را به نسخه بهبودیافته XU7P داده است. این پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ که با طیف گسترده‌ای از محصولات ایران خودرو مانند پژو پارس سال سفارشی مشترک است از لحاظ توان تولیدی با نسخه قبلی تفاوت نداشته و توان تولید ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر داراست. این پیشرانه گواهی استاندارد آلایندگی یورو 5 را دریافت کرده است. تغییرات انجام شده در این پیشرانه به بازدهی بهتر پیشرانه، کاهش مصرف سوخت و تا حدودی کاهش استهلاک آن کمک می‌کند. از دیگر این آریسان 2 می‌توان به تغییر محور محرک از بخش عقب به دیفرانسیل جلو اشاره کرد. باک بنزین آریسان 2 از 55 لیتر به 40 لیتر کاهش پیدا کرده است اما به گفته شرکت سازنده به دلیل کاهش قابل لمس مصرف سوخت در آریسان 2 این خودرو توان طی کردن مصافتی بیشتری را داراست. مخرن گاز نسخه گازسوز آریسان 2 به زیر محفظه بار و پشت فضای کابین سرنشینان منتقل شده و ظرفیت 70 لیتری به 75 لیتر ارتقا پیدا کرده است. ضرایب دنده در وانت آریسان 2 نیز ارتقا یافته است که به عملکرد بهتر خودرو در شیب کمک می‌کند.

در مجموعه آریسان 2 نسبت به نسخه اولیه تغییرات مثبتی را شاهد بوده است که در عملکرد بهتر آن تاثیرگذار است. بنا به اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، در بحث کیفی آریسان ۲ با سه ستاره کیفی تولید خواهد شد. اما در ابتدای عرضه با دو ستاره کیفی به بازار می‌آید. برای ارتقا ایمنی باک بنزین و زاپاس آریسان 2 به زیر بدنه انتقال پیدا کرده است. ظرفیت حمل نسخه جدید این وانت تا 1 تن افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/20
سلام وقت‌تون‌بخیر،ببخشید زمانی که ویدئو داخل سایت و صفحه روبازکردم یه سری عکس از ماشین های بی کارنامه و با کارنامه آورده بود فکرکنم، و اگه اشتباه نکنم روی فرمان خودرویی که توی همون تبلیغ قبل از ویدیوشمابود آرم پژو بود،اگه اون تبلیغ برای شما بود ان‌شاءالله تصحیح بشود،چون اینطور یه سری از ماشین ها مثلا حیثیت‌شون ممکن است خدشه دار بشه،بسیارممنون
1401/9/23
سلام
وقت شما هم بخیر
اون تبلیغات ابتدای ویدیوها رو خود سایت آپارات میذاره و ما نه توی انتخابش نه توی محتواش دخیل نیستیم.
1401/9/20
چند اشتباه نگارشی و املایی درون متن وجود دارد:
1- از دیگر این آریسان 2 ؟؟
2- مصافتی؟!
نکته اصلی اینکه متنی که نوشته شده، در حقیقت رپورتاژ آگهی برای کمک به فروش آریسان 2 هست و به عنوان یک تست فنی معتبر قابل استناد نیست.
1401/9/20
فقط میشه تاسف خورد
1401/9/21
عکس های مربوط به زیر ماشین رو نگاه کنید

اگزوز تا وسط خودرو بیشتر نمیاد حداقل سر اگزوز از بغل رو به بیرون کج می کردید

اینطوری تمام حرارت موتور به زیر ماشین منتقل میشه
1401/9/21
این بازی کثیف رو تموم کنید
فیلم بیشتر شبیه چند تا اسلاید عکس بود !!!!

عجب فیلم تست چیز شعری بود
1401/9/21
مهندس دیگه دیر شده
کسی تمایل به خرید محصولات ایران خودرو نداره
هم بی کیفیت هستن و هم بسیار گرون
مثلا آریسان ۵۰ هم کسی نمیخره
امتحان کنید تا مطمئن شوید
همه دوست دارن از سایپا خرید کنن
1402/2/4
باقراردادن منبع cngزیرماشین زمان تعمیر و بازوبست کار رابرای مراکزتعمیراتی سخت وبرای مالک هزینه بیشترخواهدداشت
1402/8/28
چجور وانتیه که دفرانسیل جلو هست؟
1402/12/3
پس تکلیف اون کسانی که خودرو آریسان مدل قبل را با این همه ایراد و اشکال در خودرو تهیه کرده اند چیست آیا نباید خودرو آنهارا با مدل جدید تعویض کرد تا حداقل اعتماد مردمی را به خود جلب کنید