موضوعات داغ

دریافت 5 ستاره ایمنی برای چری اومودا 5 در تست تصادف یوروانکپ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری اومودا 5 یکی از محصولات جدید زیرشاخه چری است که با هدف جلب توجه مشتریان جوان به بازار عرضه شده است. این خودرو علاوه بر چین، در ایران و روسیه نیز به فروش می‌رسد و در کشورمان آن را با نام فونیکس اومودا FX می‌شناسیم. چری تصمیم دارد تا این کراس‌اوور را به بازار کشورهای اروپایی و حتی استرالیا نیز عرضه کند، به همین دلیل آن را در تست تصادف موسسه ایمنی یورو انکپ شرکت داده است.

چری اومودا 5 در تست تصادف موسسه Euro NCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی در مجموع تست‌ها شد، بنابراین می‌توان گفت که این خودرو یک کراس‌اوور ایمن است. نسخه‌ای از چری اومودا 5 که در این تست شرکت کرد، مجهز به موتور 1.6 لیتری و سیستم تعلیق مستقل محور عقب بود.

تست تصادف چری اومودا 5

در بخش ایمنی بزرگسالان چری اومودا 5 امتیاز 87 درصدی را کسب کرد. با این حال به دلیل نداشتن ایربگ زانویی، راننده و سرنشین جانبی از ناحیه پا دچار صدمه شدند. این خودرو در بخش ایمنی کودکان نیز امتیاز 87 درصدی را کسب کرد. در واقع تنها نقص ایمنی اومودا 5 در حوزه ایمنی کودکان مربوط به محافظت از گردن کودکان 10 ساله یا بالاتر می‌شود که فشاری بیش از حد را در این ناحیه احساس می‌کند.

در بخش محافظت از عابرین پیاده، چری اومودا 5 امتیاز 69 درصد را دریافت کرد. این خودرو به دلیل نداشتن ایربگ کاپوت و جلوپنجره بیش از حد سفت، تا حد زیادی در این بخش ناموفق ظاهر شد. در صورتی که چری اومودا 5 با سرعت بالا به یک عابر پیاده بکوبد، لگن عابر بیشترین میزان جراحت را شاهد خواهد بود. با این حال سیستم‌های ترمز اضطراری اومودا 5 هنگام برخورد با عابر پیاده عملکرد مناسبی را به اجرا می‌گذارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد