موضوعات داغ

مدیرعامل ایران خودرو خواستار آزادسازی قیمت خودرو همزمان با واردات شد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مهدی خطیبی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اخبار منتشر در خصوص واردات خودرو به کشور عنوان کرد که گروه صنعتی ایران خودرو هیچ‌گونه مخالفتی با ورادات خودرو نداشته و همراه با آزادسازی واردات برای ایجاد رقابت آزادنه خواستار آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو تولید داخل هستیم.

او با اشاره به این صحبت که قیمت خودرو‌ها در ایران به صورت ckd گران‌تر از بازار‌های منطقه عرضه می‌شوند گفت، این موضوعی است که باید به طور حتم پیگیری شود، زیرا از نظر شرکت ایران خودرو مورد شک است و تمام تلاش ما این است که خودروهایمان را با کیفیت بالاتر و حداقل قیمت عرضه کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص نقش شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو در بخش واردات، افزود: دیدگاه ایران خودرو نسبت به واردات به صورت cbu با این هدف است که بعد از مدت کوتاهی بتوانیم به تولید ckd در داخل دست پیدا کنیم؛ تجربیات قبلی نشان داده است که ایران خودرو، وارد کننده موفقی نبوده است، ایران خودرو تولید کننده است و بر این معتقدیم که ایران خودرو امروز به درجه‌ای از بلوغ و عمق ساخت داخل با کیفیت رسیده که می‌تواند رقابت کند و با برداشته شدن محدودیت‌های پیش رو در بازار‌های داخلی و خارجی با خودرو‌هایی که وارد کشور می‌شوند، رقابت کند.

او در ادامه افزود شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو در حال برنامه‌ریزی در خصوص واردات خودرو هستن اما در مرحله اول واردات خودرو و همچنین تا پایان سال، برنامه‌ای در خصوص واردات نداریم.

مهدی خطیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا شما تایید می‌کنید که خودروسازان با عرضه خودرو در بورس می‌خواهند بازار را مدیریت کنند؟ گفت: خیر؛ این موضوع مورد تایید گروه صنعتی ایران خودرو نیست و در این خودروساز این اتفاق نخواهد افتاد نه اینکه در سایپا اتفاق بیافتد؛ اتفاقا نظر ما درباره عرضه خودرو در بورس این است که تعداد خودرو‌هایی را که به بورس عرضه می‌شوند افزایش دهیم و هم، زمان تحویل را از سه ماه به دو ماه و به تدریج به سمت یک ماه کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان داشت: کرونا یک اتفاقی را در دنیا رقم زد آن هم بواسطه بحرانی که در تامین چیپ‌ست بوجود آمد قیمت خودرو را در دنیا به طور متوسط بالای 30 درصد افزایش داد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/9/22
دمت داغ! هیچکی نمی‌تونه مثل تو از آب گل‌آلود ماهی بگیره!
1401/9/22
قشنگ مردمو گیر آوردن
همش سیاه بازی
لگن رو به قیمت طیاره به مردم فرو میکنن
هیچکس تو این مملکت فکر مردم نیست
فقط فکر جیب خودشونن
تماااااااااااااااااااااااااااااااام
1401/9/22
شما واردات رو بدون تعرفه یا با تعرفه منصفانه آزاد کن بعد ببینیم کی ازت ۲۰۷ رو میخره ۵۰۰ میلیون ؟!!!
هیچ جای دنیا اینجوری تو پاچه مردم خودشون نمیکنن
1401/9/23
یعنی چی این مسخره بازی ها قیمت ها که هی آزادانه سر به فلک کشیده من جوان خودرو داشتن برام شده آرزوی دست نیافتنی خدا حق مارو از امثال شما بگیره
1401/9/24
هیچ کس حق شما رو بهتون نمیده حق گرفتنیه راهش هم تحریم کردن صنعت خودرو حتی اگر همه کارکنانش از کار بی کار بشن
1401/9/23
با چهار تا ماشین ک میخان وارد کنند خون مردم را مطالبه می‌کنی
واردات خودرو یعنی واردات بدون تعرفه ک رقابت منصفانه باشه
ن اینکه قیمت دلار را ب ۴۰تومن برسونید بعد قیمت ماشین وارداتی را ب دوبرابر ب مردم قالب کنی.تعرفه ۸۰درصد کجای جهان هست
1401/9/23
این کیفیت افتضاح لگن های خودرو سازی داخلی، و این قیمت های نجومی، مصداق کلاهبرداری است. شما دقیقا از کیفیت کدوم خودرو صحبت می کنید. خودتون را به نادانی می زنید یا مردم را نادان فرض کردید!!!
1401/9/23
من هم با نظر مدیرعامل موافق م!
پس
اگه بفرض، آزادسازی انجام بشه، مثلا تویوتا کرولا ۲۰۲۳ حدود کمتر از 22 هزار دلار ، پس با دلار الان، تقریبا میشه ۸۵۰ تومن ، یعنی ۲۰۰ تومن بیشتر ۲۰۷ کلاه قرمزی.
من حتما ۲۰۷ میگیرم. هم ارزون تره و هم جادارتره و هم امنیت بالا داره. تکنولوژیه ساختش هم از ۲۰ سال پیش بهتر شده.
1401/9/24
نه مافیا خودرو و نه دولتی که کلی پول از این طریق میره تو جیبش هیچ کدوم به فکر مردم نیستن و کاری نمیکنن تا این انحصار شکسته بشه فقط و فقط تنها راه اینکه وضعیت خوب بشه اینه که مردم اگاهیشون رو افزایش بدن فرهنگشون رو ببرن بالا و همه با هم خودرو ساز ها و کلا ماشین گرون قیمت رو تحریم کنن چه ایرانی چه خارجی تا قیمتا برسه به قیمتای جهانی یعنی اگر یه ماشین خارجی تو کشورای خارجی یه قیمت با اختلاف نه چندانی تو ایران هم بشه همون رو خرید نه به ده برابر قیمت کشور همسایه.حالا یه عده میدونم میان میگن نه نمیشه و این حرفا ولی چه بگید میشه چه بگید نمیشه در هر صورت حق با شماس.این گرونی خودرو در مرحله اول به نفع مافیا خودرو و دولته و در مرحله بعدی به نفع دلال های خودرو اونایی که میگن نمیشه و اینا قطعا خودشون دلال هستن و از این قضیه سود میبرن برای یه بار هم شده با هم تحریمشون کنیم.اقای مدیر عامل پر رو ایران خودرو اشکالی نداره قیمت خودرو ها رو آزاد کنید ولی واردات هم آزاد کنید بدون مالیات و گمرک ببینم کی آشغالای شما رو میخره