موضوعات داغ

تویوتا هایلوکس برقی به نمایش درآمد، نسل جدید پیکاپ ژاپنی با انرژی پاک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا هایلوکس یکی از معروف‌ترین پیکاپ‌های حاضر در بازار جهانی است که در ایران نیز شهرت به سزایی دارد. این خودرو از سال 1972 تاکنون در قالب هشت نسل به بازار عرضه شده است. تمامی نسل‌های این خودرو از موتورهای درون‌سوز بهره می‌برند اما به نظر می‌رسد که نسل بعدی این خودرو از قوای فنی برقی بهره خواهد برد.

تویوتا اخیرا جشن شصت سالگی خود را در تایلند برقرار کرد و در جریان آن از نسخه آزمایشی تویوتا هایلوکس برقی رونمایی شد. تویوتا نسل جدید هایلوکس را Hilux Revo Bev می‌نامد اما هنوز اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. این رونمایی توسط آکیو تویودا مدیر عامل این شرکت انجام شد. علاوه بر تویوتا هایلوکس برقی، وانت باری تویوتا IMV 0 نیز در این مراسم معرفی شد.

تویوتا هایلوکس برقی به نمایش درآمد

با این حال تویوتا استفاده از برق را به عنوان راه حل جامع فرض نکرده است. این شرکت در حال حاضر بر توسعه تویوتا هایلوکس هیدروژنی نیز کار می‌کند. تویوتا سابقه تولید خودروهای هیدروژنی را دارد و تویوتا میرای به عنوان نماینده این شرکت با سلول سوختی هیدروژنی شناخته می‌شود. تویوتا از دولت انگلستان بودجه دریافت کرده است تا نسخه هیدروژنی تویوتا هایلوکس را نیز به بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد