موضوعات داغ

اولین خودروهای وارداتی کیا به گمرک ایران رسیدند + فیلم

عکس مطلب اول

طبق فیلمی که به دست خودروبانک رسیده، اولین محموله خودروهای وارداتی کیا توسط شرکت کوشاخودرو وارد بندر لنگه و گمرک ایران شدند. طبق آنچه در این فیلم دیده می شود، خودروهای کیا سراتو، سلتوس، سونت در این محموله وجود دارند و احتمالاً این شرکت کار خود را با سراتو آغاز خواهد کرد. البته طبق شنیده ها، کوشاخودرو قصد دارد در آینده به سراغ خودروهایی نظیر کیا K5 و کیا اسپورتیج نیز برود.

قبلاً این شرکت بیلبورهای تبلیغاتی خود را در سطح شهر تهران اکران کرده بود و حال پس از گمانه زنی های بسیار، این فیلم نشان می دهد که بالاخره واردات خودرو پس از سال ها ممنوعیت، مجدداً از سر گرفته شده اگرچه انتقادات زیادی بر روی نحوه فروش آن توسط بورس کالا وجود دارد. روشی که طبق قوانین جدید وزارت صمت، هر شرکت وارد کننده می بایستی حتماً از طریق بورس کالا خودروی مورد نظر را عرضه کند و همین روش باعث می شود تا احتمالاً قیمت خودروها در بازار آزاد بسیار بالا برود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/4
احتمالا بالا رود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز ب نظرت احتماله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لاماری شخمی شده 2 میلیارد
1401/10/4
با سلام و احترام؛
بعید می‌دونم اینها برای استفاده در بازار ایران باشد چون در این خودروها کمری هم دیده می‌شود. در ویدئو قبلی هم سوناتا دیده می‌شد.
به احتمال زیاد این خودروها ترانزیت خواهند شد و احتمالاً برای روسیه هستند زیرا برخلاف مدیران ما که بعد از تحریم خارجی خودشان برای بیشتر آشفته کردن بازار به کمک تحریم خارجی رفتند و واردات را ممنوع کردند، در روسیه هم موضوعی به نام Parallel Import به معنی واردات شخصی خودروهای صفر یا با کارکرد فقط یک کیلومتر و خارج از شرایط گارانتی و خارج از محدوده شرکت‌های نمایندگی آن خودروساز رواج یافته و هم اینکه هیچ فردی یا هیچ ارگانی مزاحمتی برای واردات خودروهای دست دوم ایجاد نکرده و از کشورهای اروپایی، ژاپن و حتی جدیداً از چین و کره جنوبی هم خودرو دست دوم وارد می‌کنند و این باعث شده قیمت‌های خودرو 10 برابر نشود و در حدود 2 الی 3 برابر بشود.(در ایران 206 از 35 شده 425).
الان هم تا دلال و آقایان کمک حال و کارچاق کن دلال داریم وضع همین خواهد بود. حتی اگر میزان تولید به قبل از تحریم برسد بازهم همین دلال‌ها همه خودروها را خواهند خرید و قطره چکانی به بازار خواهند داد تا درآمدشان کم نشود. آقایان دلال و کمک حال دلال تازه رفتن بالا و خوششان آمده مگر می‌شود ایشان را به راحتی پائین آورد؟؟؟
آقایان تنها راه شکستن این دور باطل و دلال بازی فقط و فقط صدور مجوز برای واردات خودرو دست دوم ارزان قیمت به مدت 6 ماه است تا بازار اشباع اشباع شود و کمر دلال‌ها هم بشکند.
1401/10/4
با ۲۱ عدد خودرو به کجا میخواین خودرو بدید.خسته نباشید
1401/10/4
چرا از شفافیت بدتان می آید. اگر بیرون بورس کار کنید سود بیشتری به جیب میزنید مگه نه؟