موضوعات داغ

عملکرد عالی بی وای دی آتو ۳ در تست محدوده پیمایش

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

کراس‌اوور بی وای دی آتو ۳ که در چین با نام بی وای دی یوان پلاس شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی حال حاضر بازار است که در ماه نوامبر نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه از آن به فروش رسید.

این مدل هم‌اکنون در کشورهای مختلفی از جمله استرالیا در دسترس است و انتظار می‌رود به زودی در اروپا و ژاپن نیز عرضه شود. بیورن نیلند به تازگی فرصتی برای بررسی آتو ۳ در تایلند داشته و بازخورد اولیه کاملاً مثبت است.

به نظر می‌رسد محدوده پیمایش باتری ۶۰.۴۸ کیلووات ساعتی آتو ۳ بهتر از مقدار اعلام‌شده WLTP یعنی ۴۲۰ کیلومتر است.

طبق بررسی نیلند، در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت میانگین مصرف انرژی این مدل ۱۳۴ وات ساعت بر کیلومتر بوده است. با در نظر گرفتن ظرفیت باتری قابل استفاده ۵۹.۶ کیلووات ساعت، مشخص می‌شود که محدوده پیمایش آتو ۳ به ۴۴۵ کیلومتر می‌رسد.

بیون نیلند نتوانست بی وای دی آتو ۳ را با سرعتی که معمولاً در تست دوم از آن استفاده می‌کند، یعنی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت آزمایش کند، بنابراین برای ارائه گزارش کامل باید تا زمان عرضه این خودرو در نروژ منتظر بمانیم.

بی وای دی آتو ۳ به تازگی نمره ایمنی ۵ ستاره را از موسسه ارزیابی خودروهای جدید اروپا دریافت کرده و آماده رقابت با سایر خودروهای برقی موجود در بازار است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/10
با توجه به قیمت مدلهای تسلا که بیشتر بازار نیمه لوکس رو هدف قرار داده بی وای دی رقیبی در محدود سگمنت متوسط و ارزان نداره. در اصل بی وای دی داره تبدیل میشه به تویوتای خودروهای برقی.