موضوعات داغ

رونمایی رسمی از فونیکس FX یا چری اومودا 5 در نمایشگاه خودرو تبریز 1401

عکس مطلب اول

فونیکس FX که در واقع با نام چری اومودا 5 شناخته می‌شود، یکی از محصولات جدید مدیران خودرو برای بازار ایران است. این خودرو در بازار چین به عنوان یکی از محصولات اصلی چری شناخته شده است اما در بازارهای صادراتی همچون روسیه، تحت برند اومودا که یکی از زیرشاخه‌های این شرکت است عرضه می‌شود. کراس‌اوور یاد شده در بازار ما نیز با برند لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس معرفی شده است.

مدیران خودرو فونیکس FX را با دو ترکیب از مشخصات فنی برای بازار ایران معرفی کرده است. ترکیب اول از مشخصات فنی فونیکس تیگو 7 پرو بهره می‌برد، یعنی موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک CVT که به صورت مصنوعی نه دنده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نسخه‌ به نمایش در آمده از فونیکس FX در تبریز از همین ترکیب بهره می‌برد.

نسخه قوی‌تر فونیکس FX به مشخصات فنی مشترک با فونیکس تیگو 8 پرو مجهز است که شامل موتور 1.6 لیتری توربوشارژر و گیربکس دوکلاچه هفت سرعته می‌شود. هر دو نسخه فونیکس FX دیفرانسیل جلو هستند اما در همین زمان چری در حال توسعه نسخه دو دیفرانسیل از چری اومودا 5 با استفاده از ترکیب مشخصات فنی دوم است.

هنوز مشخص نیست که مدیران خودرو چه تصمیمی در مورد عرضه تیپ قوی‌تر فونیکس FX اتخاذ خواهد کرد. امکان دارد در حال حاضر این خودرو تنها با موتور 1.5 لیتری و گیربکس CVT به دست مشتریان برسد و عرضه نسخه‌های قوی‌تر به معرفی آن‌ها با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک موکول شود. مدیران خودرو مدتی قبل شرایط پیش فروش فونیکس FX را برگزار کرد و به زودی نخستین سری از این خودرو به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/10/15
شدیم موش آزمایشگاه چین
1401/10/15
نمایشگاه چینی ها در تبریز
خودتون چی دارین رو کنید
این آشغالا را غیر ماها به کس دیگری نمی تونن بندازن
1401/10/16
داداش این ماشین تو کشورای حاشیه خلیج فارس ماشین پر مخاطبیه
1401/10/16
آره حاشیه خلیج فارس ماشین اروپایی و ژاپنی رو ول کردن مخاطبشون شده ماشین چینی :))) کی اینچیزارو تو مختون کرده؟!