موضوعات داغ

مزایای ردیاب جی پی اس در صنعت اجاره خودرو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از مشاغلی که این روزها پیشرفت زیادی در کسب‌و‌کار خود داشته، صنایع اجاره خودرو بوده است. افرادی زیادی که تمایلی به خرید خودرو نداشته اما دوست دارند سفر را با خودروی شخصی تجربه کنند، اقدام به اجاره یا رنت خودرو می‌کنند.

رنت خودرو شامل خودروهای مختلفی به‌خصوص خودروهای لوکس است و بیشتر مجموعه‌های این صنعت، اجاره خودروهای خود را در شهرهای مختلف ایران میسر کرده و نیاز بسیاری از مشتری‌ها را برطرف کرده‌اند.

اما سؤالی که ممکن است برای بسیاری از افراد وجود داشته باشد این است که صنایع اجاره خودرو چگونه خودروهای لوکس و گران‌قیمت خود را به دست افراد می‌سپارند؟ آیا امکان سرقت خودروهای اجاره‌ای وجود ندارد؟

اینجاست که ردیاب‌های جی پی اس خودرو نیز به کمک مجموعه‌های رنت خودرو و ماشین‌های لوکس آن می‌آیند. پس در این گزارش با کارشناسان ما در مجموعه وایزر همراه باشید تا شما عزیزان را با مزایای ردیاب در صنعت اجاره خودرو بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با ردیاب جی پی اس در خودروهای اجاره‌ای

ردیاب‌های سیستم موقعیت‌یابی جهانی (ردیاب GPS) دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور و قابل‌حملی هستند که به مدیران ناوگان، والدین کودکان و صاحبان وسایل نقلیه این امکان را می‌دهند تا بر مسیر و سرعت حرکت ماشین‌ها و کامیون‌های خود نظارت داشته باشند و آن‌ها را برای ایمنی بیشتر ردیابی کنند.

خودروهایی که ردیاب جی پی اس روی آن‌ها نصب شده است، در هر لحظه قابل‌موقعیت‌یابی هستند و به همین دلیل این ابزار کوچک و کاربردی را می‌توان بهترین وسیله ضد‌سرقت خودرو نامید. ردیاب‌ها قابلیت‌های بسیاری دارند، از ارسال هشدار افزایش سرعت راننده و عبور از محدوده‌ مجاز حرکت گرفته تا امکان خاموش کردن ماشین در حال حرکت از راه دور.

ردیاب جی پی اس در خودروهای اجاره‌ای نیز به مدیران ناوگان شرکت‌های رنت و اجاره خودرو امکانات زیادی ارائه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا نظارت کاملی بر خودروهای اجاره‌ا‌ی خود داشته باشند.

ردیاب جی پی اس در خودروهای اجاره‌ای چگونه کار می‌کند؟

به‌طور کلی، جی پی اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی (Global Positioning System) متشکل از چندین ماهواره‌ است که در اطراف زمین در گردشند. جی پی اس از این ماهواره‌ها استفاده می‌کند تا مکان دستگاهی را تعیین کند که به‌منظور اتصال به این ماهواره‌ها طراحی شده و روی کره زمین قرار دارد. این دستگاه، ردیاب جی پی اس نامیده می‌شود. ردیاب ابتدا با هدف کاربرد نظامی طراحی شده بود اما امروزه کاربرد وسیع‌تری به‌خصوص در صنعت خودرو دارد و از آن به‌عنوان وسیله‌ای مطمئن برای افزایش ایمنی خودرو، از جمله خودروهای اجاره‌ای، استفاده می‌شود.

تفاوت بین ردیاب GPS و سیستم ناوبری خودرو در این است که سیستم ناوبری (یا رهیاب) موقعیت و مسیرهای رانندگی شما را در اختیار شما قرار می‌دهد و کارکرد ضد‌سرقت یا نظارتی ندارد؛ در مقابل، ردیاب منحصراً به این منظور طراحی شده که عادات رانندگی شما را ثبت کند یا موقعیت مکانی افراد را در لحظه نشان دهد.

ردیاب خودروهای اجاره‌ای نیز به همین شکل عمل می‌کنند. مدیر شرکت اجاره و رنت خودرو، دستگاه ردیاب را در تمامی خودروهای اجاره‌ای خود قرار می‌دهد. با نصب ردیاب و روشن کردن آن، دستگاه بلافاصله به ماهواره‌‌های موجود در مدار زمین متصل می‌شود و کار ردیابی و موقعیت‌‌یابی را آغاز می‌کند. به این ترتیب، مدیر ناوگان شرکت اجاره ماشین با استفاده از یک نرم‌افزار، که نرم‌افزار مدیریت ناوگان نامیده می‌شود، در هر لحظه از موقعیت خودروها و وضعیت آن‌ها آگاه است.

کاربردها و امکانات ردیاب جی پی اس در ماشین‌های اجاره‌ای

ردیاب یکی از بهترین اختراعات انسان در قرن بیستم است که توانسته آرامش بیشتری را برای صاحبان خودرو، به‌خصوص فعالان صنعت حمل‌ونقل، به ارمغان آورد. از مهم‌ترین امکانات ردیاب برای خودروها، از جمله ماشین‌های اجاره‌ای، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ارسال موقعیت مکانی و زمانی دقیق خودرو به‌صورت لحظه‌به‌لحظه در هر نقطه از زمین (این ویژگی امکان یافتن خودروهای مسروقه را به‌راحتی فراهم می‌کند)؛

• ارسال هشدار به‌محض روشن شدن غیرمجاز موتور خودرو؛

• ارسال هشدار وارد شدن ضربه به خودرو؛

• ارسال هشدار حرکت وسیله‌ نقلیه؛

• ارسال هشدار باز شدن درب خودرو؛

• امکان کنترل خودرو از راه دور و خاموش کردن آن حین حرکت تنها با ارسال یک دستور پیامکی (حتی در صورتی که خودرو به سرقت رفته باشد هم می‌توان آن را از حرکت نگه داشت)؛

• امکان تعیین محدوده‌ مجاز جغرافیایی و محدوده‌ مجاز سرعت برای خودرو؛

• امکان ارائه‌ گزارش کامل از مسیرهای پیموده‌شده و سرعت‌های حرکت خودرو؛

• امکان ارائه‌ گزارش لحظه‌ای از مسیر در‌ حال‌ پیمایش و همچنین رفتار راننده حین حرکت.

البته این تنها بخشی از امکانات ردیاب‌ها است. برخی از ردیاب‌ها امکانات پیشرفته‌تری مانند مجهز بودن به دکمه SOS و قابلیت برقراری ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو را نیز دارند که قابلیت‌های بیشتری در اختیار مدیر ناوگان یا صاحب خودرو قرار می‌دهد.

کاربرد ردیاب برای خودروهای اجاره ای

مزایای استفاده از ردیاب جی پی اس در شرکت‌های اجاره و رنت ماشین

اکنون که با ردیاب و نحوه عملکرد آن در خودروهای اجاره‌ای آشنا شدیم، بیایید کمی در مورد مزایای نصب ردیاب در خودروهای اجاره‌ای صحبت کنیم. در زیر به مهم‌ترین مزایای این دستگاه برای شرکت‌های اجاره ماشین می‌پردازیم:

1. افزایش ایمنی ماشین اجاره‌ای

حفظ ایمنی خودرو مهم‌ترین دغدغه‌ یک شرکت کرایه خودرو هنگام اجاره آن به مشتریان است. شرکت اجاره‌دهنده، با نصب دستگاه‌های جی پی اس در خودروهای خود می‌تواند امنیت خودروهای خود را تضمین کند. ردیاب GPS دارای ویژگی‌های بسیار کاربردی است مانند ردیابی لحظه‌ای، ژئوفنسینگ (تعیین محدوده مجاز حرکت برای مشتری) ، نظارت بر میزان سوخت مصرفی، ردیابی سرعت، ردیابی مسیر و غیره.

همه این ویژگی‌ها برای ایمن نگه داشتن خودروهای شرکت‌های اجاره و رنت خودرو بسیار مفید هستند. مدیر ناوگان با استفاده از نرم‌افزار مانیتورینگ GPS می‌تواند گزارش‌های لحظه‌ای خودروی خود را از هر جا دریافت کند.

2. افزایش سود شرکت

استفاده از ردیاب جی پی اس در شرکت‌های اجاره و رنت خودرو به افزایش میزان سود شرکت کمک می‌کند. مصرف بیش از حد سوخت، توقف‌های غیرضروری و استفاده‌ نادرست از وسیله ‌نقلیه، بزرگ‌ترین مشکل برای شرکت‌های رنت ماشین است.

با نصب دستگاه ردیاب جی پی اس در خودروهای اجاره‌ای می‌توانید اطلاعات مصرف سوخت، محل‌های توقف و مسیرهای حرکت را از طریق گزارش‌ها به دست آورید. همچنین می‌توانید محدوده جغرافیایی مجاز برای حرکت تعریف کنید و استفاده از وسیله ‌نقلیه را برای مشتری محدود کنید.

3. ردیابی موقعیت مکانی

اطلاع نداشتن از محل خودروی پارک‌شده یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای شرکت‌های اجاره‌دهنده ماشین به وجود بیاید. مدیر ناوگان اجاره‌ای با استفاده از ردیاب جی پی اس می‌تواند به‌راحتی موقعیت و مسیر وسیله ‌نقلیه را در هر لحظه ببیند و اطمینان حاصل کند که مشتری از آن در مسیر درست استفاده می‌کند.

4. افزایش رضایت مشتری

رضایت مشتری اساس هر کسب‌و‌کار موفقی است؛ این موضوع در مورد کسب‌وکارهای اجاره خودرو هم صدق می‌کند. وجود ردیاب جی پی اس ایمنی بیشتری برای خودرو فراهم می‌کند و امکان سرقت آن را به حداقل می‌رساند. به همین دلیل مشتری با خیال آسوده خودرو را گرفته و هر لحظه نگران بروز مشکل برای خودرویی که اجاره کرده و مسئول سالم نگه داشتن آن است، نیست.

5. مدیریت ناوگان و نظارت دقیق بر خودروهای اجاره‌ای

همان ‌طور که گفتیم، دستگاه‌های ردیاب GPS برای مکان‌یابی وسیله ‌نقلیه در هر لحظه و از هر مکان ساخته شده‌اند. ردیاب جی پی اس را می‌توان برای نظارت کامل روی خودروی اجاره‌ای نصب کرد. وجود ردیاب روی ماشین اجاره‌ای به مدیر ناوگان امکان برنامه‌ریزی برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، دیدن مسیر حرکت خودرو و موقعیت دقیق آن و کمک‌رسانی به‌موقع به مشتری را در هر لحظه فراهم می‌کند. بنابراین، در مجموع ردیاب جی پی اس یک ابزار عالی برای مدیریت ناوگان خودروهای اجاره‌ای است.

مزایای ردیاب برای خودروهای اجاره ای

اهمیت نصب ردیاب جی پی اس در خودروهای اجاره‌ای

با توجه به مزایای استفاده از ردیاب جی پی اس در شرکت‌های اجاره و رنت خودرو و کاربرد آن برای این خودرو، استفاده از این ابزار کاربردی ضروری به نظر می‌رسد. بسیاری از شرکت‌ها هدف مشتری از اجاره خودرو را نمی‌دانند.

ممکن است برخی از افراد سودجو به‌منظور سرقت یا ارتکاب جرم، بخواهند خودرویی را اجاره کنند. وجود ردیاب جی پی اس روی ماشین‌های اجاره‌ای به‌راحتی به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد که از خودروی خود و مسیر حرکت آن در هر لحظه باخبر باشد و در صورت بروز هرگونه اقدام مجرمانه، آن را با پلیس در میان بگذارد.

سخن پایانی

در پایان، اگر قصد استفاده از انواع ردیاب در شرکت‌های اجاره و رنت خودرو را دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً از میان برندهای معتبر که دارای کیفیت و قیمت جی پی اس خودرو مناسب هستند، خرید ردیاب خود را انجام دهید. وجود یک ردیاب خوب و قابل‌اطمینان روی ماشین، خیال شما را به‌عنوان شرکت اجاره ماشین بابت حفظ امنیت خودرو آسوده خواهد کرد.

ردیاب‌ وایزر یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین ردیاب‌های بازار است که با قابلیت‌های حرفه‌ای از جمله قابلیت متوقف کردن خودرو از راه دور، امکان ارائه هشدار ضربه به خودرو، قابلیت ارائه هشدار باز شدن درب خودرو و بسیاری از امکانات حرفه‌ای دیگر را دارد.

هریک از ردیاب‌های زیر توسط مجموعه وایزر با کیفیت عالی و پشتیبانی به مشتریان عزیز ارائه خواهد شد:

جی پی اس f150

• ردیاب جی پی اس F100-R

• جی پی اس B60 وایز

• ردیاب جی پی اس M8 وایزر

با مراجعه به وب‌سایت وایزر (www.wizer.ir) می‌توانید از ویژگی‌ها و کاربردهای هر‌یک از ردیاب‌های نام‌برده‌شده و همین طور قیمت هر‌یک از آن‌ها اطلاعات لازم را به دست آورده و متناسب با نیاز خود محصول مورد‌نظر را خریداری نمایید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد