موضوعات داغ

تولید بایک X35 در روسیه، کراس‌اوور بایک با اسم جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بایک X35 یکی از کراس‌اوورهای کوچک و خوش فروش خودروساز بزرگ چینی است که توسط سانیار موتور پارسیان و با نام تیگارد X35 به بازار کشورمان عرضه می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد تنها محل تغییر نام و فروش حق مونتاژ این خودرو ایران نیست، بلکه روس‌ها نیز به تولید آن با نام و نشان متفاوت علاقمند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های روسی، کارخانه کالینینگراد اتوتور در حال حاضر تولید آزمایشی کراس‌اوورهای بایک X35 و بایک X3‌ را آغاز کرده است. این خودروها به زودی مراحل تست و تایید گواهینامه در روسیه را آغاز خواهند کرد. بایک X3 و بایک X35 هر دو یک خودرو هستند. در واقع بایک X3 نسخه انحصاری بازار چین است و بایک X35 نیز نقش نسخه صادراتی این خودرو را ایفا می‌کند. بایک X35 در ایران با نام تیگارد X35 و در ایتالیا با نام EVO 5 تولید می‌شود.

بایک X35

بنابر گزارش خبرگزاری‌های روسی، شرکت بایک از تجربه خود برای دور زدن تحریم‌ها جهت ورود به ایران در راستای ورود به بازار روسیه استفاده کرده است. بایک X35 و بایک X3 در قالب چند تیپ به بازار عرضه می‌شود که تمامی آن‌ها به موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژر مجهز هستند. موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی حداکثر 116 اسب بخار و 148 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند در حالی که در نسخه توربوشارژر این ارقام به 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابد. گیربکس های شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد