موضوعات داغ

پایان فصل انتظار برای امضای قراداد مرسدس و رنو با ایران خودرو

عکس مطلب اول
ایران‌خودرو در شرایطی قرارداد خود با پژو را نهایی کرده که هنوز با دیگر خودروساز فرانسوی یعنی رنو به توافق نرسیده و با بنز آلمان نیز تنها در حد عقد تفاهم‌نامه توافق کرده است. این در شرایطی است که ایران‌خودرویی‌ها می‌گویند طی تابستان امسال، قرارداد با هر دو این شرکت‌ها را به امضا خواهند رساند. بر این اساس، تفاهم‌نامه ایران‌خودرو و بنز، احتمالا اواسط تابستان به قرارداد تبدیل می‌شود تا این خودروساز مشهور اروپایی بار دیگر راهی ایران شود. بنز از گذشته با ایران‌خودرودیزل شراکت داشته و بازگشتش به ایران بیشتر در حوزه خودروهای تجاری، نمود خواهد داشت. البته گفته می‌شود این شرکت پس از انجام بررسی‌های لازم، تولید محصولات سواری در ایران‌خودرو را نیز کلید خواهد زد.

به نقل از دنیای اقتصاد، رنو نیز که مدت‌ها است در مذاکره با خودروسازان ایرانی به‌سر می‌برد، به احتمال فراوان طی شهریورماه امسال قرارداد خود با ایران‌خودرو را امضا می‌کند تا پس از پژو، دومین شریک پسابرجام آبی‌های جاده مخصوص باشد. این شرکت که قصد دارد همچنان با هر دو خودروساز بزرگ ایران همکاری داشته باشد، برنامه تولید 25 محصول جدید را تدوین کرده که بخشی از آن در ایران‌خودرو و بخشی در پارس خودرو و تعدادی نیز به‌صورت مستقل (توسط رنو در ایران) به تولید خواهد رسید. رنو پس از تشدید تحریم‌های بین‌المللی، تولیدش را در ایران کمرنگ کرد و اگرچه به‌نظر می‌رسید با لغو تحریم‌ها، فعالیت‌های خود را به‌سرعت افزایش دهد، اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده است. این شرکت پس از برجام، وارد مذاکره با سایپا شد و حتی بر سر خرید سایت بن رو، با سایپایی‌ها به توافق رسید، اما هنوز مذاکراتش با ایران‌خودرو نهایی نشده است.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/6
يعني ميشه ي روزي هر ايراني ي مرسدس بنز و ي رنو داشته باشه؟
1395/4/7
خیر متاسفانه
1395/4/6
25 محصول جدید؟؟؟ تو ایران؟ باورم نمیشه!
1395/4/6
واقعا درود به شرف رنو که نشون داد آبروی برندش رو مثه پژوی آشغال با پول عوض نمیکنه
اگه از بچه هم بپرسی می دونه که ظاهر پژو پارس یا 206 خیلی بهتر از تندره ولی حالا چرا مردم تندر می خرن ؟جواب خیلی سادست
چون کیفیت تندر پایین نیومد مثه پژو
رنو در مقابل ایران خودرو مثه پژو تسلیم نشد به عبارت دیگه حق سکوت نگرفت و نهایتا کیفتش رو حفظ کرد
الانشم ایران خودرو 207 رو مثه تیپ 5 ایرانیزه کرده و سهم پژو رو جلو جلو داده و برند پژو رو روش میزنه
در مقابل اون ساندرو قرار داره که شاید ظاهرش از 207 جذاب نباشه ولی کیفیتش واقغا بالاتر از هم رنجاشه حتی کسایی که به رنو تاخت می کنن نمیتونن منکر کیفیت رنو بشن اگر هم هست با منطق توضیح بدن چرارنو بی کیفیته؟!
رسیدیم به قیمت گذاری که مشکل دیگه از رنو نیست مشکل انحصاره
یکی به من بگه اگه رنو کویید به دو ایربگ و ترمز ای بی اس با قیمت حدود 20 م عرضه بشه کی پراید میخره
اگه پارس خودرو رو ر اختیار رنو قرار بدن که با 60م داستر رو عرضه کنه پس کی هایما تیگو جک می خره و جیب انحصار رو پر می کنه مشکل ما کلیشه ای
باید تمام برندها معروف از قبیل رنو تویوتا هیوندای و... نمایندگی داشته باشن تا رقابت قیمت رو بیاره پایین کیفیت رو بالا

البته می دونیم نمیشه ولی اگه بشه چی میشه:)))))
1395/4/7
باید دید قیمتاشون چطور میشه
1395/4/7
25 محصول؟ با چه قیمتایی؟ اخه بازار ایران کشش این همه تولید رو داره واقعا؟ من که خوشبین نیستم.ولی امیدوارم هموطنام بتونن خودروی با کیفیت سوار شن.