موضوعات داغ

واردات خودرو دست دوم با عمر تا 5 سال مورد موافق مجلس قرار گرفت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

پیرو برگزاری نشست دیروز کمیسیون تلفیق بودجه 1402، حجت‌الله فیروزی عضو کمیسیون تلفیق بودجه از موافقت این کمیسیون با واردات انواع خودرو های سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن تولید به کشور خبر داد.

فیروزی ضمن اشاره به الحاق ‌یک بند به تبصره 7 و بمنظور تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور تصریح کرد: واردات انواع خودرو های سبک و سنگین با عمر تا 5 سال سن تولید به کشور آزاد شد.

او در ادامه گفت: جمع از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها قبل با هدف تنظیم بازار خودرو و جلوگیری از سوداگری و دلالی در این بازار، پیشنهاد واردات انواع خودروهای دست دوم را پیگیری کردیم.

فیروزی همچنین اشاره کرد: بسیاری از کشورها از جمله آلمان و آمریکا که دارای ظرفیت بالا در تولید انواع خودرو در دنیا هستند نیز با هدف مدیریت بازار خودرو و حفظ عرضه محصولات افتصادی اقدام به واردات خودروهای دست دوم می‌کنند.

رشیدی کوچی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر در شبکه‌های اجتماعی گفت: دقایقی قبل در کمیسیون تلفیق بودجه اجازه واردات انواع خودروهای دست دوم سواری، کشنده، کامیون، ون، اتوبوس و مینی بوس تا 5 سال کارکرد به دولت داده شد.

در این خصوص سخنگوی وزارت صمت نیز با بیان اینکه فعلا واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد انجام می‌شود گفت: درباره واردات خودروهای کارکرده تا زمان تصویب نهایی قانون بودجه و ابلاغ و اجرای آن هیچ موردی قطعی نیست و باید منتظر ماند.

به گزارش خودروبانک پس از اظهار نظرهای مختلف و اخبار نمایندگان مجلس در خصوص موضوع واردات خودرو دست دوم و تایید در کمیسیون تلفیق بودجه، این شائبه به وجود آمد که این قانون به زودی اجرایی می‌شود اما این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و تا نهایی شدن و رسیدن به مرحله اجرا راه درازی را در پیش دارد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/19
اینقدر واردات رو بستید که دیگه نمیتونید حالا حالاها بازار رو کنترل کنید.
1401/11/19
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
1401/11/19
سلام چرا باید تولانی شود این کارها باید فورا انجام بگیرد
1401/11/19
بازم این بهتره اما باید به نحو احسن و به نفع مردم و مصرف کننده باشه
1401/11/19
چرابرای تعدیل قیمتهاتعرفروکاهش نمیدید😏