موضوعات داغ

چگونه ماشین را ردیابی کنیم؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

باتوجه‌به اوضاع ناامن جامعه و خطرات زیادی که خودروهای ما را تهدید می‌کند، نصب یک ردیاب بر روی خودرو برای بالابردن امنیت خودرو امری ضروری است. یک راه برای ردیابی کردن خودرو، نصب یک ردیاب آماده یا جی‌پی‌اس بر روی خودرو است که هم به شما کمک می‌کند مکان خودرو را پیدا کنید و هم در برخی موارد به‌عنوان دزدگیر نیز عمل می‌کند. راه دیگر استفاده از یک گوشی ثانویه برای ساخت ردیاب و پیداکردن خودرو است. ما در این مقاله از مجله خودرو بانک قصد داریم به آموزش ردیابی موقعیت مکانی خودرو بپردازیم. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ماشین را دریابی کنیم؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نصب ردیاب ماشین

ساخت ردیاب با گوشی همراه

اگر ردیابی ماشین و آپشن‌های اینچنینی در خرید خودروی ساینا برایتان مهم است حتما پیش از اقدام مشخصات ماشین ساینا را به دقت مطالعه کنید. به‌منظور ساخت یک ردیاب دائمی خودرو، شما باید یک گوشی همراه قدیمی که سنسور جی‌پی‌اس داشته باشد را پیدا کنید. پس از آن یک سیم‌کارت تهیه کرده و اینترنت آن را فعال کنید. در ادامه با کمک یک سری اپلیکیشن‌های کاربردی، آن را به‌عنوان یک دستگاه تعریف کنید تا گوشی همراه قادر به ردیابی دائمی خودرو شود. حال مراحل طراحی این ردیاب را به ترتیب شرح خواهیم داد.

در این مرحله یک سری پیش‌نیاز لازم است که عبارت‌اند از:

۱. ابتدا یک گوشی هوشمند ثانویه تهیه کنید که به آن نیازی نداشته و آن را به طور دائمی در خودروی خود قرار دهید. لازم است این گوشی از قابلیت جی‌پی‌اس (GPS) پشتیبانی کند.

۲. در گوشی که قرار است در خودرو جاسازی شود باید یک سیم‌کارت تعبیه کنید. لازم به ذکر است اینترنت این سیم‌کارت باید فعال باشد. به عبارتی اینترنت موبایل (Mobile Data) و جی‌پی‌اس آن باید همیشه فعال و روشن باشند.

۳. یک اپلیکیشن مناسب برای انجام ردیابی و پیداکردن موقعیت مکانی مناسب خودرو پیدا کنید. یکی از اپلیکیشن‌هایی که سابقاً در این مورد عملکرد بسیار خوبی داشت، Insta mapper بود که چند وقتی است از دسترس خارج شده است. اما در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که می‌توانند عمل پیداکردن موقعیت مناسب خودرو را انجام دهند که عبارت‌اند از: Hurdlr , MapMe , TripLog , EverTrack و غیره. لازم به ذکر است که چگونگی فعال‌کردن این اپ‌ها با همدیگر متفاوت است و برای درک نحوه کارکردن آنها لازم است در مورد آنها مطالعه کنید. استفاده از همین برنامه‌ها پاسخی است به سوال چگونه ماشین را ضدسرقت کنیم؟

راه_اندازی ردیاب ماشین

طراحی ردیاب

حال که پیش‌نیازهای طراحی یک ردیاب را معرفی کردیم، در این مرحله به گام‌های ساخت ردیاب می‌پردازیم.

گام اول: گوشی ثانویه را آماده کنید

در گام اول گوشی ثانویه را حاضر کنید. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، این موبایل باید به طور دائم در خودروی شما باشد تا ردیابی خودرو به‌خوبی و به طور مداوم انجام شود. پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از اتمام شارژ گوشی، آن را با یک شارژر به فندک متصل کنید و هنگامی که قصد توقف داشتید، اتصال را قطع کنید و گوشی را در مکانی که برای سارق یا هیچ‌کس دیگر قابل رویت نباشد پنهان کنید. این مرحله‌ای است که باید جی‌پی‌اس و اینترنت موبایل را فعال کنید. سپس سراغ گام بعد بروید. چک شارژ این گوشی را در چک لیست خودرو قبل از سفر قرار دهید.

گام دوم: اپلیکیشن و سرویس ردیاب موقعیت مکانی را فعال کنید

در این مرحله باید اپلیکیشن و سرویس ردیاب موقعیت مکانی موبایل را فعال کنید. کما این که قبلاً نیز اشاره کردیم، اپلیکیشن‌های Hurdlr , MapMe , TripLog , EverTrack مناسب انجام این کار هستند. برای مثال ما روند کار با MapMe را شرح می‌دهیم. ابتدا این اپ را نصب‌کرده و یک اکانت در آن بسازید. با انجام این کار، موبایل ثانویه شما به‌عنوان یک دستگاه در این اپ تعریف می‌شود. اما اگر این اتفاق رخ نداد، گزینه Add Device را انتخاب کرده و موبایل خود را به‌عنوان یک دستگاه جدید در اپ MapMe تعریف کنید.

گام سوم: موقعیت مکانی اتومبیل را با تلفن همراه ردیابی کنید

حال به گام نهایی می‌رسیم. اگر اپلیکیشنی که برای ردیابی استفاده می‌کنید مانند MapMe برای ارائه خدماتش از سایت آنلاینش استفاده کند، شما می‌توانید از طریق کامپیوتر یا گوشی موبایل به سایت آن مراجعه کرده و پس از ورود به اکانت خود، موقعیت مکانی خودروی خود را ردیابی کنید. بااین‌حال برخی از سرویس‌ها شما را ملزم می‌کنند تا اپ اختصاصی آنها را نصب کنید و امکان دسترسی به ردیاب، بدون ورود به اپلیکیشن آنها وجود نخواهد داشت. به این صورت می‌توانید در صورت نیاز خودروی خود را با کمک گوشی ثانویه ردیابی کنید.

امکان ردیابی ماشین، راهی برای افزایش امنیت

همیشه می‌گویند علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. اگر نمی‌خواهید ماشین‌تان به خطر بیفتید و شما به کارهایی مانند تشخیص مدل ماشین از روی شماره شاسی مجبور شوید، امنیت آن را تامین کنید. در این مقاله از مجله خودرو بانک به فرایند ساخت ردیاب برای خودرو پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید برای ردیابی موقعیت مکانی خودرو ابزاری وجود دارند که می‌توانید آنها روی خودرو نصب کنید و از موقعیت اتومبیل خود باخبر شوید. بااین‌حال راه دیگری نیز هست و آن را کمک‌گرفتن از یک گوشی ثانویه برای ساخت ردیاب است. ما این فرایند را شرح دادیم و به شما روش ساخت آن را آموزش دادیم. امیدواریم مطالعه این نوشته برای شما مفید بوده باشد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/22

احسنت