موضوعات داغ

چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم؟ بهترین سیستم امنیتی خودرو چیست؟

عکس مطلب اول

امروزه با بیشتر شدن قیمت خودرو و افزایش آمار سرقت آن، اکثر افراد به‌دنبال راهکارهایی هستند تا امنیت ماشینشان را تامین کنند. به همین دلیل مالکان خودرو، روش‌های قدیمی و رایج زیادی را برای جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت خودرو امتحان کرده‌اند. اگر شما هم این روش‌های قدیمی را امتحان کرده و اما نتیجه‌ای نگرفته‌اید، باید به سراغ راه‌های جدید و بروز بروید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ پرسش چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم برسید.

دزدگیر ماشین؛ راهی قدیمی برای پیشگیری از سرقت

دزدگیر‌ها با قدمتی بیش از بیست سال از قدیمی‎‌ترین سیستم‌ها برای پیشگیری از سرقت محسوب می‌شوند. دزدگیر بر اثر شکسته شدن شیشه خودرو یا هرگونه صدمه، به‌صدا در آمده و شما را با خبر می‌کند. در سال‌هایی نه چندان دور استفاده از دزدگیر یک راه عالی برای افزایش امنیت خودرو محسوب می‌شد. اما امروزه به دلیل زیاد شدن استفاده از دزدگیرها و ساده‌شدن تکنولوژی‌ آن‌ها، صدایشان عادی شده و کمتر کسی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

دزدگیرهای ساده؛ ارزان‌ترین محصول در رده بندی دزدگیر ماشین

دزدگیرهای ساده و قدیمی یکی از رایج‌ترین و ارزان‌ترین نوع دزدگیر هستند و کارایی پایینی دارند. سنسورهایی روی ماشین و ریموت کنترل نصب می‌شود و در ضربه یا ورود غیرقانونی، صدای بلندی تولید می‌کنند. اکثر مواقع این هشدارها غیر واقعی بوده و نتیجه‌ای جز آلودگی صوتی ندارند.

دزدگیرهای تصویری؛ یکی از بهترین انواع دزدگیر ماشین

دزدگیر تصویری یک پله پیشرفته‌تر از دزدگیرهای ساده بوده و روی ریموت کنترل خود به یک مانیتور کوچک مجهز است. صاحب خودرو از طریق تصویر نقش بسته روی کنترل، متوجه می‌شود برای خودرو چه اتفاقی افتاده است. مثلا اگر در ماشین باز شود، روی ریموتش عکس یک ماشین با در باز نقش می‌بندد. متاسفانه به‌دلیل ساده بودن سیستم این دزدگیرها، سارقان به آسانی می‌توانند در کسری از ثانیه آن‌ها را از کار بیندازند.

دزدگیرهای ماهواره‌ای؛ مدرن‌ترین دزدگیر ردیاب خودرو

افرادی که می‌پرسند چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم حتما با دزدگیر ماهواره‌ای و قیمت جی پی اس خودرو آشنا هستند. این سیستم ضد سرقت که پیشرفته‌تر از دزدگیرهای تصویری و ساده بوده، مبتنی بر فناوری GPS است. هنگام وقوع سرقت، محل خودرو را از طریق سیگنال‌های ماهواره‌ای ارسال می‌کند. اما ایراد بزرگ دزدگیر ماهواره‌ای این است که اطلاعات را با تاخیر می‌فرستد. یعنی شما نمی‌توانید به‌صورت لحظه‌ای از موقعیت مکانی وسیله نقلیه خود مطلع شوید و گاهی تا یک ساعت باید صبر کنید تا آپدیت جدید را ببینید.

ردیاب خودرو

انواع قفل ضد سرقت خودرو

برخی از صاحبان وسایل نقلیه به دزدگیرها اعتماد ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند برای آسودگی خاطر خود و رسیدن به پاسخ پرسش چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم از وسایل فیزیکی مجهز به قفل استفاده کنند. در ادامه به معرفی برخی از این قفل‌ها می‌پردازیم:

قفل فرمان،‌ یک سیستم ضد سرقت اما قدیمی و ناکارآمد

طراحی قفل‌های فرمان به گونه‌ای است که روی فرمان انواع ماشین نصب شده و امکان چرخاندن آن را غیر ممکن می‌کنند. پس چنانچه دزد خودرو موفق به روشن کردن آن نیز شود، باید برای باز کردن قفل فرمان نیز چاره‌ای بیندیشد. اما زیاد به این سیستم ضد سرقت اتکا نکنید. چرا که اکثر سارقان حرفه‌ای با داشتن یک شاه کلید، می‌توانند به‌سادگی هر قفلی را باز کنند.

قفل پدال، یک روش‌ غیر پیشرفته برای امنیت خودرو

برای آنکه بتوانید دسترسی افراد دیگر را به پدال‌های ماشین خود از بین ببرید، بهتر است از قفل‌های پدال استفاده کنید. سارقان وسایل نقلیه اکثرا در صورت مواجهه با قفل پدال از دزدی منصرف می‌شوند. چرا که باید برای باز کردن آن خم شوند و در این صورت تسلطی به اطراف خود ندارند. اما دزدان با سابقه از این کار ابایی ندارند و با شاه کلید خود، در چشم‌برهم‌زدنی خودروی شما را سرقت می‌کنند.

با قفل کاپوت چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم؟

از آنجایی که لوازم و قطعات موتور، پمپ و باتری ماشین در قسمت کاپوت آن قرار دارد، پس استفاده از قفل‌های کاپوت اهمیت دارد. این قفل را می‌توانید از داخل در قسمت جلو پنجره خودرو و کاپوت نصب کنید و درصد سرقت از این قسمت وسیله نقلیه خود را کاهش دهید. البته فراموش نکنید که با شکستن شیشه ماشین به‌راحتی امکان باز کردن آن وجود دارد.

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو؛ مطمئن‌ترین روش برای پیشگیری از سرقت

قوی‌ترین و مطمئن‌ترین پاسخی که برای چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم وجود دارد، استفاده از ردیاب است. عده‌ای تصور می‌کنند خرید ردیاب جاسوسی کوچک برای افرادی است که به‌دنبال اهداف غیرقانونی هستند. اما باید بدانید کلیه ردیاب‌ها برای محافظت از سالمندان، بیماران آلزایمری، کودکان و افرادی است که احتمال گم شدنشان زیاد است.

ردیاب آهنربایی و کاهش تعداد سرقت خودرو

با استفاده از ردیاب مگنتی احتمال دزدیده‌شدن خودرو به سفر خواهید رساند. این ردیاب‌ها علاوه‌بر ارسال دقیق موقعیت جغرافیایی، تا ۱۵ ماه بدون نیاز به شارژ کار می‌کنند. همچنین بر اثر کمترین حرکت غیرعادی، به شما اخطار می‌دهند و امکان شنود داخل کابین ماشین را برایتان فراهم می‌کنند. در ضمن دزدان نیز قادر به شناسایی و از کار انداختن آن‌ها نیستند.

با ردیاب مگنتی چگونه از دزدی جلوگیری کنیم؟

همان‌طور که ردیاب شخصی کوچک است و بدون هیچ سیم‌کشی و چراغ اخطار کار می‌کند، ردیاب‌های مگنتی هم چنین مشخصاتی دارند. ابعاد کوچک این ردیاب باعث شده بتوانیم آن را در کمتر از ۵ دقیقه و در هر قسمت از وسیله نقلیه خود نصب کنیم. ردیاب مگنتی هم برای استفاده شخصی و هم ارگان‌ها و سازمان‌ها قابل خریداری است. از مزایای این ردیاب می‌توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، تعیین دقیق محدوده جغرافیایی، شنود در کابین راننده و نگه داشتن شارژ تا یک ماه اشاره کرد.

ایمن ردیاب؛ تامین‌کننده جدیدترین و دقیق‌ترین ردیاب‌های خودرو

در این مقاله به پرسش چگونه ماشین خود را ضد سرقت کنیم پاسخ داده و بهترین روش برای افزایش امنیت خودرو را به شما معرفی کردیم. با کنار گذاشتن روش‌های قدیمی و ناکارآمد و انتخاب یک ردیاب با کیفیت، با آسودگی خاطر ماشین خود را در هر مکانی که تمایل دارید پارک کنید.

ایمن ردیاب با ارائه بهترین و دقیق‌ترین انواع ردیاب‌ها آماده خدمت رسانی به شماست. تیم مجرب پشتیبانی و فروش ایمن ردیاب با پاسخ به کلیه سوالاتتان، به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب‌ترین ردیاب را برای خودروی خود تهیه کنید. برای دریافت مشاوره و همچنین خرید ردیاب متناسب با نیازتان به سایت ایمن ردیاب مراجعه کنید یا همین حالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۴۴۲۰۰۱ و ۰۹۰۱۰۴۵۴۵۸۵ تماس بگیرید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد