موضوعات داغ

نسخه روسی تیگو 8 پرومکس چه تفاوتی با نسخه ایرانی آن دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ایران و روسیه بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای صادراتی چری در منطقه آسیا و اروپا هستند. به همین دلیل این شرکت انواع مختلفی از محصولات خود را در این دو کشور عرضه کرده است. تحریم‌های صنایع خودروسازی ایران و روسیه نیز به چری کمک کرد تا طی مدت کوتاهی جایگزین برندهای شناخته شده در این کشورها شود. یکی از جدیدترین محصولات چری برای بازار ایران و روسیه، چری تیگو 8 پرومکس است که البته در ایران با برند فونیکس عرضه می‌شود.

بزرگترین تفاوت نسخه‌های عرضه شده از تیگو 8 پرومکس در ایران و روسیه، به نحوه ساخت آن‌ها باز می‌گردد. نسخه‌های ایرانی در خط تولید مدیران خودرو واقع در بم مونتاژ می‌شوند تا با لوگو فونیکس به دست مشتریان برسند. در سوی دیگر اما نسخه‌های روسی وارداتی هستند و توسط کارخانه چری در چین ساخته شده‌اند.

تیگو 8 پرومکس بازار روسیه

همان‌گونه که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، نحوه آرایش چراغ‌های عقب تیگو 8 پرومکس روسی و ایرانی تفاوت دارد. تیگو 8 پرومکس روسی از چراغ‌های عقب به هم پیوسته در نمای عقب بهره می‌برد که ظاهر آن را تا حدودی شبیه تیگو 7 پرو جلوه می‌دهند. در سوی مقابل نسخه ایرانی فونیکس تیگو 8 پرومکس که در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شد، چراغ‌هایی به سبک تیگو 8 پرو دارد که البته با گرافیک جدیدی مزین شده‌اند. چراغ‌های نسخه ایرانی در بخش عقب به صورت جداگانه از یکدیگر قرار دارد و درون آن از الگوهای کریستالی خاکستری رنگ استفاده شده است.

علاوه بر طراحی قسمت عقب، برخی جزئیات در طراحی داخلی تیگو 8 پرومکس روسی نیز متفاوت از نسخه ایرانی هستند. طراحی کنسول وسط نسخه روسی به آریزو 6 پرو و تیگو 7 پرو شباهت دارد، در حالی که نسخه ایرانی از سبک طراحی تیگو 8 پرو استفاده می‌کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/21
از لحاظ تفاوت خو باید بگیم تو روسیه نسخه فیس لیفت داره عرضه میشه البته منهای فیس لیفت فیس جلو
تو ایران ولی نه
همون نسخه اولیه
1401/11/21
باسلام دوماهه برای قصد ثبت نام تیگو ۸پرومکس رو دارم نمایندگی های کرمان فرم پرم کردم که موقع باز شدن سایت به ما اطلاع دهند هرروز هم تماس گرفتم یا حضوری رفتم ولی نمی دونم چه مشکلی هست که هیچ وقت نوبت ما نمیشه جالبتر اینه که پیشنهاد حواله با قیمتی بالاتر از ثبت نام میدهند اینکه طرف ثبت نام کرده حواله رو با ۵۰۰تومن لالاتر میفروشه آخه انصاف کجا بوده یک ماه روی ۲وصدوسی ۵۰۰میلیون میخواهید
هیچ نظارتی بر کار نمایندگی ها نیست یا خودشون ثبت نام میکنن یا نور چشمی هایشان
واقعا نتاسفم بابت نظارت
1401/11/23
با سلام خدمت اعضای وبسایت خوب خودروبانک،از نمای داخل کابین هم مشخص هست که نسخه عرضه شده در روسیه نسخه بهینه تر و به عبارتی نسل دوم تیگو 8 پرو هست و تیگو 9 هم یکی از مقاصد صادراتی اش از چین به روسیه خواهد بود که بزرگ تر و مجهز تر از تیگو 8 پرو مکس هست، قاعدتا نسخه های مونتاژ شده در چین از کیفیت متریال و ساخت بسیار بالاتری نسبت به آنچه در ایران مونتاژ می شود هست. زیرساخت های خود کارخانه چری در چین طبیعتا بسیار پیشرفته تر از آنچه در ایران مونتاژ می شود هستند.
نکته قابل توجه اینجاست که اگر همین نسل جدید از خود چین به ایران وارد شود ارزان تر از نسخه مونتاژی تمام می شود به دلیل تیراژ بالاتر و هزینه کمتر تولید که همینجا کاملا سیاست های قیمت گذاری شرکت خصوصی مونتاژ کننده در این امر زیر سوال می رود، امیدورام این کامنت به گوش گروه رسانه ای خود شرکت مونتاژ کننده در ایران برسد.
1401/11/25
دیگه هیچی ارزش موندن نداره هیچی ..