موضوعات داغ

خودروسازان ایرانی چه تعداد خودرو به روسیه صادر خواهند کرد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

براساس گزارش رسانه‌های روسی، ایران خودرو و سایپا درباره حجم خودروهای ارسالی به بازار روسیه تصمیم‌گیری کرده‌اند. به گزارش ریانووستی به نقل از الکسی ددوف، سفیر روسیه در تهران، ایران خودرو قصد دارد تا پایان ماه مارس 2023 یعنی پیش از عید نوروز، دو هزار دستگاه خودرو به روسیه ارسال کند. سایپا نیز وعده داده است تا پایان سال جاری میلادی، بیست هزار دستگاه خودرو به روسیه بفرستد. سایپا در حال مذاکره با شرکت‌های روسی برای توزیع خودروهایش در این کشور است، در حالی که ایران خودرو پیش از این شبکه نمایندگی‌های خودش را در روسیه داشت.

با این حال هنوز ایران خودرو و سایپا مسائل مربوط به صدور گواهینامه عرضه خودرو و مشکلات شبکه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش را در روسیه حل نکرده‌اند. این مساله ممکن است زمان تحویل نهایی خودروها به مشتریان روسی را تغییر دهد. در همین حال ایران و روسیه در حال مذاکره برای تولید مشترک خودرو و قطعات آن‌ها هستند.

پس از تشدید تحریم‌های ضد روسیه، روسیه و ایران مذاکرات فعالی را برای مشارکت اقتصادی گسترده آغاز کردند. شرکت‌های خودروسازی ایرانی ایران خودرو و سایپا خودروهای خود را در نمایشگاه MIMS-2022 در مسکو در پایان مرداد ماه معرفی کردند. در آبان ماه سال جاری نیز کرمان موتور که یکی از خودروسازان خصوصی ایران است، از تمایل خود برای ارسال خودرو به روسیه خبر داد. در سوی دیگر شرکت‌های روسی یواز و کاماز محصولات خود را به بازار ایران عرضه می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد