موضوعات داغ

شاسی بلند آفرود چری جتور تراولر به زودی عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

با توجه به فروش موفق تانک ۳۰۰ در چین، دیگر خودروساز سنتی چین یعنی چری نیز شروع به ساخت شاسی بلند قدرتمند خود برای رقابت با آن کرده است. به تازگی چری تصاویری از شاسی بلند جتور تراولر را منتشر کرده است که قبل از آن جتور T-1 نام داشت. این مدل به عنوان یک شاسی بلند آفرود قدرتمند اندازه متوسط با نسخه‌های پنج و هفت صندلی به فروش خواهد رسید. براساس اخبار قبلی، انتظار می‌رود پیش‌فروش این مدل در نمایشگاه خودروی شانگهای در آوریل ۲۰۲۳ آغاز شود و در سه ماهه سوم سال جاری عرضه شود. با توجه به قیمت‌های پیش‌فروش احتمالی که قبلاً اعلام شده بود، ۵ مدل بنزینی با محدوده قیمت پیش‌فروش ۱۴۹۸۰۰ تا ۱۸۶۸۰۰ و ۲ مدل هیبریدی با محدوده قیمت پیش‌فروش ۱۹۶۸۰۰ تا ۲۰۶۸۰۰ یوان در دسترس قرار خواهند گرفت.

جتور تراولر توسط هاکان سراج‌اوغلو رئیس طراحی سابق پورشه طراحی شده است و ظاهر مربعی و خشنی دارد. لوگوی بزرگ جتور روی جلوپنجره قرار گرفته که به چراغ‌های جلو متصل است. در کنار بدنه، قوس‌های چرخ به سمت بیرون متمایل شده‌اند و به تایرهای بزرگ مجهز هستند. قاب پنجره‌ها تیز و زاویه‌دار است و این مدل از طراحی سقف شناور بهره می‌برد. در عقب شاهد یک محفظه تایر زاپاس هستیم و چراغ‌های عقب عمودی با قاب مشکی پوشیده شده‌اند.

جتور تراولر

کابین از طراحی T-شکل با لبه‌ها و گوشه‌های صاف بهره می‌برد و کیفیت مواد داخلی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این خودرو به یک نمایشگر کنترل مرکزی شناور بزرگ مجهز شده است. حالت رانندگی تراول پلاس عملکرد برجسته‌تری در بخش بوم‌گردی و رانندگی هوشمند ارائه می‌دهد. در زیر نمایشگر اصلی دکمه‌های کنترلی قرار دارند. انتخابگر دنده بسیار زیبا و طراحی درها شیک به نظر می‌رسد.

جتور تراولر از نسل ششم پیشرانه چهار چرخ محرک بورگ‌وارنر با دو نوع موتور 1.6 و 2 لیتری و جعبه‌دنده‌های هفت سرعته دوکلاچه و هشت سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/14
ترکیب علنی رنجرور دینفدر جدید با طرح مفهومی که فورد برانکو منتشر کرده بود
1401/12/15
اگه قرار باشه این مدلی نگاه کرد که خودرو سازی های مطرح جهان مخصوصاً تو مدل های قدیمی همه دارن از رو هم اسکی میرن که. صرفاً چون یک یا چند نقطه مشابه وجود داره دلیل بر مهندسی معکوس نیست.