موضوعات داغ

چری اومودا 5 وارد اسپانیا شد، شرکت چینی در اندیشه فتح بازار اروپا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چری اومودا 5 یکی از محصولات جدید این شرکت است که در کشورمان با نام فونیکس FX شناخته می‌شود. چری این محصول را برای ارتقا جایگاه رقابتی خود در سطح جهان معرفی کرده است. اکنون پس از عرضه اومودا 5 به بازارهای صادراتی سنتی چری، این خودرو وارد بازار اسپانیا شده است.

چری در ماه فوریه 2023، برند اومودا را در اسپانیا به ثبت رساند. نخستین و تنها محصول این برد در حال حاضر چری اومودا 5 است، شاسی بلند جمع‌وجور جوان پسند چینی که چری با استفاده از آن در بازار اسپانیا حاضر شده است. انتظار می‌رود نخستین خودروهای اومودا 5 در تابستان سال جاری میلادی به دست مشتریان اسپانیایی برسند.

چری برای توزیع خودروهایش در اسپانیا، با شرکت آستارا (Astara) قرارداد بسته است. این شرکت وظیفه عرضه انحصاری محصولات چری در اسپانیا را برعهده دارد. رقبای چری اومودا 5 در بازار اسپانیا عبارتند از: دانگ فنگ DFSK 500، سیتروئن C5 ایرکراس، سوزوکی اس کراس و هیوندای توسان.

چری اومودا 5 در اسپانیا با موتور 1.6 لیتری TGDi بنزینی عرضه خواهد شد که حداکثر راندمان آن به 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این خودرو با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به دست مصرف‌کنندگان اسپانیایی خواهد رسید.

چری اومودا 5

با توجه به افزایش تمایل مشتریان اروپایی برای خرید خودروهای برقی، انتظار می‌رود تا چری اومودا 5 الکتریکی نیز به بازار اسپانیا عرضه شود. نسخه الکتریکی این خودرو به موتور برقی با 204 اسب بخار قدرت مجهز است که انرژی آن توسط پکیج باتری 64 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. برد این خودرو حدود 450 کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن نیز 7.8 ثانیه خواهد بود. قیمت چری اومودا 5 برای مشتریان اسپانیایی طی ماه‌های آتی اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/12/18
ذرتتتتتتتتتتتت . کله مردمشونو خر گاز نگرفته بین آنهمه برند بیان جنس بنجل چینی بخرند .
فقط ایرانه که برای این اسباب بازی های شاستی بلند ری** وگرنه اروپایی از تولید خودش استفاده میکنه نهایت وارداتی اش از آمریکا ژاپن بدترینش کره
1401/12/20
خیلی وقت که محصولات چری با نام d5 تو اسپانیا دارن عرضه میشن یکم اطلاعاتتو ببر بالا
1401/12/19
قایل توجه کسانیکه همیشه غر می زنند که خودروهای چینی فقط در ایران فروخته می شوند