موضوعات داغ

بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بسیاری از افراد هنگام بهار و عید نوروز تصمیم می‌گیرند به سفر بروند. به همین منظور اگر خودروی شخصی داشته باشند یا توان خرید خودروی شخصی داشته باشند به فکر تدارک و آماده‌سازی خودروی خود می‌افتند. تدارک خودرو شامل راحتی و تناسب ماشین برای سفر، جادار بودن خودرو، امکانات رفاهی و آپشن‌های خودرو و... می‌شود. ما در این مقاله از مجله خودرو بانک می‌خواهیم به بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی بپردازیم. به‌نظر شما ماشین لاماری می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد؟ اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که برای سفرهای نوروزی، چه خودروهایی مناسب هستند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برای انتخاب بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی چه مؤلفه‌هایی را باید مدنظر داشت؟

بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی را با درنظرداشتن موارد زیر می‌توان یافت:

۱. امنیت خودرو

۲. کابین و فضای داخلی خودرو

۳. میزان مصرف سوخت خودرو

۴. سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو

۵. سیستم تهویه خودرو

در ادامه به تشریح هریک از این مؤلفه‌ها خواهیم پرداخت.

۱. امنیت خودرو

شاید بتوان گفت مهم‌ترین مولفه‌ای که برای انتخاب خودرو جهت سفرهای نوروزی باید مدنظر داشت، امنیت است. لوازم ایمنی و مقاومت بدنه خودرو هم بخشی از امنیت را شامل می‌شود. قدرت پایداری، سیستم ترمز خودرو، داشتن کمربند ایمنی، ایربگ و تعداد آن، سنسورهای هشدار و داشتن سیستم تعلیق مناسب نیز در تأمین امنیت خودرو دخیل هستند.

۲. کابین و فضای داخلی خودرو

جادار بودن فضای داخلی خودرو و کابین نیز در انتخاب خودرو برای سفرهای نوروزی از اهمیت بالایی برخوردار است. میزان راحتی صندلی‌های خودرو و جادار بودن صندوق‌عقب خودرو را نیز باید لحاظ کرد.

۳. میزان مصرف سوخت خودرو

خودروهایی که مصرف سوخت بالایی دارند، چندان مناسب سفر، خصوصاً سفرهای نوروزی که طولانی هستند نیست و باید در انتخاب خودرو برای سفرهای نوروزی دقت داشته باشید که ماشین شما مصرف سوخت نسبتاً پایینی داشته باشد.

۴. سیستم گرمایشی و سرمایشی خودرو

ازآنجاکه در فصل بهار ممکن است هنگام سفر نوروزی با هر نوع آب‌وهوایی مواجه شوید باید دقت داشته باشید که سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی خودروی انتخابی شما مناسب و سالم باشد تا وقتی با هوای سرد یا گرم مواجه شدید دچار مشکل نشوید.

۵. سیستم تهویه خودرو

ازآنجاکه در سفرهای نوروزی خانواده همراه شما هستند و نیاز به هوای مطبوع در داخل کابین خودرو دارید تا سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید، لازم است که سیستم تهویه خودروی شما سالم و قوی باشد و بتواند با سیستم گرمایشی و یا سیستم سرمایشی خودرو هماهنگ کار کند.

مناسب‌ترین خودروها برای سفرهای نوروزی

ما در این بخش چند نمونه از خودروهای داخلی و چند نمونه از خودروهای خارجی که نسبت به سایر خودروها برای سفرهای نوروزی مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین خودروهای داخلی برای سفرهای نورزی عبارت‌اند از:

خودروی دنا کاملا مناسب سفرهای نوروزی

۱. خودروی دنا

شاید بتوان خودروی دنا را بهترین خودروی داخلی برای سفرهای نوروزی دانست. همه مدل‌های این خودرو با توجه وزن، میزان مصرف سوخت و هندلینگ خوبشان می‌توانند شرایط یک سفر راحت و باکیفیت را برای سرنشینان فراهم کنند.

۲. خودروی سمند

هرچند میزان مصرف سوخت خودروی سمند خیلی کم نیست؛ اما باتوجه‌به اینکه مدل‌های جدید این خودرو از جمله سمند LX و سمند سورن توربو دارای موتور EF7 و EF7 توربوشارژ هستند و قدرت و کشش بالایی دارند. داشتن سیستم تعلیق قوی، هندلینگ مناسب و متعاقباً بازدهی فنی بالا موجب شده است که این خودرو برای سفرهای نوروزی بسیار مناسب باشد. این خودرو امنیت بالایی دارد و سیستم ترمزش قوی و کابینش بسیار جادار و مناسب خانواده است.

۳. خودروی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار

خودروی پژو ۲۰۶ به‌خاطر ظاهر اسپورتی که دارد، طرفداران زیادی دارد؛ اما مشکل اصلی این خودرو این است که فضای داخلی کابینش کم و فضای بار چندانی ندارد. سازنده این خودرو با ارائه مدل صندوق‌دار این خودرو، مشکل را حل کرده است. همین موضوع باعث شده است که خودروی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار برای سفرهای نوروزی که عمدتاً سفر با خانواده است، مناسب باشد.

هرچند که همه مدل‌های این خودرو این ویژگی را ندارد؛ اما مدل ۷۸ آن باتوجه‌به داشتن موتور TU5 بازدهی خوبی دارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سفرهای نوروزی باشد. سیستم ترمز پژو ۲۰۶ صندوق‌دار خیلی قوی بوده و هندلینگ و فرمان‌پذیری خوبی دارد. میزان مصرف سوخت این خودرو کم است و فضای داخل کابینش نسبتاً زیاد است.

پژو ۴۰۵ و سفرهای عید

۴. پژو ۴۰۵ و پارس

خودروهایی مثل پژو ۴۰۵ و پژو پارس نیز با توجه با جادار بودن کابین و صندوق‌عقبش جزو بهترین خودروها برای سفرهای نوروزی است. این خودروها نیز از قدرت هندلینگ و فرمان‌پذیری خوبی برخوردار هستند و مقاومت بدنه خوبی نیز دارند.

ماشین تارا را چقدر می‌‌شناسید؟ به‌نظرتان این خودرو هم گزینه مناسبی است؟

بهترین خودروهای خارجی برای سفرهای نوروزی

بهترین خودروهای خارجی برای سفرهای نوروزی نیز عبارت‌اند از:

۱. هیوندای اکسنت Blue نیو فیس

خودروی هیوندای اکسنت Blue نیو فیس خودرویی کوچک است و در ظاهر به نظر می‌رسد که صرفاً برای سفرهای درون‌شهری مناسب است؛ اما به‌خاطر قیمت مناسب و آپشن‌های زیادی که دارد، برای سفرهای نوروزی مناسب است. هیوندای اکسنت Blue نیو فیس ضمن اینکه فضای داخل کابینش جادار است این امکان را دارد که با تاکردن صندلی‌های عقبش، فضای داخل صندوق‌عقب را افزایش داد و بار بیشتری را در صندوق‌عقبش جا داد. صندوق‌عقب آن نیز به‌خودی‌خود فضای بسیار خوبی برای قراردادن تعداد زیادی چمدان دارد. این خودرو دارای سیستم تهویه دیجیتال و دنده‌اتوماتیک تیپترونیک ۶ دنده است. همه این قابلیت‌ها موجب می‌شود که خودروی هیوندای اکسنت Blue نیو فیس را جزو بهترین خودروها برای سفرهای نوروزی محسوب کنیم.

سراتو نیوفیس مناسب برای سفرهای بهاری

۲. سراتو نیو فیس

خودروی سراتو نیو فیس دارای کابین ارگونومیک و صندلی‌های راحتی است. این خودرو صندوق‌عقبی هوشمند و بسیار جادار دارد و با داشتن ۶ ایربگ، سطح ایمنی بسیار بالایی دارد. میزان مصرف سوخت سراتو نیو فیس ۵/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و دارای کروز کنترل و صندلی‌های چرمی و برقی است. همه این موارد موجب می‌شود که در انتخاب بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی، خودروی سراتو نیو فیس را نیز مدنظر داشته باشیم.

۳. کیا اپتیما

خودروی کیا اپتیما نیز یکی از خودروهایی است که باتوجه‌به امکانات رفاهی و آپشن‌هایی که دارد در لیست بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی قرار می‌گیرد. این خودرو دارای صندلی‌های عقب و جلوی آپشنال، نرم و راحتی است و طراحی صندلی راننده این خودرو به‌گونه‌ای است که سرنشین عقب فضای کافی برای گذاشتن پاهایش دارد. سواری خودروی کیا اپتیما بسیار نرم بوده و با داشتن شاسی‌ای از فولاد بسیار مقاوم، پیچ‌وخم و ناهمواری‌های جاده‌ها را به‌راحتی و بدون تلاطم طی می‌کند.

۴. هیوندای سانتافه

دیگر خودرویی که جزو بهترین خودروها برای سفرهای نوروزی است، خودروی هیوندای سانتافه است که با داشتن بدنه مقاوم و ۱۱ ایربگ، ایمنی بسیار بالایی دارد. این خودروی دارای استاندارد یورو ۵ بوده و مصرف سوختش ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. خودروی هیوندای سانتافه کابین فوق‌العاده جاداری دارد و ظرفیت ۷ سرنشین را نیز دارد. این خودرو همچنین دارای آپشن‌هایی همچون آینه تاشو برقی سه‌حالته، رادار نقطه کور، سیستم تنظیم ارتفاع cool box، اتو پارک و... است.

۵. هیوندای توسان

از محبوب‌ترین و مناسب‌ترین خودروها برای سفرهای نوروزی خودروی هیوندای توسان است. این خودرو دارای سیستم تعلیق بسیار خوبی است و نقطه گرانش بالایی نیز دارد. این خودرو در پیچ و خم‌ها و ناهمواری‌های جاده نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. قطعات خودروی هیوندای توسان دوام بالایی داشته و استهلاک این خودرو بسیار پایین است. فضای داخل کابین توسان زیاد بوده و دارای استاندارد یورو ۵ است. میزان مصرف سوخت توسان نیز ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است.

کنار گزینه‌های داخلی و خارجی بررسی شده، مشخصات شاهین سایپا را هم بشناسید و بعدا تصمیم بگیرید.

انتخاب خودرو، اولین پلن شروع سفرهای نوروزی

همیشه باید دقت داشته باشید که برای سفرهای نوروزی خودرویی را انتخاب کنید که علاوه بر کشش و توان فنی بالا، راحتی و رفاه خوبی نیز برای سرنشینان خودرو حین سفر تأمین کند. ایمن سازی خودرو قبل از سفر نوروزی نیست بسیار مهم است.

در این مقاله تلاش کردیم بهترین خودرو برای سفرهای نوروزی را از برندهای داخلی و خارجی به شما معرفی کنیم. امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/2
در جواب سوالی که گفتید تارا برای مسافرت خوب هست یا نه باید بگم که با توجه به ایرانی بودن ماشین ، معایبی هم داره و بحث ظاهر هم که سلیقه ای هست و ارتباطی با سوال نداره . با توجه به کلیات درسته ماشینِ پر شتابی نیست ولی با توجه به خیابان ها و جاده های پر ترافیک و غیر استاندارد کشور به شتاب آن چندانی نیازی ندارید ، از نظر فنی هم که موتور tu5+ که چند سالیه خودش رو ثابت کرده و موتور کم استهلاکیه . از نظر فضای داخلی و صندوق هم که بزرگترین صندوق در بین ماشین های ایرانی و تعدادی خارجی رو داره و فضای سرنشینان عقب و جلو کاملا مناسبه .
از نظر امکانات و تجهیزات هم در بین ماشین های داخلی بیشترین امکانات رو داره .
1402/1/3
خوب البته با سمند و پارس و 405 یه سفر ب جنوب بری برگشتنی یه واشر سر سلیندر باید عوض کنی
1402/1/5
مورد ایمنی اولین پارامتر بوده بعد بجای معرفی تارا و شاهین به عنوان پلتفرم های ایمن داخلی از پژو و دنا صحبت میکنید..! فقط همین چندروز ابتدایی سال قریب به 500 نفر تلفات داشتیم