موضوعات داغ

ماشین چانگان CS55 پلاس

(3.4/5) 229 رای

سایپا بالاخره موفق شد تا پس از چند سال تلاش، چند مدل مختلف از خودروهای چانگان را روانه بازار ما کند. یکی از این مدل‌ها چانگان CS55 پلاس است که یک کراس‌اوور میان رده محسوب می‌شود. چانگان CS55 پلاس یکی از محصولات جدید این شرکت خودروسازی است که در طول دو سال 2021 و 2022 شاهد عرضه دو نسخه متفاوت از آن بودیم. چانگان CS55 پلاس در بازار ایران با خودروهای مختلفی همچون لاماری ایما، فونیکس تیگو 7 پرو، کی ام سی J7 و دیگنیتی پرایم روبرو خواهد بود. این خودرو از ساختاری همانند دیگر خودروهای این رده بهره می‌برد اما امکانات رفاهی و ایمنی متعدد آن را در جایگاه متفاوتی نسبت به سایرین قرار داده است.

0 km/h
حداکثر سرعت
5.9 liter/100km
مصرف سوخت
1499 cc
حجم موتور

مشخصات چانگان CS55 پلاس

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
7 سرعته خودکار دوکلاچه
حداکثر توان
188 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی چانگان CS55 پلاس

مزایا و معایب چانگان CS55 پلاس

مزایا

ظاهر زیبا، قوای فنی قدرتمند

معایب

حساسیت نسبت به بنزین کم کیفیت، قیمت بالاتر نسبت به رقبا

بررسی چانگان CS55 پلاس

چانگان پس از معرفی نسل جدید کراس‌اوورهای خانواده CS، نسخه‌های پلاس آن‌ها را نیز در فاصله سال‌های 2020 تا 2021 معرفی کرد. نسخه اول چانگان CS55 پلاس نیز در سال 2021 معرفی شد که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به برادر کوچکترش یعنی چانگان CS35 پلاس داشت. با این حال سال بعد چانگان تصمیم گرفت تا این خودرو را تغییر دهد و کراس‌اوور متفاوتی روانه بازار کند.

چانگان CS55 پلاس

نسخه دوم چانگان CS55 پلاس در سال 2022 میلادی معرفی شد که همین نسخه توسط سایپا به بازار ما عرضه شده است. در نسخه دوم این کراس‌اوور شاهد آن هستیم که طراحی سری Uni مورد استفاده قرار گرفته است و خطوط تیز و منظم جای خود را به خطوط منحنی داده‌اند. همزمان با تغییرات ظاهری، تعدادی آپشن نیز به چانگان CS55 پلاس جدید اضافه شده است.

داخل چانگان CS55 پلاس

شاید طراحان چینی برای خلق ظاهر خارجی چانگان CS55 پلاس از الگوهای اروپایی فاصله گرفته باشند اما در کابین این خودرو همچنان می‌توان اصول طراحی خودروهای اسپرت اروپایی را مشاهده کرد. با نیم نگاهی به فضای داخلی چانگان CS55 پلاس، به راحتی متوجه شباهت‌های بین این خودرو و کابین نسل جدید خودروهای پژو خواهید شد. فرمان کوتاه و تخت به همراه صفحه نشانگرهایی که بالای آن نصب شده است، از المان‌های طراحی داخلی خودروهای پژو است که در چانگان CS55 پلاس نیز مشاهده می‌شود.

چانگان CS55 پلاس

داشبورد چانگان CS55 پلاس به صورت لایه لایه طراحی شده است و در هر طبقه از آن تعدادی کنترلر یا یک نمایشگر قرار گرفته‌اند. کنسول میانی بین دو صندلی نیز ارتفاع بلندی دارد و صندلی‌های ردیف جلو را کاملا از یکدیگر جدا کرده است. با این حال به دلیل وجود فاصله بین محوری 2656 میلی‌متر و سقف بلند، به نظر نمی‌رسد که سرنشینان این خودرو دچار مشکل شوند.

طراحی چانگان CS55 پلاس

اگر خودروهای سری Uni چانگان را مشاهده کرده باشید، متوجه شباهت بسیار میان آن‌ها و چانگان CS55 پلاس خواهید شد. در واقع طراحان چانگان برای خلق ظاهر CS55 پلاس، ایده‌های فانتزی سری Uni را با ظاهر یک شاسی بلند معقول و معمول در هم آمیخته‌اند. جلوپنجره بزرگ به همراه چراغ‌های جلو تیز و کشیده و فروررفتگی‌های گوشه سپر، از جمله نکات قابل توجه نمای جلو چانگان CS55 پلاس هستند. در نمای جانبی ظاهری کاملا ساده را مشاهده می‌کنیم که رنگ نارنجی در آن جایگزین رنگ قرمز سابق شده است. نکته بارز بخش جانبی این خودرو، رینگ‌های آلومینیومی پنج پره دوبل هستند.

چانگان CS55 پلاس

تفاوت اصلی نسل اول و دوم چانگان CS55 پلاس در نمای ظاهری، حرکت از طراحی اروپایی به سمت طراحی آسیایی است. به همین دلیل در نمای عقب این خودرو ظاهری شبیه به خودروهای لکسوس را مشاهده می‌کنیم که به دلیل آشنایی آن برای مشتریان ایرانی، یک نکته قوت برای کراس‌اوور چانگان محسوب می‌شود.

مشخصات چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس همانند بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر را زیرکاپوت خود ارائه می‌دهد. این پیشرانه در دو نسخه MPi و GDi ارائه می‌شود که نمونه مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد. حداکثر سرعت چانگان CS55 پلاس معادل 190 کیلومتر بر ساعت است و مصرف ترکیبی این کراس‌اوور نیز 6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس

نام خودرو
چانگان CS55 پلاس
کشور سازنده
پرچم کشورچین
سال (طراحی)
2017
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1499 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
188 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته خودکار دوکلاچه
شتاب 0 تا 100
8.2 ثانیه
حداکثر سرعت
-
وزن
1445 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4515 طول - 1865 عرض - 1680 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2656 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین چانگان CS55 پلاس

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 55 لیتر
  • -
  • -

امکانات و تجهیزات چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس در قالب چند تیپ به بازار عرضه می‌شود که در فول‌ترین نسخه آن، طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی در اختیار مالک قرار می‌گیرد. در صورتی که چانگان CS55 پلاس با امکانات ایمنی و رفاهی کامل به دست مشتریان ایرانی برسد، کراس‌اوورهای دیگر این رده با یک رقیب جدی مواجه خواهند شد.

چانگان CS55 پلاس

از جمله تجهیزات چانگان CS55 پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: سنسور نور و سنسور باران، چراغ‌های LED، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، دستیار صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع و سیستم تهویه با قابلیت تصفیه هوا.

امکانات چانگان CS55 پلاس

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی
سیستم صوتی
Apple CarPlay، 6 بلندگو
ترمز و پایداری
ABS - EBD - LKA - FCW - AEB - TJA - ESP - TCS - HHA - HDC - LDW
دیگر امکانات
صفحه نمایش 12.3 اینچی، پشت آمپر 10.25 اینچی، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید

رقبای چانگان CS55 پلاس در بازار

قیمت چانگان CS55 پلاس در بالاترین تیپ آن، به حدود 19 هزار دلار می‌رسد. با توجه به نوسانات نرخ ارز، عوارض واردات خودرو و رقابت بر سر خرید خودرو در بورس کالا، انتظار داریم تا قیمت این خودرو در محدوده 1.5 میلیارد تومان قرار گیرد. این نرخ اندکی از کراس‌اوورهای رقیب گران‌تر است اما در ازای آن بسیاری از تجهیزات ایمنی و رفاهی متمایز در اختیار شما قرار خواهند گرفت. همچنین باید توجه داشت که چانگان CS55 پلاس یکی از معدود کراس‌اوورهای چینی با مشخصه‌های اسپرت و جوان پسند در بازار خواهد بود.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • - - بروز رسانی در جمعه 31 فروردین
  • سایپا

سوالات متداول

چانگان CS55 پلاس با کدام پیشرانه به بازار ایران عرضه خواهد شد؟

برای چانگان CS55 پلاس از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده شده است که حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند

سیستم انتقال قدرت چانگان CS55 پلاس از چه نوعی است؟

جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو چانگان CS55 پلاس را برعهده دارد

بزرگترین مشخصه چانگان CS55 پلاس چیست؟

بهره‌مندی از امکانات رفاهی و ایمنی متفاوت در کنار حس و حال اسپرت رانندگی، از مهم‌ترین ویژگی‌های چانگان CS55 پلاس هستند

نظرات کاربران

35 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/11/9
به نظرم از تیگو 8 پرو مکس به مراتب خودروی بهتری است
1401/12/7
چه حرفیه ااصلا با تیگو ۸ قابل مقایسه نیست . شاید با فیدیلیتی ۵ نفره بشه مقایسه کرد
1401/12/7
مرتضی جان مقایسهت اشتباهه چون این ماشین رقیب تیگو۷پرو هست و از اون بهتره
1402/6/16
دوست عزیز این ماشین ها با هم قابل مقایسه نیستند هم از لحاظ قدرت و ام کیفیت و آپشن
1401/12/6
قیمتش چنده
1401/12/7
با تیگو ۷ پرو هم قابل مقایسه نیست نه ظاهری نه از نظر آپشن ها و نه از نظر موتور ....
1401/12/18
فری جون شما اصلا می‌دونی شرکتهای چینی سازنده خودرو در چین چه ساختاری داره
میدونید یکی از بهترین‌های چین زوتی است که تکنولوژیست‌ها ی گروه تویوتا و میتسوبیشی باهاشون همکاری مداوم داره و از سهامداران اصلی اون هستند حالا اگه یه خودرو از زوتی بیاد تو ایران خالیفوسور های حامی اشغال ساز مدیران خودرو شروع میکنم به مغلطه بازی
1401/12/28
بزرگترین مزیتش نسبت به تیگو ۷ پرو دوکلاچه بودنشه
Cs55 وcs35 گیربکس های at و دو کلاچه دارن ولی رغیب های مستقیم این دو‌یعنی x55 پرو و تیگو ۷ گیربکس cvt دارن که به مراتب تو بلند مدت کیفیت اینهارو نخواهد داشت
1402/9/10
نسبت به تیگو ۸ پرومکس هم بهتره
1401/12/9
سلام عالیه ولی قیمتش بالاس.
1401/12/16
شرکتهای هاوال و جیلی و چانگان و faw و بایک جزو پنج شرکت اول چین هستند و شرکت چری و جتور که از یک خانواده هستند در ته جدول قرار دارند
1401/12/18
به به
۷ سال پیش من چانگان ایدو داشتم اون زمان ملت فهیم ایران مارو مسخره میکردن
واقعا عجیبه که ملت ما همیشه یک دهه و بعضاً یک قرن از دنیا عقب هستند
بله چانگان جوینت ونچر فورد آمریکاست و خودروهای خوب و با اصل و نصب میسازه ولی حیف از ملتی که آگاهی ندارند دقیقا چری خودرو ساز دولتی چین است مثل ایران فرقون خودمون
برندهای خوب چین دسته کمی از دنیا ندارن
1401/12/18
به به
۷ سال پیش من چانگان ایدو داشتم اون زمان ملت فهیم ایران مارو مسخره میکردن
واقعا عجیبه که ملت ما همیشه یک دهه و بعضاً یک قرن از دنیا عقب هستند
بله چانگان جوینت ونچر فورد آمریکاست و خودروهای خوب و با اصل و نصب میسازه ولی حیف از ملتی که آگاهی ندارند دقیقا چری خودرو ساز دولتی چین است مثل ایران فرقون خودمون
برندهای خوب چین دسته کمی از دنیا ندارن
1402/5/2
میشه گفت اگه سه کمپانی چین در دنیا حرفی واسه گفتن دارن یکیش همین چانگانه که بیشتره کاراش در میشیگان امریکا و میلان ایتالیا انجام میشه(بخش طراحی چانگان در ایتالیاست)
از معدود برندهای چینی موجود در بازار امریکا همین چانگانه ، برخلاف خیلیا که میگن چری ولی تا جاییکه من میدونم اصلا برند چری و جنتور در امریکای شمالی نیست.شاید در کشورای جنوبی مثل برریل و کلمبیا و شیلی باشه ولی در شمال نیست ولی دوستان مدیران خودرو الکی انداختن سر زبونا که چری در امریکا هست در صورتیکه دروغه.
کلا برند چانگان معتبرتره ولی به لحاظ امکانات و طراحی و تجهیزات بهرحال هر خوردرویی بنا به کلاس و سفارش و قیمت مدنظر تفاوتهایی دارن.
درکل کبوتر با کبوتر باز با باز…
منم موافقم قیمتش یکم بالاست و البته هنوز توی بلندمدت باید بررسی و مقایسه بشه.
1402/1/2
قیافه‌ش از لاماری خیلی بهتره! ولی تیگو۸پرومکس چون چهارچرخ محرک هست بهتره
باید ببینیم با چه قیمتی میدن
1402/1/2
عالی بود
1402/1/2
سی سه هزار نفر منتظر النترا 2023 میمونند یه چند تفری این دوتا اشغال چینی رو میخرند نباید اینا رو همزمان با النترا برای فروش میگذاشتند
1402/1/2
اگه تو محدوده ۱ونیم میلیارد عرضه بشه خدایی خوبه
نسبت به اسپورتیج و توسان های ده سال پیش که در رده قیمتی بالاتری قرار دارن قطعا خودروی بهتری هست
چانگان جزو خودروساز های برتر چین هست و از نظر دوام و استهلاک چیزی کمتر از کره ایا و ژاپنیا نداره
1402/1/2
سلام. از اونجایی که این خودرو قرار نیست در بورس کالا کشف قیمت بشه، امیدواریم دولت با قیمت گذاری منصفانه تعرفه واردات این خودرو باعث بشه خودروسازهای خصوصی مانند بهمن و فونیکس و فردا موتور در قیمت گذاری خودروهای هم رده ی این خودرو کمی تجدید نظر کنند تا قشر متوسط جامعه توان خرید این خودرو ها را داشته باشند. به واسطه ی تصمیمات درست وزیر محترم صمت در مورد قیمت گذاری تعرفه واردات امیدواریم این اعتماد از دست رفته دوباره برگردد و مردم کمی طعم آسایش و رفاه را بچند. درود بر همه ی مسئولین دلسوز
1402/1/4
به نظرم اگر بیاد و سایپا با تیراژ بالا عرضه کنه، میتونه خیلی خوب بفروشه، از نظر موتور و طراحی خوبه
1402/1/11
سانروف نداره
1402/1/20
سانروف پاناروما داره
1402/1/14
امکانات رفاهیش رو میشه دقیق بگین مثلاً گرمکن صندلی داره یا نه ؟
1402/1/28
سلام
چانگان cs35پلاس تیپ ۳ رو با اولویت نوبت دهی۹۰۰۰ میشه برنده شد؟؟
1402/2/8
اینا که هیچکدوم سانروف و سقف پانامرا ندارند!!!؟
1402/10/29
اتفاقا هر دو را دارند
1402/7/22
در آخرین رتبه بندی کیفیت در چین
چری در صدر شرکت‌های چینی هستش.
برزد نگاه کن د
1402/7/24
با سلام. آیا ماشین چانگان 55پلاس که در سامانه یکپارچه عرضه میشود سقف شیشه ایش باز میشود؟
1402/8/2
با این پیشرانه توربو و سیستم GDI و بنزینهای کم کیفیت ایران دچار مشکل نمیشه؟
الان در نمایندگی ها تیگو 7 پرو که بنا به همین علت موتورهاشون داغون شده به فراوانی دیده میشه.
1402/8/18
در دور دوم با اولویت ۱۶۰۰۰ شانزده هزار دراومد
1402/9/20
بهترین کراس آور وارداتی بعد از یونی کی . شاید خیلی ها راجع به اسپرتیج جبهه بگیرن اما درگ و شتاب ثانویه رخ وحشی تر قیمت و مصرف پایین تر . همکاری با مزدا و فورد . به نظر من خودروی ارزنده و تاپ لول وارداتی همینه . وای به روزی یونی تی دوهزار توربو برا جوونا بیاد . وای وای
1402/10/29
چانگان یکی از برندها و خودروهای پرفروش در خود چین هست .
1402/11/18
داخل کاتالوگ سامانه خبری از کروز کنترل نیست واقعا نداره!؟
1402/11/19
داداش مگه میشه کروز کنترل نداشته باشه مگه پیکانه؟!
1403/1/21
گارانتی این ماشین توسط سایپا چند ساله؟