موضوعات داغ

چگونه ماشین خود را با قطار حمل کنیم؟ + چند توصیه برای حمل ماشین با قطار

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

قطار، از آن قبیل وسایل حمل‌ونقل محسوب می‌شود که هم می‌توان تجربه یک سفر لذت‌بخش را با آن داشت و هم می‌توان انواع بارهای سبک و سنگین را به‌وسیله آن جابه‌جا کرد. حمل کردن ماشین هم از جمله قابلیت‌های قطار است و به مسافران کمک می‌کند تا با خیال آسوده به شهرهای مقصد خود مسافرت کنند. تصور کنید که شما می‌خواهید تمام مسیرهای شهر مقصد را با ماشین خودتان دور بزنید و در عین حال می‌خواهید در طول رسیدن به آن‌جا استراحت کنید و از تماشای طبیعت لذت ببرید. قرار دادن ماشین خود روی قطار یا داخل کوپه‌های باربری آن می‌تواند تصورات شما را به واقعیت تبدیل کند.

حمل ماشین با قطار، در بسیاری از کشورهای جهان مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود و چندین مزیت مهم هم نسبت به سایر روش‌ها دارد. برای مثال، شرکت باربری Amtrak، یکی از مشهورترین مجموعه‌هایی است که هم در حوزه مسافربری و هم در حوزه باربری (از جمله حمل ماشین) در اروپا فعالیت می‌کند. با ما در این مقاله از مجموعه بانک خودرو همراه شوید تا این روش حمل ماشین شخصی را در کنار هم بررسی کنیم.

روش حمل ماشین با قطار چگونه انجام می‌شود؟

جابه‌جایی یا حمل کردن وسایل نقلیه مثل ماشین، شامل بخش مربوط به بارگیری‌های سنگین قطار محسوب می‌شود. در بسیاری از مطالب، از این روش به‌عنوان حمل‌ونقل ریلی یا Rail Freight یاد می‌کنند. حمل ماشین با قطار، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های ممکن محسوب می‌شود؛ چرا که اگر بخواهیم این روش را با سایر روش‌ها (مثل حمل ماشین با تریلی یا ماشین سنگین) مقایسه کنیم، متوجه مزایا و معایب آن می‌شویم.

فرایند حمل ماشین با قطار بسیار ساده‌ست؛ در ابتدا ماشین روی قطار بارگیری می‌شود و سپس از مبدا به مقصد حرکت می‌کند. این جدول، نشان‌گر بخشی از مزایای حمل ماشین با قطار در مقایسه با استفاده از ماشین‌های سنگین است:

حمل ماشین با قطار حمل ماشین با ماشین‌های سنگین
مقرون به صرفه احتمال چپ شدن ماشین در جاده
مطمئن و قابل اطمینان گران بودن هزینه ترانزیت
امکان حضور صاحب ماشین به‌عنوان مسافر برای حمل ماشین تا شهر مقصد محدودیت در وزن ماشین برای حمل‌ونقل

حمل ماشین با قطار چه مزیتی دارد؟

حمل ماشین با قطار ؛ تجربه ای هیجان انگیز

انعطاف‌پذیری و در دسترس بودن، مهم‌ترین عوامل استفاده از ماشین‌های شخصی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با حمل ماشین خود با قطار، آن را در شهر مقصد تحویل بگیرید و بلافاصله سوار آن شوید و در شهر دوردور کنید. این روش، باعث کاهش هزینه‌ها در مسافرت‌های طولانی‌مدت می‌شود و می‌تواند به‌عنوان روشی هوشمندانه برای مدیریت هزینه‌ها محسوب شود. طبیعی است که این روش در کشورهای غربی، کارکرد بهتر دارد؛ چرا که زیرساخت‌های ریلی این کشورها توسعه‌یافته هستند و نمی‌توان کیفیت آن را با سایر کشورها مقایسه کرد.

مسیر تردد اکثر قطارها از میان جنگل‌ها، کوهستان‌ها و مسیرهای ریلی جذاب می‌گذرد. بنابراین، اگر قرار است که سوار بر یک قطار شوید و ماشینتان را هم حمل کنید، با یک تیر 2 نشان ارزشمند را هدف قرار داده‌اید. اگر همه این مزایا را کنار بگذاریم، باید به یکی از معایب استفاده از این روش هم اشاره کنیم. برای مثال، اگر قطار مورد نظر از بین مسیرهای جذاب عبور نمی‌کند و یا فقط برای حمل ماشین و بار ساخته شده است، شاید ارزش امتحان کردن نداشته باشد.

مقاله مشخصات ماشین ساینا را از دست ندهید تا اطلاعات بیشتری از این خودروی داخلی به‌دست بیاورید.

چرا بهتر است که ماشین را با قطار حمل کنیم؟

حمل ماشین با قطار در ایران

حمل‌ونقل خودرو معمولاً از طریق کامیون‌ها، تریلی‌ها و به‌طور کلی ماشین‌های سنگین انجام می‌شود. به‌عقیده بعضی از افراد، حمل ماشین با قطار بهتر از سیار روش‌هاست؛ چرا که با محیط‌زیست سازگار است و کم‌ترین آسیب ممکن را به هوا و منابع طبیعی وارد می‌کند. بعضی دیگر هم عقیده دارند که حمل ماشین با قطار باعث می‌شود تا آن‌ها با ماشین خود رانندگی نکنند و در نتیجه، هزینه عوارض هم حذف شود. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر کنار رفتن هزینه عوارض جاده‌ای، هزینه سوخت هم کاهش پیدا کند و تعداد تصادف‌های بین جاده‌ای هم به‌حداقل برسد.

ضمناً اگر مسافر مورد نظر، بخواهد مقدار قابل توجهی بار جابه‌جا کند، می‌تواند روی روش حمل ماشین با قطار حساب ویژه‌ای باز کند. خودتان را جای این مسافر بگذارید؛ به‌نظر شما این‌که روی صندلی خود در قطار بنشینید و ماشین خود را با انواع وسایل و اقلام مورد نظر پر کنید، ارزشمند نیست؟ این‌طوری دیگر لازم نیست که برای حمل وسایل کوچک و بزرگ، به رانندگان کامیون پول بدهید.

اینکه چگونه ماشین را ضد سرقت کنیم در چنین شرایطی بسیارکاربردی است.

6 اقدام مهم که باید قبل از حمل ماشین با قطار انجام دهید

هر زمانی که بخواهید، ماشین خود را با قطار حمل کنید، باید چند اقدام مهم را هم در نظر داشته باشید که عبارتند از:

● تمام اشیا و وسایل با ارزش و قیمتی (از جمله اسناد، جواهرات، داروها و غیره) را از ماشین خارج کنید

● لاستیک و باتری ماشین را پیش از سفر چک کنید

● از آسیب‌های بدنه و سایر نقاط ماشین خود عکس بگیرید تا اگر پس از پایان سفر، به ماشینتان آسیبی رسید، بتوانید آن را ثابت کنید

● ماشین را به‌خوبی بشویید و تمیز کنید

● لوازم یدکی مورد نیاز را به‌همراه داشته باشید تا اگر ماشین در اثر تکان خوردن قطار، جابه‌جا شد و آسیب دید، بتوان قطعات آسیب‌دیده را عوض کرد

● از قفل بودن درب‌های خودرو مطمئن شوید و آن‌ها را چندین‌بار چک کنید

فراموش نکنید پیش از این کار چک لیست خودرو قبل از سفر را بررسی کنید.

حمل ماشین با قطار در ایران

حمل ماشین با قطار، یکی از روش‌های زمینی برای انتقال بارهای سنگین از مبدا به مقصد است. در بسیاری از مواقع، وقتی که صحبت از حمل یک بار سنگین (مثل ماشین) می‌شود، اکثر ما ناخودآگاه به تریلی‌ها و ماشین‌های سنگین فکر می‌کتیم. این در حالی است که قطار و مسیر ریلی آن، به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه، مطمئن و لذت‌بخش‌تر است.

شرکت رجا در ایران به راحتی این خدمات ویژه را به مسافرین ارائه می‌کند. برای این کار نیاز است بلیط مورد نظر برای حمل ماشین به مقصد مورد نظر خود را تهیه کنید. شما می‌توانید قبل از خرید بلیط تمامی اطلاعات مورد نظر در مورد سفر خود و حمل اتومبیل خود را به دست بیاورید. شرکت‌های حمل خودرو بسیاری به صورت آنلاین و حضوری این خدمات ویژه را به افراد ارائه می‌دهند. قطارها در مسیرهای در مسیرهای تهران-مشهد | شیراز-مشهد | تبریز-مشهد | اهواز-مشهد | کرمان-مشهد | تهران-اهواز | تهران-تبریز | تهران-شیراز | تهران-یزد | تهران-کرمان | تهران-زاهدان | تهران-بندرعباس و اصفهان –بندرعباس، خدمات حمل خودرو را انجام می دهند. از شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس می‌توان فدک، بارمان ترابر، قوی سیاه پارسیان و .... را نام برد.

در حمل ماشین با قطار، خودروی شما از یک مسیر ویژه عبور خواهد کرد و طی زمانی طولانی به مقصد می‌رسد. اگر شما دوست دارید سوار قطار شوید و از مناظر در طول مسیر دیدن کنید و دیگران نگران رانندگی طولانی و خسته‌کننده و پرهزینه نباشید، پیشنهاد می‌کنیم این روش جابجایی را امتحان کنید تا هم بتوانید در طول سفر از خودروی خود استفاده کنید و هم هزینه‌هایتان کاهش یابد.

مقاله تشخیص مدل ماشین از روی شماره شاسی یکی دیگر از مقالات کاربردی است که می‌تواند راهنمای شما باشد.

در این مقاله از مجموعه خودرو بانک به‎سراغ مزایا و اقدامات مربوط به حمل ماشین با قطار رفتیم. راستی، اگر از آن دسته طرفداران دنیای خودروسازی هستید که شب‌وروزتان با اخبار ماشین می‌گذرد، می‌توانید سایت خودرو بانک را در لیست علاقه‌مندی‌هایتان قرار دهید. نظرتان را در مورد جابه‌جایی ماشین با قطار بنویسید و به ما بگویید که چه مزایا و معایبی برای این روش به‌ذهنتان می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد