موضوعات داغ

معرفی 10 تا از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

خیلی از چیزها را در زندگی نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما آن‌چه که همیشه اتفاق می‌افتد، فصل زمستان در پایان هر سال است. به‌محض این‌که فصل پاییز به‌انتهای خود نزدیک می‌شود، روزنامه، اخبار، مراکز هواشناسی و شایعات شروع به انتشار تیترهای آخرالزمانی در مورد کولاک، برف، تگرگ و سرمای وحشتناک می‌کنند. زمستان‌های سخت، یکی از شایع‌ترین اتفاقت طبیعی در کشورهای اروپایی است و به‌قول سریال گیم‌آف‌ترونز، همیشه وینتر ایز کامینگ! اما خبر خوب این است که ماشین‌های قدرتمند و مطمئن، بهترین روش برای خلاص شدن از جاده‌های برفی و سرمای زمستان محسوب می‌شوند. نظر شما درباره ماشین لاماری چیست؟

در این مقاله از مجموعه بانک خودرو به سراغ 10 تا از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان رفته‌ایم تا با آن‌ها آشنا شوید. اگرچه بسیاری از این ماشین‌ها را نمی‌توان در ایران پیدا کرد، اما آشنایی با بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان از جمله موضوعات جذاب برای طرفداران ماشین محسوب می‌شود. با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

چرا انتخاب یک ماشین خوب در زمستان مهم است؟

کلید طلایی رانندگی مطمئن در جاده‌های یخ‌زده و لغزنده، سواری ماشین‌هایی است که انعطاف‌پذیر هستند و آپشن‌های متنوع هم دارند. منظور ما از انعطاف‌پذیر بودن ماشین، این است که خودرو در حین رانندگی روی جاده‌های یخ‌زده با قدرت به آسفالت بچسید و در عین حال، روی مسیرهای معمولی هم مثل یک پَر عمل کند. ماشین‌های پرسرعت، لاکچری، قدرتمند و منعطف، این امکان را فراهم می‌کنند تا راننده با خیال راحت به رانندگی ادامه دهد. برای مثال، یک ماشین که کشش بالایی دارد، با استفاده از قدرت موتور در جاده پیش می‌رود و صرفاً به لاستیک‌ها متکی نیست.

اگر از طرفداران پروپاقرص ماشین باشید، مطمئناً با ماشین‌های نوع SUV هم آشنایی دارید. این نوع ماشین‌ها مثل پژو 3008، سازگاری قابل توجهی با جاده‌های ناهموار و مسیرهای دشوار دارند. البته هزینه‌های ماشین‌هایی مثل پژو 3008 و فورد کوگا (Ford Kuga)، بالاست و برای خرید آن‌ها باید بودجه‌ای قابل توجه در نظر گرفت. بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند که به‌جای خرید یک SUV گران‌قیمت و بزرگ، یک هاچ‌بک جمع‌وجور داشته باشند و از شر هزینه‌های سرسام‌آور خلاص شوند.

10 تا از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان

در این بخش از مقاله بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان، به‌سراغ مطلبی از سایت Cars.usnews.com رفته‌ایم تا با سلیقه غربی‌ها بیشتر آشنا شویم. در ادامه، به هرکدام از ماشین‌هایی که اشاره می‌کنیم، یک نمره ارزیابی (از 1 تا 5) می‌دهیم و مهم‌ترین نکات آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. پیش‌ازاین‌که شروع کنیم، به این سوال فکر کنید که آیا ماشین‌های دنده‌اتوماتیک و SUV برای جاده‌های زمستانی مناسب هستند یا علاوه بر آپشن‌های هوشمندانه، باید به مسائل دیگر هم فکر کرد؟

1. داچیا داستر SUV (Dacia Duster SUV)

داچیا داستر SUV (Dacia Duster SUV)

● امتیاز: 3.5 از 5

● قیمت: 20 هزار یورو

ماشین داچیا داستر، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن بین خودروهای SUV محسوب می‌شود. این خودرو، علاوه‌براین‌که یکی از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان محسوب می‌شود، از لحاظ قیمتی هم برای اروپایی‌ها مقرون‌به‌صرفه است. قیمت معقولانه این ماشین، به‌معنای ضعیف بودن ساختار آن نیست؛ چرا که طراحی جذاب این ماشین به‌نحوی است که نمی‌توان آن را در رده خودروهای با قابلیت پایین قرار داد. داچیا داستر، حدود 200 میلی‌متر ارتفاع دارد و قابلیت کنترل شرایط رانندگی را در جاده‌های لغزنده زمستانی فراهم می‌کند.

2. بی ام و سری 3 تورینگ (BMW 3 Series Touring)

● امتیاز: 4.4 از 5

● قیمت: 41 هزار الی 59.745 یورو

طبق بررسی‌های سایت Carmagazine.com، ماشین BMW 3 Touring یکی از بهترین خودروهای موجود در بریتانیا محسوب می‌شود. صندوق عقب این ماشین، ظرفیت 500 لیتری دارد و فضای آن به‌نحوی طراحی شده است تا بتوان وسایل بزرگ و مورد نیاز برای سفرهای طولانی را به‌راحتی جا داد. قابلیت‌های ویژه این ماشین (از جمله هندلینگ فوق‌العاده) باعث شده تا بتوان آن را در لیست بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان قرار داد.

بی ام و سری 3 تورینگ، در 5 مدل M340i بنزینی، 320d، 320i و 330d دیزلی و 330e پلاگین هیبریدی در بازار جهانی عرضه شده است. وزن زیاد و سیستم کشش مکانیکی این خودرو باعث می‌شوند که مصرف سوخت آن بالا برود و این نکته را می‌توان از جمله معایب این ماشین محسوب کرد.

ماشین تارا را چقدر می‌شناسید؟ به‌نظرتان مناسب زمستان است؟

3. لندروور دیسکاوری اسپورت SUV (Land Rover Discovery Sport SUV)

لندروور دیسکاوری اسپورت SUV (Land Rover Discovery)

● امتیاز: 4 از 5

● قیمت: 34.480 الی 54.865 یورو

لندرور فریلندر (The Land Rover Freelander)، تولیدکننده خوش‌آوازه بریتانیایی آفرود، از همان فرمول همیشگی برای ساخت این ماشین استفاده کرده است. لندروور دیسکاوری اسپورت، مثل همه مدل‌های این برند، قابلیت بلعیدن جاده‌های لغزنده و دشوار را دارد. این ماشین، یکی از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان محسوب می‌شود؛ چرا که ماشین‌های لندروور معمولاً برای شرایط بسیار سخت ساخته می‌شوند.

تجربه افراد نشان می‌دهد که رانندگی با لندروور دیسکاوری اسپورت SUV روی آسفالت، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی است. طراحی فضای داخلی این ماشین به‌گونه‌ای است که راننده احساس می‌کند روی کاناپه نشسته است و از وقت گذراندن لذت می‌برد. با این‌که ظاهر ماشین‌های لندروور کمی خشن به‌نظر می‌رسد، اما فضای داخلی آن (مخصوصاً صندلی‌ها) بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود.

4. سوبارو اوت‌بک (Subaru Outback)

● امتیاز: 3.6 از 5

● قیمت: 25.933 الی 38.720 یورو

ماشین‌های SUV، لزوماً به‌عنوان بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان محسوب نمی‌شوند. به‌عنوان مثال، همین ماشین سوبارو با برخورداری از بدنه قدرتمند و سیستم تعلیق بالا، از جمله گزینه‌های ایده‌آل برای زیر پاگذاشتن جاده‌های برفی بهترین خودرو برای مسافرت تلقی می‌شود. برند سوبارو، در دهه 70 میلادی برای اولین‌بار در صنعت تولید ماشین‌های کشاورزی فعالیت کرد. این برند، پس از چندین نسل، ماشین‌هایی جدید و قدرتمند را عرضه کرده است که جاده‌های زمستانی را درسته قورت می‌دهند!

ماشین Subaru Outback، در 2 مدل مختلف (یک موتور بنزینی 2.5 لیتری و یک موتور 2.5 لیتری دیزل) عرضه می‌شود. این ماشین، از جمله بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان است که علاوه بر مزایا، معایب خاص خودش را هم دارد. برای مثال، طراحی این ماشین نسبت یه خودروهای هم‌رده خودش، ضعیف است. البته طراحی ماشین، برای افرادی که فقط می‌خواهند از شر جاده‌های ناهموار و یخ‌زده خلاص شوند، اهمیت چندانی ندارد.

5. فولکس واگن گلف R هاچ‌بک (Volkswagen Golf R hatchback)

● امتیاز: 3.9 از 5

● قیمت: 41.951 یورو

ماشین‌هایی که سیستم دیفرانسیل آن‌ها در بخش عقب قرار دارد، به‌هیچ‌عنوان برای رانندگی ددر جاده‌های ناهموار و برفی مناسب نیستند. ماشین فولکس واگن گلف R هاچ‌بک، از جمله بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان محسوب می‌شود که موتور آن 316 اسب بخار قدرت دارد و دیفرانسل آن در بخش جلویی طراحی شده است. رانندگی با این ماشین، به‌لطف سیستم چهارچرخ محرک یا grippy all-wheel drive برای تمامی جاده‌ها مناسب است.

6. جگوار I-Pace (Jaguar I-Pace SUV)

جگوار I-Pace (Jaguar I-Pace SUV)

● امتیاز: 4.1 از 5

● قیمت: 66.497 یورو

جگوار I-Pace، از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان است که از سیستم چهارچرخ محرک برخوردار شده و یکی ز قدرتمندترین خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود. شتاب این خودروی SUV، با ماشین‌های مدل اسپورت برند جگوار برابری می‌کند و تجربه رانندگی آن در مقایسه با سایر ماشین‌های الکتریکی بهتر است. جگوار I-Pace، بدنه‌ای کوپه‌مانند دارد و فضای داخلی آن به‌لطف موتورهای الکتریکی جمع‌وجور آن، جادار و بزرگ است.

نسل جدید ماشین‌های جگوار، مدتی است که در لیست بهترین خودروهای مجله Carbuer قرار دارند و این مدل به‌‌عنوان بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان در سال 2023 معرفی شده است.

دل زمین به برف گرم است و دل ما به ماشین‌های قدرتمند!

برف و جاده‌های یخ‌زده، همیشه جذاب و دل‌فریب نیستند و ممکن است که باعث بروز اتفاقات ناگوار شوند. بهترین ایده برای خلاص شدن از جاده‌های ناهموار مخصوصاً در روزهای سرد و یخی، استفاده از بهترین خودروهای خارجی برای فصل زمستان است. در این مقاله از مجموعه خودرو بانک به سراغ معرفی بهترین ماشین‌های مناسب برای جاده‌های یخ‌زده رفتیم و قیمت آن‌ها را در بازار خودرو بررسی کردیم. رانا پلاس هم می‌تواند گزینه داخلی مناسبی باشد، باتوجه‌به قیمت رانا پلاس و آپشن‌هایش نباید نادیده گرفته شود.

نظر شما در مورد این ماشین‌ها و آپشن‌هایی که دارند چیست؟ بسیاری از این ماشین‌ها در ایران وجود ندارند و با این حال باید از ماشین‌های مناسب فصل زمستان استفاده کرد. ایده شما برای ماشین‌هایی که در ایران به‌فروش می‌رسند و مناسب فصل زمستان هستند چیست؟ برای ما بنویسید!

منابع:

https://www.carbuyer.co.uk/best-cars/302998/top-10-best-cars-for-winter

https://cars.usnews.com/cars-trucks/advice/best-cars-for-winter-driving

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد