موضوعات داغ

چرا این روزها اجاره ماشین در تهران توصیه می‌شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تهران، پایتخت ایران و یکی از پرجمعیت‌‌ ترین شهرهای جهان است که حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارد و بسیاری از جمعیت آن به صورت روزانه از اطراف شهر به تهران سفر می‌کنند که اغلب هدف آنها کار است.

شهر تهران به عنوان مرکز صنعت، فرهنگ و تجارت در ایران شناخته می‌شود. شهری که در شمال کشور قرار دارد و به راستی دیدنی، خاص و مدرن‌ترین شهر ایران است که البته در مقایسه با شهرهای مدرن کشورهای پیشرفته‌ی جهان حرفی برای گفتن ندارن اما می‌تواند مقصد ارزانی برای گردشگران خارجی و مقصدی پر از موقعیت‌های جذاب برای توریست‌های داخلی باشد.

در تهران هر منطقه‌ای امکانات، فرصت‌ها و سبک خاص خود را دارد و متاسفانه در سالهای اخیر اختلاف طبقاتی در مناطق مختلف این کلان شهر به وضوح مشخص است. به طور کلی دلایل زیادی برای سفر به تهران وجود دارد و یکی از دغدغه‌های همیشگی توریست‌ها انتخاب وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب برای گشت و گذار در این شهر است زیرا ترافیک شهر تهران می‌تواند یک مشکل اساسی در این شهر باشد. یک روش برای مقابله با این مشکل می‌تواند افزایش استفاده از وسایل نقلیه هوشمند و توسعه راه‌ها و معابر باشد که در دست کار نیست، در ادامه وضعیت وسایل نقلیه عمومی و شخصی را در تهران بررسی می کنیم تا بهترین راه را برای گشت و گذار در این شهر بیابیم.

مترو در تهران

متروی تهران با ۷ خط و ۱۲۸ ایستگاه، دسترسی شرق به غرب و شمال به جنوب این شهر را فراهم می‌کند و گستره‌ای از ایستگاه‌های کاربردی را نیز در شهر ارائه می‌دهد. محل‌های مهمی چون تقاطعات اصلی و شلوغ، مراکز تجاری، بانک‌ها، محل‌های تفریحی و موزه‌های تاریخی توسط متروی تهران قابل دسترسی استغ همچنین این مترو باعث می‌شود که مسافران با سرعت و بدون ایراد به مقصد مورد نظر منتقل شوند. اگر مقصد سفر شما مکان‌هایی نزدیک به مرکز شهر تهران و نواحی چون میدان انقلاب، میدان امام حسین، لاله زار و... است یکی از بهترین وسایلی که می‌توان از آن استفاده کرد مترو است که البته برای استفاده از آن باید کارت مترو تهیه کنید.

متروی تهران یکی از مطمئن‌ترین وسایل حمل‌ونقل در شهر است که بسیار شلوغ ولی ارزان است که همین شلوغی سبب می‌شود انتخاب افراد بسیاری نباشد. ترافیک ناقص یا پرتردد وجود دارد. ولی از یاد نبرید که اگر قصد استفاده از مترو در ساعات شلوغ را نداشته باشید بی‌تردید گزینه‌ای عالی است و ساعات پر تردد هم از شروع ساعت کار مترو تا ساعت 10 صبح و از ساعت 4 عصر تا 7 شب است.

اجاره خودرو در تهران

از آنجایی که درباره‌ی ترافیک در تهران صحبت کردیم مشخص است که گشت و گذار با ماشین شخصی و اجاره خودرو در تهران پرطرفدار است. اجاره ماشین در تهران بهترین برای گردش آزادانه در این شهر هزار رنگ و بازدید از جاهای دیدنی شهر است.

اجاره ماشین در تهران بی شک بهترین راه برای کسانی است که استقلال و راحتی برای آنها حرف اول را می‌زند اما ماشین مناسب هم در اختیار ندارند. این امکان وجود دارد که به راحتی از شرکت های اجاره ماشین مانند رنت کنیم استفاده کرده و هر ماشینی را از اقتصادی تا لوکس با قیمتی ارزان و بسیار مناسب تر از آنچه تصور می‌کنید اجاره کنید؛ حالا فقط یک گوگل مپ کم دارید تا به راحتی به هرجایی از شهر بروید و از دیدنی‌ها آن لذت ببرید.

درباره اجاره خودرو در تهران این نکته هم قابل ذکر است که امکان سفر با ماشین اجاره‌ای حتی به خارج از شهر تهران نیز وجود دارد و اجاره کنندگان می‌توانند از نواحی زیبایی چون شمیرانات و لواسانات یا کرج و دماوند و حتی شهرهای دیگر نیز دیدن کنند.

اجاره ماشین در تهران

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در تهران چیست؟

برای اجاره ماشین در تهران باید مدارکی داشته باشید که در ادامه بیان می‌شوند و باید آنها را به شرکت اجاره ماشین ارائه بدهید:

گواهینامه‌ی رانندگی: راننده باید سنی بالای 20 داشته باشد و گواهینامه‌ی خود را ارائه بدهد. برای ساکنان ایران گواهینامه‌ی ایرانی و برای اتباع خارجی گواهینامه‌ی بین المللی نیاز است.

کارت ملی یا پاسپورت: کارت ملی یکی از ضروری‌ترین کارت‌های شناسایی در ایران است. برای اجاره ماشین نیاز به احزار هویت خواهید داشت که کارت ملی این کار را به راحتی انجام می‌دهد.

دیپوزیت: برای اجاره خودرو بدون راننده در تهران باید مبلغی را به عنوان دیپوزیت یا ودیعه به شرکت اجاره دهنده پرداخت کنید که با برگرداندن ماشین به صورت سالم این مبلغ بازگردانده می‌شود. این مبلغ برای اجاره ماشین با راننده در تهران اخذ نمی‌شود.

وضعیت تاکسی در تهران

تاکسی نیز در تهران پرکاربرد است و با رنگ‌های زرد و سبز در سراسر شهر قابل شناسایی هستند البته افراد بسیاری نیز با ماشین شخصی خود مسافران را جابه جا می‌کنند که برای امنیت بیشتر توصیه می‌شود از آنها استفاده نکرده و تاکسی بگیرید.

توجه داشته باشید که قیمت تاکسی در تهران برای مسیرهای مختلف متفاوت است که البته در گران‌ترین حالت باز هم برای توریست‌های خارجی بسیار ارزان است اما برای ایرانیان گران یا متوسط به حساب می‌آید به طور کلی در مقایسه تاکسی و رنت ماشین اجاره ماشین بسیار بهتر است.

توضیحات عکس

جمع بندی

تهران دارای وسایل نقلیه‌ی گوناگونی همچون اتوبوس و مترو است که ارزان هستند اما به دلیل شلوغی شاید باب میل همه‌ی مسافران نباشند اما بی‌تردید می‌توانند گزینه‌های خوبی برای برخی مسافران باشند. در عین حال تاکسی نیز همواره وجود دارد که گران است اما با سرعت بیشتری مسافران را جابه جا می‌کند و در نهایت اجاره ماشین وجود دارد که انتخابی هوشمندانه است به ویژه اگر بخواهید چند روز در تهران باشید و با فراق بال شهر را بگردید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد