موضوعات داغ

نگاهی به کیا تلوراید 2023، شاسی بلند خوش استایل کره ای

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نویسنده: مصطفی مشایخ

توسعه بی حد و مرز بازار خود رو های شاسی بلند سایز متوسط یا mid-size SUV عمده خودروسازان از سرتاسر دنیا را برآن داشت تا هزینه های بیشتری رو صرف تحقیق و توسعه بر روی پلتفرم هایی بکنند که امکان اجرا و پیاده سازی نسخه های شاسی بلند و یا کراس اوور در آن ها وجود داشته باشد مااند پلتفرم T1X که شرکت چری هزینه های زیادی را صرف تحقیق و توسعه بر روی این پلتفرم نمود و در نهایت نسخه های تیگو 7 و بخش عمده دیگری از محصولات شرکت چری در سگمنت شاسی بلند که امروزه ما نیز آن ها در خیابان های کشورمان نیز میبینیم بر روی این پلتفرم ساخته شده اند.

اخیرا شرکت کیا از یکی از بزرگترین شاسی بلند های خود که البته در ایالات متحده در سگمنت mid-size SUV قرار میگیرد رونمایی کرده. نام این شاسی بلند کیا تلوراید است که می توان آن ها همانند نسخه های کیا موهاوی در نظر گرفت که تعداد محدودی در سال های قبل در بازار ایران عرضه شدند.

نسل های قبلی از کیا موهاوی

البته در برخی از رسانه ها ابعاد و اندازه کیا تلوراید 2023 رو بزرگتر از موهاوی اعلام کرده اند، کیا موهاوی از یک پیشرانه با حداکثر توان 257 اسب بخار با حجم دقیق 2997cc بهره مند هست، اما تلوراید از یک پیشرانه 3.8 لیتری با توان 297 اسب بخار استفاده می کند که البته جای تعجبی هم ندارد زیرا که از سایز بزرگتری بهره مند است.

این مقایسه صرفا برای یک شناخت ظاهری از ابعاد و اندازه کیا تلوراید 2023 زده شد تا متوجه شویم که با چه خودرویی در چه ابعاد و اندازه ای سرو کار داریم.

نمای ظاهری کیا تلوراید 2023

از نظر نمای ظاهر کیا تلوراید 2023 نسبت به پیشن خود که در سال 2020 در بازار ایالات متحده عرضه شد، تفاوت چندانی رو نداشته و فقط چراغ های جلو مجهز به ال ای دی های شده اند در طی روز نیز روشن می مانند و به اختصار با نام DRL(daytime running lights) شناخته می شوند. همچنین در نمای جلو دو مه شکن برای شرایط سخت آفرودی نیز در نظر گرفته شده این خودرو از کیا را بیش از پیش به عنوان خودرویی آفرودی از محصولات بلند قامت کیا مطرح می کند. همچنین زوایای ورودی و خروجی به 8.4 درجه افزایش یافته که دامنه وسیع تری را برای ورود و خروج از مسیر های صعب العبور برای راننده به ارمغان می آورد.

نسل قبلی کیا تلوراید که در از سال 2020 تا 2022 در بازار ایالات متحده عرضه شد

اما تمام تغییرات به اینجا ختم نمی شود، کیا همچنین بار دیگر به رخنمایی در عرصه فناوری های نوین دیجیتالی پرداخته و توانمندی های خود را بیش از پیش در این عرصه به نمایش گذاشته به طوری که نمای داخل کابین نسله که در سال 2023 عرضه شده بسیار جدید تر،جوان پسند تر و لوکس تر به نظر می رسد. این کابین پیشرفته تر همچنین امکانات بسیار بیشتری را برای راننده به ارمغان می آورد که برخی در دسته امکانات رفاهی و برخی دیگر در دسته قابلیت هایی خلاصه می شود که منجر به افزایش ایمنی خودرو می شوند مانند قابلیت turn in signal camera که حین راهنما زدن راننده تصویر دوربین آینه های جانبی را بر روری نمایشگر دیجیتال برای راننده نمایان می سازد تا راننده محدوده دینامیکی وسیع تری را در اختیار داشته باشد.

تصویر نمای داخلی کیا تلوراید 2023

از نظر کیفیت متریال بکار رفته در نمای داخل کابین این نکته نیز بسیار قابل توجه است که کیا تلوراید در داخل در نسخه های 7 و 8 نفره که برای اولین بار در سال 2023 عرضه شدند از صنلی های کاپیتانی استفاده کرد که رانندگی و همچنین سفر بسیار راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورند.

کابین بسیار جادار و راحت کیا تلوراید 2020 و همچنین 2023 با صندلی های کاپیتانی

همانطور که گفته شد فضای داخل کابین برای بسیاری از مصرف کنندگان بیانگر کیفیت ساخت خودرو هست که همچنین سفر دلپذیر و به یاد ماندنی را برای راننده و همچنین سرنشینان به ارمغان می آورد و این بار نیز کیا به دنبال این بوده تا نهایت کیفیت و فضای داخلی کابین را برای یک ماجراجویی بی حد و مرز برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. در فضای داخل کابین نیز همانند کیا اسپورتیج 2023 از دو نمایشگر پانارومیک 12.3 اینچی بهره گرفته شده که جلوه ای زیبا از محصولی مجلل با بهره گیری از فناوری های روز دنیا برای مشتریان کیا تلوراید 2023 به ارمغان می آورد. همچنین گرم کن و سرد کن صندلی برای هردو ردیف جلو و عقب به همراه دوربین 360 درجه از محیط اطراف با قابلیت نمایش سه بعدی محیط اطراف خودرو از دیگر قابیلت های کیا تلوراید 2023 هست. سیستم صوتی بسیار باکیفیت و حرفه ای هارمن کاردن نیز سفر را بیش از پیش برای برای مسافران لذت بخش می کند.

نمایشگر های داخلی کیا تلوراید 2023 که دو صفحه پانارومیک 12.3 اینچی هستند همانند کیا اسپورتیج

گرچه کیا تلوراید 2023 جزو گزینه های وارداتی به کشور نیست و تا به امروز نیز هیچ برنامه مدونی برای عرضه خودرو های وارداتی مشخص نشده اما پرداختن به قابلیت های نوین صنعت خودرو و بررسی جدید ترین محصولات پرچم دار کره ای خالی از لطف نیست و موجب افزایش دید گاه ها و همچنین شناخت این موضوع می شود که تقریبا حد و مرزی برای صنعت خودرو تا به امروز تعریف نشده و شاهد قابلیت هایی هستیم که حتی تا 10 سال پیش تصور آن ها هم نمی شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/20
جالب تر اینکه در بازار آمریکا خودروهای کره همان تعاریفی را شروع کرده که سالها پیش در ورود ژاپن بود.آینده خودروسازی در جهان و آمریکا حضور پررنگ کره هست و شروع خودروسازی در چین.