موضوعات داغ

هفت تریم کیا سلتوس ۲۰۲۴ با دو موتور متفاوت عرضه می‌شوند

عکس مطلب اول

سلتوس، یکی از پرفروش‌ترین محصولات کیا به حساب می‌آید که مدل ۲۰۲۴ آن در هفت تریم متفاوت روانه بازار شده است. جالب اینکه جدیدترین مدل سلتوس ابتدا در بازار آمریکا و سپس در بازار کره در دسترس مشتریان خوش‌اقبال قرار گرفته، ولی با توجه به قیمت تقریبا ۲۶ هزار دلاری نسخه پایه، به نظر نمی‌رسد این خودرو بتواند به بازار ایران راه یابد، مگر اینکه واردکننده، نسخه‌ای با آپشن‌های بسیار اندک را سفارش داده و قیمت را حداکثر به ۲۰ هزار دلار برساند.

سلتوس جدید علاوه بر پیشرانه تنفس طبیعی، با پیشرانه توربوشارژ نیز عرضه می‌شود. ظاهر ماشین با توجه به تغییر شکل چراغ‌ها کمی متفاوت نسبت به مدل قبلی، و کابین آن از نو طراحی شده است. هفت تریم متفاوت کیا سلتوس ۲۰۲۴ در محدوده قیمت ۲۵۷۱۵ الی ۳۱۳۱۵ دلار قرار دارند.

کیا سلتوس ۲۰۲۴

هر هفت تریم سلتوس ۲۰۲۴ به امکانات و تجهیزات استاندارد مجهز هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین پارک، سیستم هشدار برخورد با مانع از جلو، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، نوربالای خودکار و ... می‌شود.

داخل کابین سلتوس ۲۰۲۴

همان‌طور که گفته شد، دو پیشرانه متفاوت برای کیا Seltos 2024 در نظر گرفته شده است. پیشرانه اول با حجم ۱.۶ لیتر از فناوری توربوشارژ بهره می‌گیرد و می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و تنها در تریم‌های AWD به کار رفته است.

پیشرانه دوم، یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندره از نوع تنفس طبیعی است که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۴۶ اسب بخار و ۱۷۹ نیوتن متر می‌رسد. این موتور به گیربکس CVT مجهز بوده که بسته به تریم، قوای محرکه را به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ وارد می‌کند.

پیشرانه ۲ لیتری، مؤثرترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب برای سلتوس ۲۰۲۴ به حساب می‌آید، چرا که مصرف سوخت این خودرو در جاده‌های شهری، خارج شهری و ترکیبی به ترتیب حدود ۱۲، ۱۴.۵ و ۱۳ اعلام شده است.

بد نیست بدانید از بین این هفت تریم، ۵ مورد آن‌ها از نوع دو دیفرانسیل (AWD) هستند. حتی ساده‌ترین مدل از نوع AWD است. لیست تریم های مختلف کیا سلتوس ۲۰۲۴ و قیمت آن‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

تریم‌ کیا سلتوس ۲۰۲۴

قیمت

تریم LX (دو دیفرانسیل)

۲۵۷۱۵ دلار

تریم EX (تک دیفرانسیل)

۲۷۱۱۵ دلار

تریم S (تک دیفرانسیل)

۲۶۳۱۵ دلار

تریم S (دو دیفرانسیل)

۲۷۸۱۵ دلار

EX (دو دیفرانسیل)

۲۹۳۱۵ دلار

X-Line (دو دیفرانسیل)

۳۰۰۱۵ دلار

تریم SX (دو دیفرانسیل)

۳۱۳۱۵ دلار

 

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/26
سلام مصرف سوختش به شدت بالاست من موندم چطوری شده که ازش داره استقبال میشه
1402/1/26
مصرف 13 لیتر؟؟