موضوعات داغ

تغییر خودرو در سامانه یکپارچه یک روز تمدید شد، فردا آخرین مهلت تغییر اولویت + لیست

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

فردا، مصادف دهم اردیبهشت، آخرین مهلت برای تغییر اولویت خودرو در سامانه یکپارچه است که به این منظور، متقاضیان تبدیل وضعیت خودرو تا فردا فرصت دارند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت، متقاضیان تبدیل وضعیت خودرو در سامانه یکپارچه، همچنان تا فردا فرصت دارند تا این کار را انجام دهند. همچنین، طبق گفته او، مهلت تبدیل خودرو یک روز تمدید شده است.

امید قالیباف افزود: به دلیل اشتباهاتی که برخی متقاضیان در مورد انصراف از طرح داشتند، گزینه انصراف از طرح برای روزهای ویرایش افراد نوبت دهی شده در سال ۱۴۰۳ موقتاً غیرفعال شده است و حتماً بعد از دهم اردیبهشت، برای کسانی که قصد انصراف و شرکت در ثبت نام مرحله دوم را دارند، فعال خواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که کسانی که به اشتباه در مدت ویرایش از طرح انصراف داده‌اند، به حالت اول برگشت داده شده‌اند. سخنگوی وزارت صمت در پایان افزود که متقاضیان قبل از انجام مراحل، اطلاعیه نمایش داده شده را مطالعه کنند.

نحوه تغییر اولویت در سامانه یکپارچه خودرو

افرادی که در طرح نخست سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند، برای تعیین اولویت در دریافت خودرو برای سال ۱۴۰۳، می‌توانند از بین خودروهایی که در سال ۱۴۰۲ اولویتشان را تعیین کرده‌اند، پنج خودرو را انتخاب کنند. با این حال، در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ باشد، افراد مازاد نوبت دریافت خودرو را در سال بعد خواهند داشت.

اما وزارت صنعت و معدن اعلام کرده است که امکان تغییر اولویت در تخصیص خودرو از سه‌شنبه گذشته برای متقاضیان فراهم شده است و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو، اولویت خود را برای سال ۱۴۰۳ تغییر دهند.

این امکان، به‌نظر می‌رسد برای برخی از مردم به مشکلاتی منجر شده است. مثلاً برخی افراد نمی‌دانند کدام گزینه را برای تغییر اولویت خودرو انتخاب کنند و به‌طور اشتباه گزینه "انصراف از طرح" را انتخاب می‌کنند.

برای تغییر اولویت خودرو، باید به این نکته توجه کرد که باید در بخش جزئیات سفارش، گزینه "لغو سفارش" را انتخاب کرد تا امکان تغییر خودرو برای آنها فراهم شود. البته برای افرادی که به اشتباه گزینه "انصراف" را انتخاب کرده‌اند، نیاز به نگرانی نیست؛ چرا که امروز انصراف آن‌ها از طرح اصلاح شده و می‌توانند دوباره نسبت به تغییر سفارش خود اقدام کنند.

لیست خودروهای قابل انتخاب تغییر اولویت در سامانه یکپارچه خودرو

وانت آریسان 2 (ایران خودرو)

تارا دستی (ایران خودرو)

تارا اتوماتیک (ایران خودرو)

رانا پلاس (ایران خودرو)

شاهین جی (سایپا)

کوییک آر اتوماتیک (سایپا)

کوییک اتوماتیک (سایپا)

ساینا S اتوماتیک (سایپا)

کوییک جی ایکس (سایپا)

FX Premium (مدیران خودرو)

Arrizo 6 PRO Excellent (مدیران خودرو)

Arrizo 5 turbo IE (مدیران خودرو)

Tiggo 8 PRO MAX (مدیران خودرو)

Tiggo 8 PRO Premium (مدیران خودرو)

Tiggo 7 PRO Excellent (مدیران خودرو)

X55 Pro IE (مدیران خودرو)

X22 pro IE Turbo (مدیران خودرو)

JAC S3 (کرمان موتور)

JAC S5 (کرمان موتور)

KMC T8 (کرمان موتور)

JAC J4 (کرمان موتور)

KMC J7 (کرمان موتور)

تیارا (مکث موتور)

FMC-SX5 (فردا موتورز)

FMC-T5 (فردا موتورز)

SUBA M4 (فردا موتورز)

دایون Y5 (صنایع خودرو سازی ایلیا)

وانت کارا تک‌کابین (بهمن موتور)

وانت کارا دوکابین (بهمن موتور)

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/2/9
چرا برای بعضی از ماشین ها می زنه طرح فروش به پایان رسیده مثل رانا
1402/2/9
سلام من ماشین دنا ثبت نام کردم که 1403ثبت شده ولی لغو سفارش زدم و چند الویت انتخاب کردم ولی پشیمان شدم آیا امکان بازگشت من ب دنا وجود دارد
1402/2/9
سلام
من گزینه لغو رو زدم الان میخوام پنج الویت خودرو جدیدرو انتخاب کنم سایت میگه زمانش تموم شده تو رو خدا پیگیری کنین
1402/2/9
چرا من نمیتونم تارا اتومات ثبت نام کنم پیغام میده تاریخ فروش به اتمام رسیده
1402/2/9
چرا تارا اتومات میخای انتخاب کنی پیام میده که تاریخ فروش به اتمام رسبده
1402/2/9
باسلام من گزینه لغو سفارش رازدم در قسمت جزئیات سفارش نوشته انصراف داده شده، الانم ماشین را که انتخاب می‌کنم مینویسه زمان ثبت سفارش به اتمام رسیده.الان تکلیف چیه؟یعنی انصراف داده شده و دیگر ماشین به ما تعلق نمیگیره؟
1402/2/11
روی چه حسابی میگن اون‌هایی که خودرو تحویل 1403 رو تغییر ندهند همون نوبت قبلی براشون ثبت میشه؟ پس این نوبت‌هایی که از 1403 به 1402 تغییر می‌کنه و خالی میشه به کی می‌رسه؟
1402/2/11
نتایج کی اعلام میشه
1402/2/11
دیگه تمدید نمیشه؟؟ انتخاب اولویتا تو جایگزین؟
1402/6/14
کسانی که مثل من ثبت نام داشتند و منتظر شدیم طرح باز بشه تغییر بدیم نهایت دو تا ماشین تارا و رانا ایران خودرو حق انتخاب داشتیم بقیه که هیچی ارزشی نداشتن و تفاوت قیمتی نبود منم انصراف نزدم
کسانی که انصراف زدن هم نتونستن تارا و رانا انتخاب کنن پس لطفا برای اینکه حق تان از بین نره اعتراض کنید تا مجبور بشن دوباره با ماشین هایی مثل پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و پارس و هایما ‌و ... حق ویرایش بدن
سایت های خوبی مثل خودرو بانک هم باید زبان مردم باشند و همکاری کنند تشکر از سایت خوب شما